Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

door een verkeerde instelling zijn de mappen 'downloads' 'documenten' en 'afbeeldingen' plots allemaal de volledige inhoud van mijn harde schijf . Ik vind maar geen manier om dit te herstellen. Wanneer ik de locatie probeer te veranderen, krijg ik een foutmelding dat het opgegeven pad ongeldig is. Is er iemand die me duidelijk kan omschrijven wat ik moet doen?

Dit probleem is ontstaan toen ik de indeling tussen mijn ssd en harde schijf wou maken, en met de locaties geprutst heb. Ik vind maar geen manier om het proces om te draaien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Kom maar op allen. Ben benieuwd wie hier antwoord op kan geven zonder extra vragen te stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Squ1zZy schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 14:48:
Kom maar op allen. Ben benieuwd wie hier antwoord op kan geven zonder extra vragen te stellen :)
een foto had makkelijk geweest, maar dit is helaas niet mogelijk :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 15:10:
[...]

een foto had makkelijk geweest, maar dit is helaas niet mogelijk :-(
O niet nodig hoor. Het is duidelijk genoeg zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just me !
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05-2023

Just me !

Ik leer nog steeds......

Ik weet niet welke Windows versie jij gebruikt, maar maak in ieder geval een snelkoppeling op je bureaublad van "Mijn documenten" wanneer deze niet aanwezig is,
1 - Klik met de rechtermuisknop op Mijn documenten (op het bureaublad) en klik op Eigenschappen.
2 - Klik op Standaardinstellingen herstellen.
Het kan ook zijn wanneer je op de map Mijn documenten klikt je nog andere folders ziet met Downloads, Ducumenten ... etv.
Dan zul je stap 1 en 2 op iedere aparte folder moeten doen. 8)

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Just me ! schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 15:31:
Ik weet niet welke Windows versie jij gebruikt, maar maak in ieder geval een snelkoppeling op je bureaublad van "Mijn documenten" wanneer deze niet aanwezig is,
1 - Klik met de rechtermuisknop op Mijn documenten (op het bureaublad) en klik op Eigenschappen.
2 - Klik op Standaardinstellingen herstellen.
Het kan ook zijn wanneer je op de map Mijn documenten klikt je nog andere folders ziet met Downloads, Ducumenten ... etv.
Dan zul je stap 1 en 2 op iedere aparte folder moeten doen. 8)
Ik gebruik windows 10 64bit.
het is niet mogelijk om vanuit de eigenschappen van de snelkoppeling 'standaarinstellingen herstellingen' te kiezen, aangezien dit onder het locatie tab staat en dit hier geen optie is .

misschien nog wat extra info : hij toont de symbooltjes van downloads, documenten,... wel bij 'deze pc' , maar de naam is telkens G:\ ( Mijn hdd heeft de letter G )

alvast bedankt voor je moeite !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aetios
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-07 17:09
Squ1zZy schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 14:48:
Jij weet het antwoord? ;)

edit: Moet ook even ontopic wat zeggen natuurlijk. Ik weet niet precies wat je moet doen maar je bestandsstructuur (filesystem) is bij het rommelen met je partities in de war geraakt. Ik vermoed dat je iets moet herscannen maar ik gebruik windows te weinig om er iets fatsoenlijks over te zeggen :|

[ Voor 39% gewijzigd door aetios op 01-04-2017 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just me !
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05-2023

Just me !

Ik leer nog steeds......

Ok, W10, rechter muisknop op bureaublad "Aan persoonlijke voorkeur aanpassen".
Links in het menu Thema's kiezen, en dan "Instellingen voor bereaupictogrammen" selecteren.
Hier zie je bovenin, als tweede, "bestanden van gebruiker" staan, vink deze optie aan, en klik op toepassen.
Je zult nu op het bureaublad een folder zien staan en wanneer je hierop dubbelklikt zul je de standaard mapindeling onder jouw profiel zien staan.
Deze kun je dus terugzetten naar de standaard met optie 1 en 2 zoals eerder aangegeven.

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Just me ! schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 16:31:
Ok, W10, rechter muisknop op bureaublad "Aan persoonlijke voorkeur aanpassen".
Links in het menu Thema's kiezen, en dan "Instellingen voor bereaupictogrammen" selecteren.
Hier zie je bovenin, als tweede, "bestanden van gebruiker" staan, vink deze optie aan, en klik op toepassen.
Je zult nu op het bureaublad een folder zien staan en wanneer je hierop dubbelklikt zul je de standaard mapindeling onder jouw profiel zien staan.
Deze kun je dus terugzetten naar de standaard met optie 1 en 2 zoals eerder aangegeven.
bedankt voor je antwoord!

helaas staat ook hier niet downloads , documenten en afbeeldingen ( de 3 waarmee geknoeid is ) bij , maar wel harde schijf (G:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Is 'Shell Folder Defaults' via de registry niet het makkelijkst?

http://www.winhelponline....s-paths-defaults-restore/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dit lijkt een oplossing , al geraak ik er totaal niet aan uit welke code ik moet gebruiken in Windows PowerShell ISE (x86)

alvast bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Als je in de diskmanager rechts klikt op je C-partitie en dan kiest voor 'Schijfletter en koppelingen bewerken' (of zoiets, ik heb nl. al even geen Windows meer), dan zou je enkel de C-schijf moeten zien. Maar het is ook mogelijk dat je daar je downloads, documenten en afbeelding-mappen onder terugvind. Als dat zo is, kun je ze in dit scherm meteen ontkoppellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 18:01:
[...]

dit lijkt een oplossing , al geraak ik er totaal niet aan uit welke code ik moet gebruiken in Windows PowerShell ISE (x86)

alvast bedankt voor je antwoord!
Het is een reg bestand neem ik aan? Dubbelklik zou dan genoeg moeten zijn.
Pagina: 1