Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-11 16:28
De Nexus 5 met Android 6 van mijn vrouw is kapot. In zoverre; de power knop is permanent ingedrukt. Daardoor komt ie in zijn opstart cyclus niet verder dan 2 seconden en dan schakelt ie weer uit.

Ik heb begrepen dat dit een vaker voorkomend probleem is bij dit toestel. Ik wil na onze vakantie even een repair shop opzoeken om te kijken wat het kost een eventueel laten repareren. Probleem echter: mijn vrouw heeft -ondanks herhaaldelijk aandringen mijnerzijds- nooit de hardware versleuteling aangezet met Smart Lock. Het wordt voor zo'n reparateur dan wel erg eenvoudig om even overal in te kijken en dat zit me niet helemaal lekker.

Valt er op de een of andere manier misschien via de USB interface alsnog een versleuteling of andere beveiliging op de telefoon te zetten? Of heeft iemand anders een beter idee om ongewenste kijkers buiten te houden?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Alle reacties

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:02

Rmg

Zelf de knop vervangen.

• Tjolk
Joh...
Dat vraagt net iets teveel gereedschap en vaardigheid die ik niet heb.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:02

Rmg

Ja en encryptie loopt via het OS. En aangezien dat niet boot heb je geen mogelijkheid om nu nog te encrypten. Sowieso aangezien je knop vast zit gaat die telefoon ook uit en aan terwijl hij aan usb zit.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
De USB verbinding wordt ook door het OS geregeld, geen OS is geen toegang tot de storage.
Enige optie is voortaan gelijk backups en beveiliging toepassen en hopen dat je het nooit nodig hebt in de toekomst maar met terugwerkende kracht beveiliging toepassen werkt niet :/

Fixing things to the breaking point...

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:52
Bel dan even wat shops af en vraag of je erbij mag blijven kijken.

Aanzetten terwijl het niet boot gaat je niet lukken.

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:06
en als je zoiets probeert als in dit filmpje om hem eerst even aan te krijgen?

YouTube: Nexus 5 Boot Loop - EASY FIX (in 5 seconds!) - Stuck Power Button

• Tjolk
.Maarten schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 16:28:
Bel dan even wat shops af en vraag of je erbij mag blijven kijken.

Aanzetten terwijl het niet boot gaat je niet lukken.
Als ik erbij kan blijven is het geen probleem idd. Had niet verwacht dat het zo snel zou kunnen.

@nickertNL goeie tip. Deze specifieke heb ik nog niet geprobeerd maar ik zie ook wat andere nuttige tips op YouTube. Schijnbaar is de Nexus 5 ook redelijk eenvoudig te openen met een precisie schroevendraaier. Die heb ik thuis nog wel liggen. Eens kijken of ik dan een tijdelijke fix kan maken zodat ik iig de data veilig kan stellen.

Pagina: 1