Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Unifi G3 DOME, Standalone, Bereiken van buiten netwerk

Pagina: 1
Acties:

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:39
Zelf ben ik nogal een Leek als het gaat om netwerken maar meestal weet ik mij met google wel redelijk te redden als het gaat om het instellen van netwerk gerelateerde apparatuur.

Nu echter kom ik er niet uit:

De basis van mijn netwerk is de ZTE 369 A, beter bekend als de Experiabox V10 van KPN.
De Camera die ik bereikbaar wil maken van buiten het netwerk is een Unifi G3 Dome van Ubiquiti.

Deze Camera werk zonder de server software van unifi video, standalone dus.

Binnen het netwerk is deze camera prima te gebruiken en te bereiken via 192.168.2.96

Echter wil ik natuurlijk ook van buiten het netwerk deze camera kunnen benaderen. Het vinden van de juiste poort is probleem 1 en dus heb ik maar elke poort die ik op de website van ubnt tegen kwam geforward van WAN-IP naar 192.168.2.96.

Echter krijg het met invoeren van WAN-IP:poort voor elke poort de melding dat deze niet bereikbaar is.

Het gaat dus ergens mis, maar waar ;)?

Als extra informatie: in de V10 heb ik een nieuwe applicatie aangemaakt genaamd Ubiquiti onder Audio/video en de volgende poorten geforward (TCP): 7443, 22, 7080, 7004, 554

Nu zit hier blijkbaar de goede niet bij of gaat er dus iets anders mis.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:30
Wat zegt de handleiding over poorten forwarden?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• BasvanS
Niks inde handleiding die ik heb kunnen vinden, deze is vooral gebaseerd op het instellen van unifi video server (NVR).

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Wat je wil is poort 80 of 443 forwarden als je de Webinterface van de camera wilt bereiken.

Is dat veilig! NEE!
Wat je beter kunt doen is Poort 554 forwarden naar de camera en dan de beelden op pakken met een App. Op IOS heb ik daar wel eens Live Cams Pro voor gebruikt.

Hierhierover: https://help.ubnt.com/hc/...-Directly-from-the-Camera

Dus ik zou je willen aanbevelen om dus niet 80 en 443 te forwarden maar enkel 554 en die met een app te openen.
Alsnog als iemand je Externe IP weet en gaat kijken welke poorten open staan, dan kan hij zo de beelden van de camera zien.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• BasvanS
djkavaa schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 12:51:
Wat je wil is poort 80 of 443 forwarden als je de Webinterface van de camera wilt bereiken.

Is dat veilig! NEE!
Wat je beter kunt doen is Poort 554 forwarden naar de camera en dan de beelden op pakken met een App. Op IOS heb ik daar wel eens Live Cams Pro voor gebruikt.
Ik begrijp dat de Username en Password niet voldoende zijn om de webinterface te beschermen?

[ Voor 67% gewijzigd door BasvanS op 01-04-2017 13:08 ]

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:02

sanzut

It's always christmas time

De Experiabix heeft geen goede loopback functie waardoor je niet goed kan testen of je de poort goed hebt opengezet vanaf je eigen netwerk.

Probeer eens via je telefoon via 4g om die poort aan te spreken?

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
sanzut schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 13:15:
De Experiabix heeft geen goede loopback functie waardoor je niet goed kan testen of je de poort goed hebt opengezet vanaf je eigen netwerk.

Probeer eens via je telefoon via 4g om die poort aan te spreken?
Dat is niet waar. De loopbackfunctie van de V10 werkt uitstekend

• BasvanS
Heb zojuist even getest met poort 80 en deze lijkt te werken voor de webinterface.

Nu twijfel ik nogwel een beetje over de veiligheid die djkavaa net aanhaalde.

Is de beveiliging van de webinterface met een Username/Password voldoende. Of is het beter om een 3th party app te gebruiken?

• Kavaa
Ik zou het in elk geval niet doen.

En extra voordeel van de app is dat je niet hoeft in te loggen.
Nu moet je elke keer inloggen als je het beeld wilt zien.
Met Live Cams Pro bijvoorbeeld open je de app en heb je meteen beeld.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• BasvanS
djkavaa schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 19:34:
Ik zou het in elk geval niet doen.

En extra voordeel van de app is dat je niet hoeft in te loggen.
Nu moet je elke keer inloggen als je het beeld wilt zien.
Met Live Cams Pro bijvoorbeeld open je de app en heb je meteen beeld.
Zojuist even met de light versie van wat apps gespeeld en het werkt allemaal idd prima! Deze gebruiken allemaal poort 554 (voor RSTP?).

Al zoekende kwam ik de naam DS Cam tegen en toen heb ik besloten mijn oude Synology Maar weer eens uit het stof te halen ;) Dit is de beste keuze voor nu, dan kan ik eventueel ook nog wat zaken opnemen!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-11 12:14
Vergeet niet om alle firewall rules weer weg te halen. Ik zag dat je meerdere poorten had gebruikt om te testen. O.a. poort 22 (ssh).

U+

• Kavaa
guppie schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:16:
[...]

Zojuist even met de light versie van wat apps gespeeld en het werkt allemaal idd prima! Deze gebruiken allemaal poort 554 (voor RSTP?).

Al zoekende kwam ik de naam DS Cam tegen en toen heb ik besloten mijn oude Synology Maar weer eens uit het stof te halen ;) Dit is de beste keuze voor nu, dan kan ik eventueel ook nog wat zaken opnemen!
Dat gaat helaas niet werken.
De Synology support de Ubiquiti cams niet...

• chup5528
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-11 19:25
djkavaa schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 22:42:
[...]

Dat gaat helaas niet werken.
De Synology support de Ubiquiti cams niet...
Jawel hoor, je moet alleen even spelen met de bitrate :).

• Kavaa
Dat is nieuw dan, heb er een naar geleden eens naar gekeken maar niet werkend gekregen.

• BasvanS
Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:57:
Vergeet niet om alle firewall rules weer weg te halen. Ik zag dat je meerdere poorten had gebruikt om te testen. O.a. poort 22 (ssh).
Tuurlijk, dank voor tip ;). Alleen 80 en 554 staan nu nog ingesteld in portmapping.
djkavaa schreef op zondag 2 april 2017 @ 08:50:
Dat is nieuw dan, heb er een naar geleden eens naar gekeken maar niet werkend gekregen.
Bitrate moet idd naar 768 of lager, verder kun je de /s1 pakken ipv de s0.

Wel moet je zorgen dat je user defined cam opgeeft en niet voor ubiquity kiest. werkt nu prima!
Pagina: 1