Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor zakelijk en persoonlijk gebruik

Pagina: 1
Acties:

• Hiroj
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-11 15:57
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
De laptop zal ik voornamelijk voor zakelijke doeleinden gaan gebruiken. Ik heb een eigen internet onderneming, waarbij ik veel aan het programmeren ben. Momenteel gebruik ik een MacBook Pro, maar Windows 10 is ook prima.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Mijn budget ligt tussen de 2000 en 2500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Omdat ik geniet van alle vrijheid in de vorm van flex werken (ik zit ook wel eens in een restaurant te werken), zal de laptop veel reizen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Apple, HP, Asus zijn in mijn optiek toch wel beetje de betrouwbare merken. Maar ik word ook graag verrast

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Met dat budget kan je gelukkig qua zakelijke laptops het neusje van de zalm betalen.

Je kan bij HP kijken naar de Elitebook serie. Die zijn dun en licht met hoge bouwkwaliteit. Een 14 inch model is dan een goede combinatie van draagbaarheid, maar ook nog fijn om op te werken:
pricewatch: HP EliteBook 840 G3 T9X26EA

Deze versie is voorzien van alle opties, 256GB SSD, Core i7 6500U, 8GB geheugen en een 2560x1440 resolutie scherm.

Bij Dell kan je kijken naar de Latitude E7480. Dit is ook een 14 inch ultrabook model en Dell heeft net een hardware refresh gedaan: http://www.dell.com/nl/be...-7480-laptop/pd?ref=PD_OC

Beiden zijn een goede keuze.

Verwijderd

Sociale status heeft veel waarde. Een Macbook Pro zal je status nogal vergroten en dus meer sociaal kapitaal genereren.

Maar het is wel een gigantische oplichterij qua prijs/kwaliteit verhoudingen. Hierdoor zijn er op dit moment heel veel mensen een switch aan het maken naar Windows 10. Apple maakt gebruik van de Apple-mania want Apple fans kopen het toch wel.

Dus het word een afweging voor je van psychologische waarde vs. waarde van het product zelf.

Verwijderd

CMD-Snake schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 13:05:
Bij Dell kan je kijken naar de Latitude E7480. Dit is ook een 14 inch ultrabook model en Dell heeft net een hardware refresh gedaan: http://www.dell.com/nl/be...-7480-laptop/pd?ref=PD_OC
Erg mooi zeg, die Dells.

Mijn vriendin had het vorige model, de 14" Latitude 7470 met touchscreen, en dat was een erg mooi apparaat. Alleen stond de fan constant aan, en die maakte ook nog eens een irritant bijna zingend geluid. Het was geen coil whine, maar ik zou er na een tijdje zelf toch wel een beetje gek van worden. Maar ik hoop dat dat met deze nieuwe serie verholpen is. Ik vind dat 2e model wat nu € 1280,- kost wel interessant. Gewoon Full HD en de SSD en geheugen kan je zelf voor minder upgraden dan de duurdere modellen. Of je moet de i7 / QHD willen...

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-11 19:20
Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 13:07:
Sociale status heeft veel waarde. Een Macbook Pro zal je status nogal vergroten en dus meer sociaal kapitaal genereren.
Hahaha, wat een onzin.

Ik zou Apple links laten liggen vanwege de beperkte uitbreidbaarheid, als het al mogelijk is. En met de huidige modellen heb je een berg dongles nodig wat niet handig is.

Het wisselt per model maar de zakelijke laptops Dell en HP zijn erg goed. Het is een kwestie van de juiste uitkiezen met de eigenschappen die je wilt.

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 13:07:
Dat is ook niet bepaald een zekerheid. De een vindt Apple een geweldig iets, de ander ziet iemand die teveel geld heeft uitgegeven.

Apple zet momenteel stevig in op minimale uitbreiding, de Macbooks hebben vrijwel alle hardware vast gesoldeerd zitten. Beetje meer geheugen of een grotere SSD achteraf is geen optie dan. Ook het beleid met een minimaal aantal USB-c poorten (vaak maar 1) is niet fijn als je randapparatuur gebruikt.

Verwijderd

Zoals Snake aangeeft zou ik voor een zakelijke HP of Dell kiezen. De 840 G3 of de 1040 zijn super devices.

pricewatch: HP EliteBook 1040 G3 V1A84EA

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-11 23:23
Waarom geen Dell XPS, ziet er minstens even chique uit als een macbook.
http://www.dell.com/be/p/xps-laptops
Tenzij je graag een docking wilt, dan ben je beter af met een elitebook of een lattitude.

Verwijderd

De nieuwe Elitebook X360 is ook waanzinnig btw!

pricewatch: HP EliteBook x360 1030 G2 Z2W63EA + Premium bag (YZ172AA)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2017 18:01 ]

• Hiroj
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-11 15:57
Dank allemaal voor de reacties tot dusverre!

Het leven met adapters voor een MacBook Pro lijkt mij niet eens zo heel erg. Het is wellicht wel iets te ver in de toekomst stappen, aangezien veel producten (logischerwijs) nog niet met USB-C werken.

De HP EliteBooks en Dell XPS laptops zien er mooi uit, daarnaast is het qua hardware ook uitstekend. Het aansluiten van meerdere beeldschermen lijkt daarbij ook geen struikelblok te gaan vormen. Al zal ik (vermoed ik) altijd wel een adapter nodig hebben om net die ene extra beeldscherm aan te sluiten.

Hebben jullie hier nog tips voor?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:25
Lenovo? Heeft de mogelijkheid tot extra grote batterijen in de laptop. Ik kan >8 uur op mijn huidige Lenovo werken.
Goede docking station mogelijkheden.
Thinkpad staat ook bekend om zijn kwaliteit, al is deze wel meer plastic geworden. Maar ondanks dat zijn het super goede machines.
En voor dat bedrijf kan je een hele zware kopen.

Verwijderd

Je kunt de Elitebooks docken:

pricewatch: HP UltraSlim Dock 2013

De Elitebook X360 heeft een USB-C dockingstation geloof ik, de 840&1040G3 hebben een ultraslim docking.
Ik gebruik zelf de Ultraslim docking op werk, erg prettig imo met meerdere schermen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2017 19:01 ]

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-11 23:47
Hiroj schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 18:54:
Dank allemaal voor de reacties tot dusverre!

Het leven met adapters voor een MacBook Pro lijkt mij niet eens zo heel erg. Het is wellicht wel iets te ver in de toekomst stappen, aangezien veel producten (logischerwijs) nog niet met USB-C werken.

De HP EliteBooks en Dell XPS laptops zien er mooi uit, daarnaast is het qua hardware ook uitstekend. Het aansluiten van meerdere beeldschermen lijkt daarbij ook geen struikelblok te gaan vormen. Al zal ik (vermoed ik) altijd wel een adapter nodig hebben om net die ene extra beeldscherm aan te sluiten.

Hebben jullie hier nog tips voor?
Die MacBook adapters zijn echt feest hoor, ik heb standaard in mijn tas 2x USB-c naar HDMI (+1x normale USB +1x USB-c) voor als ik ergens kom met een dual monitor setup, 1x USB-c naar VGA (want oude beamers, met ook normale USB en USB-c), dan nog een RJ-45 dongle. Dan nog een stapel USB -> Mini-usb (en lightning) kabels om verschillende devices aan te sluiten..

Daarnaast nog het feit dat sommige schermen pas na 30 seconden beeld geven, soms random disconnecten e.d. - ook leuk om je dichte macbook die aan een extern scherm hangt uit te pluggen en dan de MBP weer open te doen - geen beeld te krijgen tot je weer inplugt ofwel hard restart in de meeste gevallen...

Maatje heeft de nieuwe XPS 15 gekocht - daar heb je echter een hoop gezeur met de killer netwerkkaart, fans die herrie maken, videokaart drivers die de boel laten crashen..

Verwijderd

Rolfie schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 19:00:
Lenovo? Heeft de mogelijkheid tot extra grote batterijen in de laptop. Ik kan >8 uur op mijn huidige Lenovo werken.
Goede docking station mogelijkheden.
Thinkpad staat ook bekend om zijn kwaliteit, al is deze wel meer plastic geworden. Maar ondanks dat zijn het super goede machines.
En voor dat bedrijf kan je een hele zware kopen.
Hoe verhoudt de bouwkwaliteit zich tov een Elitebook? Weinig ervaring met Lenovo

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:25
Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 19:04:
Hoe verhoudt de bouwkwaliteit zich tov een Elitebook? Weinig ervaring met Lenovo
Ik heb een aantal HP's laptops geïnstalleerd, waaronder een Elitebook 840 (dacht ik). Ik vond hem niet echt goed op speciaal. Rest waren ProBooks.
Ik zou hem zelf nooit aanschaffen of adviseren. PC's van HP vind ik goede kwaliteit. Maar de laptops vind ik persoonlijk niets. Voelen slecht aan, Design vind ik niet echt speciaal, keyboard

Heb vrij goede ervaringen met Dell, en Lenovo. Beide hebben zijn voor en nadelen. Docktingstatios ondersteunding van Dell vind ik momenteel minder. Idem voor de customalisatie via de website.
Lenovo kan je nog helemaal samen stellen. Precies opmaat zoals je wilt en geen gezeur met ondersteunding.
Lenovo heeft 1 groot nadeel, de touchpad is zeker niet de beste die er is. Eerder 1 van de mindere. Ze waren goed, totdat men ze heeft aangepast... Gelukkig tegenwoordig stukken beter, maar andere grote merken lopen hier nog echt stukken voor. Nu gebruik ik gelukkig altijd een losse muis, de touchpad alleen als ik echt even snel moet werken.

• CMD-Snake
Ik heb hiervoor een Lenovo workstation laptop gehad, na zes maanden heb ik die weggedaan. De kwaliteit stond niet in verhouding tot de prijs.

Die kunststof behuizing van Lenovo is niet zo stevig als dat ze beweren. Ik ben heel zuinig op mijn laptops, maar ze moeten wel dagelijks mee reizen naar werk. Mijn rugzak heeft een speciaal vak voor laptops, dus ze zitten goed opgeborgen tijdens de reis.

Mijn Lenovo kreeg al snel last van witte vlekjes en kleine barstjes op de randen van de laptop. Die barstjes trokken vrij snel door in de behuizing. Op de onderkant van de laptop zaten klepjes waarachter het geheugen en de SSD zaten. Deze gingen snel stuk omdat het kunststof daar erg dun was. Na bijna zes maanden was het geen gezicht meer, overal kleine barstjes en witte plekken. Voor mij was het onacceptabel. Toen kwam ook nog het nieuws naar buiten dat Lenovo malware in de BIOS stak van hun laptops. Toen was de maat vol en heb ik de laptop weggedaan.

Ik heb ervaring met de Elitebook serie van HP, het zijn goede high-end zakelijke laptops. Ondanks de kunststof behuizing lijken ze niet te lijden bij veel mee te nemen zoals de Lenovo daar last van had. Ik ervaring met de Elitebook 850, 840 en 820 serie. Op mijn werk gebruiken we die best veel. Zelf loop ik rond met een ZBook. Een uitstekende laptop, maar niet bepaald licht en draagbaar.

Bij Dell heb ik ervaring met de Latitude en Precision serie. Ook goede laptops die nog altijd met een metalen behuizing komen.
Pagina: 1