Logo mbv spuitbus verf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 23:00

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Mijn vraag:

In het heel kort; Ik zoek ervaringen van mensen die een logo met behulp van spuitbus verf op een case hebben gespoten. Momenteel ben ik bezig met een oude console case (topic en foto's volgen) en daarop wil ik een logo sprayen. Het logo bestaat uit 3 kleuren waarbij ze ingedeeld zijn in vlakken. Voor de beelvorming: denk aan het Mortal Kombat logo https://upload.wikimedia....ortal_Kombat_Logo.svg.png maar dan zonder de gradient.

Wat ik geprobeerd heb ik het logo uitprinten, de print op stuk karton plakken en de respectievelijke kleuren uitsnijden met een stanley-mes en dit als "sjabloon" gebruiken. Dit ging niet goed, het karton bleek te dik. Daarbij is het karton niet transparant dus positioneren bleek een ramp.

Verder heb ik deze gedachten gehad met folie, maar dat bleek te dun. Plasticard is dik genoeg maar weer niet transparant en mijn overgebleven stuk case-mod window is dan weer veel te dik om te bewerken.

Heeft iemand tips omtrent hoe dit het beste aan te pakken? Alle tips zijn welkom en de enige restrictie is dat het spuitbus-verf blijft. Ik heb ook een Vinyl oplossing gezien maar dat vind ik afbreuk doen aan het geheel.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Bedek de hele oppervlakte in schilderstape.
Dan print je de delen uit die je wil spuiten in de betreffende kleur en trekt die over op het tape met carbonpapier (overtrekpapier).
Dan pak je een scherp mesje (scalpel of zo'n scalpelachtig hobbymesje) en snijd alle stukken tape los die gespoten moeten worden.
Dan spuiten, tape weghalen en dan opnieuw doen voor de opvolgende kleuren.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
McKaamos schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 13:52:
Bedek de hele oppervlakte in schilderstape.
Dan print je de delen uit die je wil spuiten in de betreffende kleur en trekt die over op het tape met carbonpapier (overtrekpapier).
Dan pak je een scherp mesje (scalpel of zo'n scalpelachtig hobbymesje) en snijd alle stukken tape los die gespoten moeten worden.
Dan spuiten, tape weghalen en dan opnieuw doen voor de opvolgende kleuren.
Hey dat is geen slecht idee! Dat ga ik eens proberen, bedankt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Is ook de enige juiste methode om het gespoten te realiseren ;-)

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
burrfoot schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:30:
Is ook de enige juiste methode om het gespoten te realiseren ;-)
Nou bestaan er ook stencils, maar die zijn er niet in het logo wat ik zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Khaine schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:01:
[...]

Nou bestaan er ook stencils, maar die zijn er niet in het logo wat ik zoek :)
True, maar dat is in essentie dezelfde methode, natuurlijk ;)
Stencil opplakken, er omheen afdekken, spuiten, boeltje weer los en volgende ronde voor meer kleuren.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 10:53

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

ik printte meestal het logo of afbeelding die ik gebruiken wou, sneed het uit met een scalpel setje van de gamma. en spoot het daarna met spuitbus er op. met schilders tape plakte ik het er op vast een evt dubbelgevouwen stukje tape halverwege de afbeelding.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17796740_10207505208143195_2564876326267654555_n.jpg?oh=dbfd78cbd7ad9392a4045109ee4daa80&oe=599A46FE

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17759740_10207505216143395_2742089216603847357_n.jpg?oh=7fac6acfa4b520d9ee40cc17e92c4e33&oe=595631F0

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Je kunt ook een sticker laten maken. Dan is verf niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
wâldpyk schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 23:00:
ik printte meestal het logo of afbeelding die ik gebruiken wou, sneed het uit met een scalpel setje van de gamma. en spoot het daarna met spuitbus er op. met schilders tape plakte ik het er op vast een evt dubbelgevouwen stukje tape halverwege de afbeelding.
Grappig idee! werkt niet met wat ik in gedachten heb, maar wel leuke inspiratie.
jeroen3 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 23:07:
Je kunt ook een sticker laten maken. Dan is verf niet nodig.
Klopt en heb ik ook overwogen, maar spuitverf lijkt mij mooier uiteindelijk. Kan ik ook nog afwijken als ik dat wil. Thnx voor de suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-10 16:53
Khaine schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:51:
[...]

Grappig idee! werkt niet met wat ik in gedachten heb, maar wel leuke inspiratie.

[...]

Klopt en heb ik ook overwogen, maar spuitverf lijkt mij mooier uiteindelijk. Kan ik ook nog afwijken als ik dat wil. Thnx voor de suggestie.
Gezien ik met een soortgelijk project bezig ben, hoe is het verlopen?
Zelf ben ik van plan mijn initialen als een soort logo op mijn beamer te spuiten. Momenteel is hij hartstikke oranje en ik wil hem zwart met een wit logo krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Jochemd13 schreef op maandag 20 november 2017 @ 20:42:
[...]

Gezien ik met een soortgelijk project bezig ben, hoe is het verlopen?
Zelf ben ik van plan mijn initialen als een soort logo op mijn beamer te spuiten. Momenteel is hij hartstikke oranje en ik wil hem zwart met een wit logo krijgen.
Mijn ervaring is dat het redelijk lukt met een soort "mal" gemaakt van stevig karton. Je moet echter wel geduld hebben en meerdere dunne laagjes aanbrengen. Ik heb deze tacktiek nog niet geprobeerd op het eindproduct, alleen op een stuk testplastic, dus heb helaas geen foto's voor je.

Uiteindelijk wil ik iets meer 4 a 5 kleuren en dan is een mal amper te doen. Ik ga waarschijnlijk gewoon voor een vinyl-sticker. Dat heeft ook meer detail.

Succes met jouw versie!

Pagina: 1