Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 10:24
Mijn vraag
Ik heb met behulp van Windows Movie Maker een film gemaakt en dit is uiteindelijk ook gelukt. Echter, het uiteindelijke resultaat is een MP4 bestand van maar liefst 17,5 GB. Ik heb vervolgens 2 vragen:

1. Weet iemand een programma waarmee ik dit bestand kan verkleinen zodat het op een dvd pas?
2. Weet iemand een programma waarmee ik een dergelijk los bestand om kan zetten naar dvd formaat zodat de gebrande dvd ook afgespeeld kan worden in een dvd speler?

Bij voorkeur zoek ik een gratis programma, mooiste zou zijn als ik met 1 programma het bovenstaande zou kunnen combineren. Betaald programma is uiteraard ook geen probleem maar ik heb nu 2 jaar een videocamera en dit is nog steeds mijn eerste film dus ik ga de software niet veel gebruiken.

Wellicht nog een aanvullend vraagje. Welke bewerkingssoftware voor films gebruiken jullie (als alternatief voor Windows Movie Maker)?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows Movie Maker op een Windows 10 pc.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb diverse freeware programma's geprobeerd maar ook weer verwijderd. Het is me gelukt om er een .vob bestand van te maken maar ook dit wordt niet afgespeeld in de dvd speler.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

VLC al geprobeerd?

Gebruik ik zelf wel eens incidenteel om grafische bestanden en ook video files te converteren/verkleinen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 15:11

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Handbrake is ook een gratis programma waarmee je dat kan doen. Helemaal toegespitst op het omzetten van video.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

RAM1979 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 12:28:
Mijn vraag
Ik heb met behulp van Windows Movie Maker een film gemaakt en dit is uiteindelijk ook gelukt. Echter, het uiteindelijke resultaat is een MP4 bestand van maar liefst 17,5 GB. Ik heb vervolgens 2 vragen:
1. Weet iemand een programma waarmee ik dit bestand kan verkleinen zodat het op een dvd pas?
2. Weet iemand een programma waarmee ik een dergelijk los bestand om kan zetten naar dvd formaat zodat de gebrande dvd ook afgespeeld kan worden in een dvd speler?
Het is een aardige leap of faith van 17,5GB naar 4,5GB maar als je met het resultaat van de compressie kunt leven dan kun je DVD Shrink proberen, dat doet precies wat je vraagt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ventieldopje schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 13:58:
Handbrake is ook een gratis programma waarmee je dat kan doen. Helemaal toegespitst op het omzetten van video.
Toevoeging: http://handbrake.fr is de website. :) Fijne tool om videobestanden om te zetten naar een andere resolutie en zelfs indeling! Destijds ook veel gebruikt voor mijn iPod Touch 2G. :)

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 01-04-2017 15:16 ]