Rear speakers van 5.1 installatie doen het niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinD
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-08 15:31
Hallo kundige Tweakers,

Ik heb sinds gisteren een nieuwe videokaart in mijn pc gezet, een MSI GTX 970. Hiervoor had ik een oudere AMD kaart. Ik heb al sinds het begin van mijn PC, zo'n 6 jaar geleden, een 5.1 speaker installatie van Creative en heb hierbij altijd van alle 5 de speakers en de sub-woofer geluid gekregen met behulp van Realtek HD Audio Manager/drivers. Nu heb ik gisteren de kaart erin gezet en de drivers gedownload, waaronder de NVIDIA audio drivers. Hierna heb ik ook de Realtek HD Audio manager en drivers gedownload omdat ik hier altijd tevreden over ben geweest. Deze laatste drivers zijn nu actief en gebruik de Realtek manager voor onder andere room correction.

Nu is alleen het geval dat de rechter en linker rear speakers geen geluid meer produceren. Ik hoor wel nog als ik dichtbij ga luisteren wat ruis, dus ze zijn wel gewoon aangesloten. Ook heb ik niks veranderd aan de kabels van de speakers in mijn PC.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen of een idee wat ik eraan kan doen om het op te lossen? Heb het probleem wel al opgezocht maar verder niks relevants kunnen vinden.

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:56
Instellingen al nagelopen? Klinkt namelijk wel heel erg als verkeerd geconfigureerde software.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinD
Ja inderdaad, maar kan het probleem niet vinden. Heb via Playback Devices al nagelopen of de configuratie op 5.1 staat en of de side speakers aangevinkt zijn. Dat klopt allemaal. Ook heb ik Speaker Fill aangezet, just to be sure maar heeft niks geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just me !
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05-2023

Just me !

Ik leer nog steeds......

Je hebt voor nieuwe kaart de drivers gedownload Inclusief de Nvidia audio drivers ondanks dat je eerst met de Realtek het geluid stuurde wat goed ging.
Waarschijnlijk staat nu in je apparaatbeheer je Nvidia als besturing voor je geluid.
Ik zou deze uitschakelen om te kijken of je de Realtek weer actueel kunt krijgen..
Mocht dit lukken zou je misschien de Nvidia audio drivers te verwjideren.

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinD
Yes, ik heb eerst de NVIDIA drivers op stop gezet. Dit hielp niet dus heb ze hierna verwijderd, maar nogsteeds zonder resultaat

Afbeeldingslocatie: http://speedcap.net/sharing/files/23/4f/234f311824729cda5c1f4408d212223c.png

Zo ziet het er nu uit. De instellingen van de Realtek audio manager zien er zo uit.

Afbeeldingslocatie: http://speedcap.net/sharing/files/30/1d/301d6664afb304a87bbbdaa0ee855d89.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-10 13:53

iop

Wat speel je af?

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinD
Ik speel zowel de test af van de audio manager van Realtek als de test van windows zelf. Maar ik heb nu zowel de drivers van Realtek als die van NVIDIA verwijderd en nu maakt het gebruik van een standaard driver van Microsoft. Hiermee krijg ik wel geluid via de 2 achterste speakers. Het enige probleem is nu dat ik geen room correction mogelijkheid heb. Weet iemand software waarmee ik zelf het volume van de speakers in kan stellen zonder gebruik te maken van room correction waar je een professionele microfoon voor nodig hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinD
Okay, laatste update denk ik: Met Realtek HD Audio Manager lukt het op een of andere manier niet. weet nog steeds niet precies hoe dat kan, maar het herkent wel dat er 2 speakers aan de zijkant actief zijn maar het lukt niet om daar geluid door te produceren. Dus heb uiteindelijk die drivers en de drivers van NVIDIA verwijderd. Nu runt het op de standaard drivers van Microsoft: 6- High Definition Audio Device. En ben er nu achter gekomen dat de balans in te stellen is in de properties van het standaard afspeelapparaat onder "Levels". Dus nu is het ook gelukt om de speakers qua geluid af te stemmen op de plaats waar ik zit.
Pagina: 1