Toon posts:

Vervangen Spire voor Coolermaster EP5-6I11?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb nu dus een Spite koeler met onderstaand systeem en draai daarmee Idle 40 graden (best aardig), maar die Spire gaat 'maar' t/m 1,3Ghz en nou wil ik graag me FSB op 133Mhz zetten en 1,33Ghz draaien. De Coolermaster die ik dus heb gekocht gaat t/m 1,5Ghz en @1,33Ghz moet dit goed te doen zijn met die koeler (geen lage temperaturen, maar laag genoeg voor geen vastlopers).

Nou heb ik nog nooit een koeler verwijderd of verplaatst O+ Ik ben wat opzoek gegaan naar handleiding met plaatjes, maar vond op de site waar ik me pc heb gekocht en op www.coolermaster.com alleen maar wat vagere omschrijvingen met onduidelijke plaatsen. Aangezien ik me absoluut niet kan risceren de processor te mollen, vraag ik jullie:

"Is het wel de moeite waard de koeler te vervangen en naar 1,33Ghz te gaan, maar het riscico te nemen me processor te slopen, of valt die laatste met deze koelers wel mee :?"

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als je voorzichtig bent valt et wel mee. Maar of het erg veel zin heeft de Spire te vervangen door de CM weet ik niet.

Ik denk (maar ken de CM koeler niet) dat het je niet erg veel op gaat leveren qua temperatuur.

Mocht je wel het ding verwisselen, wat niet meer is dan het klemmetje naar onderduwen en van de socket af ff met je andere hand zorgen dat de koeler horizontaal op je cpu blijft liggen, zou ik eerst ff een spacer halen. Hoef je in het vervolg (want ik denk dat je die CM ook snel vervangt) niet meer zo erg te zweten..

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

gewoon een duurdere spire nemen zoeen met een compleet koperen heatsink.

heb ik ook koelt heel goed en weinig lawaai.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 04 juli 2001 17:56 schreef Dizzytal het volgende:
Als je voorzichtig bent valt et wel mee. Maar of het erg veel zin heeft de Spire te vervangen door de CM weet ik niet.

Ik denk (maar ken de CM koeler niet) dat het je niet erg veel op gaat leveren qua temperatuur.

Mocht je wel het ding verwisselen, wat niet meer is dan het klemmetje naar onderduwen en van de socket af ff met je andere hand zorgen dat de koeler horizontaal op je cpu blijft liggen, zou ik eerst ff een spacer halen. Hoef je in het vervolg (want ik denk dat je die CM ook snel vervangt) niet meer zo erg te zweten..
Tnx... ik zal het proberen... al zou ik een handleiding of iets van duidelijke plaatjes wel op prijs stellen ;)
Op woensdag 04 juli 2001 18:18 schreef kRiTz_C het volgende:
gewoon een duurdere spire nemen zoeen met een compleet koperen heatsink.

heb ik ook koelt heel goed en weinig lawaai.
Daar vraag ik hier niet om... ik heb de Spire erop zitten en wil de CoolerMaster erop zetten om 1,33Ghz te krijgen.... :Z

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die mij nog wat verder kan helpen en/of info kan geven... ik ga btw. morgen wel Artic Silver halen (natuurlijk) :P

Verwijderd

Topicstarter
Niemand :? :?

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 00:25
http://www.dansdata.com/coolercomp.htm

Staan ook wat geteste spires bij en °C/W waarde (lager=beter).

_██_
(ಠ_ృ)

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 19:41
als je een nieuwe cooler koopt koop dan gelijk een goeie.. voor 100 piek heb je een high end cooler (thermoengine ding bv) en die koelen zeker beter dan zo'n coolermaster.
over dat je je cpu sloopt met het eraf halen van een cooler, gewoon beetje kijken hoe de klips zitten en gewoon doen >:)

toen ik mijn pc ging bouwen had ik nog nooit een athlon cpu gezien, hop gewoon in z'n socket, bam cooler er voorzichtig op duwe, klipje vast klikken, it's to eazzyy..

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 05 juli 2001 01:29 schreef salvador4 het volgende:
als je een nieuwe cooler koopt koop dan gelijk een goeie.. voor 100 piek heb je een high end cooler (thermoengine ding bv) en die koelen zeker beter dan zo'n coolermaster.
over dat je je cpu sloopt met het eraf halen van een cooler, gewoon beetje kijken hoe de klips zitten en gewoon doen >:)

toen ik mijn pc ging bouwen had ik nog nooit een athlon cpu gezien, hop gewoon in z'n socket, bam cooler er voorzichtig op duwe, klipje vast klikken, it's to eazzyy..
Sja.. om de hoek pc-zaakje waar CM voor 30 piek te koop was... als ik daarmee 1,33Ghz stabiel kan draaien, ben ik tevreden (wat ik wel denk dat dat lukt). Ik hoef geen 100-piek-koeler voor 1,4Ghz of net iets meer ;)
Pagina: 1