Videokwaliteit varieert constant

Pagina: 1
Acties:

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-11 20:42
Ik heb sinds recent een probleem met de videos op tweakers. Om de twintigtal seconden dropt de video-kwaliteit enorm (slechter dan SD) om dan paar seconden later weer terug naar HD te herstellen.

Ik vermoed dat mijn nieuwe AV2 homeplugs er voor iets tussen zitten. Echter, met YouTube of Netflix heb ik helemaal geen last en kan ik ononderbroken 1080p kijken. De snelheid van die nieuwe pluggen is ook een pak hoger dan mijn oude pluggen (nu: 190 Mbps wat eigenlijk gewoon de Telenet limiet van 200 Mbps is, terwijl ik vroeger zo'n 80 Mbps haalde - sowieso ruim voldoende dus).

Vraag me af of ik de enige ben met dit probleem, en vooral hoe ik het kan troubleshooten (if not oplossen).

• Twixie
Probleem blijkt Chrome gerelateerd te zijn. Ik heb al gevonden hoe je met de videos 1080p kunt forceren en in dat geval stokt de video op verschillende plekken, blijkbaar dus omdat de buffer leeg gelopen is.

Echter, wanneer ik dezelfde videos in Edge probeer, spelen die probleemloos af in 1080p. Eigenlijk merk ik met YouTube iets gelijkaardig als ik de 'nerd stats' aanzet. In Chrome kan ik welliswaar 1080p bekijken maar varieert de snelheid tussen 5 en 15Mbps, en worden er frames gedropt (maar de resolutie blijft 1080p en buffer health >30s). Doe ik dezelfde video in Edge, dan haal ik constant 30Mbps, met 0 frame drops.

• Twixie
Blijkbaar ben ik de enige met dit probleem ? :(

• bl0m5t3r
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11 12:46
Ik heb recentelijk dit probleem ook, en dan op firefox. Ik was eigenlijk opzoek of ik ze misschien permanent op minimaal 1080P kon forceren en kom jouw post tegen.

Het komt er nu op neer dat ik bij zo'n beetje elke video dit handmatig zit te doen, en daar wordt ik een beetje moe van. na handmatig op 1080P zetten heb ik nooit last van lege buffers, dus ik denk dat het ergens met de detectie mis gaat.

Nu lees ik dat jij hebt "ontdekt" hoe je 1080P kan forceren, Zou je dit kunnen delen? zou mij een hoop irritatie besparen en mijn probleem praktisch oplossen. Thanks.