Toyota aygo radio upgrade!

Pagina: 1
Acties:
  • 11.156 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeckersTom
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-06 13:10
Mijn vraag
Hallo ik ben in het bezit van een toyota aygo bouwjaar 2014. Ik heb deze week de standaard speakers in de deur al vervangen door 2 jbl club 6520's. Het geluid is nu al voller en mooier maar ik denk dat het pas echt ad is wanneer ik er ook een nieuwe radio in plop. Echter begrijp ik niet goed of ik hier een ISO verloopadaptor voor nodig heb of dat het standaard past.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb?
Heb al veel opzoekingswerk gedaan maar kan niet echt zo een verloopadaptor vinden dus denk ik dat het niet nodig is? Wat ik wel lees is dat je 2 kabeltjes zou moeten wisselen omdat de radio anders niet opslaat waar hij gebleven was in het nummer. Ik ben dus een beetje in de war omdat ik overal iets anders lees :p mss kan iemand het me beter verduidelijken. Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Even een website tip: *link* . Op deze site is bijzonder veel info te vinden en het is nederlandstalig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfmeijer
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06-2021
Voor een aygo heb je geloof ik geen ISO adapter nodig, wel ben je een frame nodig om de radio in te zetten aangezien deze een andere vorm heeft dan die van fabriek af, ditzelfde heb ik gehad bij mijn peageot 107. (Toch dezelfde auto van binnen :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:01
Voordat je er een nieuwe radio in ga stoppen, wat zijn de verwachtingen van jou uit richting het geluid ? Wat wil je ? Een aftermarket radio gaat ineens niet spontaan veel meer vermogen naar de speakers sturen dan je affabriek HU.

Auto radio's schommelen allemaal tussen de 12 en 18W RMS per kanaal, niets meer niets minder.

Wat wel zou kunnen met een nieuwe radio is de instellingen qua EQ en time-alginment stukken uitgebreider zijn als met je originele radio. Maar vooralsnog, verwacht geen wonderen ineens met een nieuwe radio.

Ontopic, je hebt een inbouwframe nodig om een aftermarket radio te plaatsen, met wat snel zoekwerk heb je volgens mij geen andere kabels of verlooptkabels nodig, hooguit voor je antenne aansluiting.

Je hebt trouwens wel kans dat je de ACC en Constante spanningsdraad om moet wisselen. Bij een beetje deftige autoradio kan je dit zonder te knippen doen, veel fabrikanten rusten deze 2 draden uit met "stekkertjes ".

[ Voor 27% gewijzigd door Galaxis op 03-04-2017 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeckersTom
@mfmeijer Zo een frame heb ik al gevonden :)

@Galaxis Verwacht er geen wonderen van maar ik vind de radio die er nu insteekt ook redelijk lelijk :D en heb niet al te hoge verwachtingen vind het geluid nu al best goed maar las gewoon veel dat de radio die er nu insteekt best wel slecht was dus vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmeijer
BeckersTom schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:19:
@mfmeijer Zo een frame heb ik al gevonden :)

@Galaxis Verwacht er geen wonderen van maar ik vind de radio die er nu insteekt ook redelijk lelijk :D en heb niet al te hoge verwachtingen vind het geluid nu al best goed maar las gewoon veel dat de radio die er nu insteekt best wel slecht was dus vandaar :)
Ik had in mijn 107 ook een andere radio en je merkte best wel een verschil, ik had wel de standaard luidsprekers nog. Mijn moeder haar C1 heeft alles nog standaard en die klinkt inderdaad niet zo fijn. De luidsprekers zelf zijn niet van slechte kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeckersTom
@mfmeijer wat een radio had jij er in gestoken? :) Ik was rond aan het kijken voor een pioneertje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-07 10:59
Zelf ben ik eigenaar van een oudere koektrommel en daar kun je pas winst uit het geluid halen als je er een aftermarket woofer in zet. Check anders even op CityBugStore; die hebben mij ook goed geinformeerd over het een en ander.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeckersTom
@Sup4rdurt Een woofer is heel leuk maar ik wil de beperkte kofferruimte niet opgeven en zo een exemplaar voor onder de zetel zijn nogal best duur en twijfel of die het wel zo goed doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmeijer
BeckersTom schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:35:
@mfmeijer wat een radio had jij er in gestoken? :) Ik was rond aan het kijken voor een pioneertje. :)
Die van mij was ook een pioneer, die zijn over het algemeen altijd wel goed. Nu zit ik echter vast aan de standaard radio van een volvo V50. Die kun je niet zomaar wisselen aangezien de radio unit ook de verwarming en de bluetooth voor de telefoon regelt.
BeckersTom schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:55:
@Sup4rdurt Een woofer is heel leuk maar ik wil de beperkte kofferruimte niet opgeven en zo een exemplaar voor onder de zetel zijn nogal best duur en twijfel of die het wel zo goed doen...
De kofferruimte is al dusdanig beperkt dat hier niet eens een kratje bier in past 8)7. Ook nog een subwoofer in de koffer leggen neemt alle ruimte weg. Mocht je toch perse een subwoofer willen kun je kijken of je deze onder de passagiersstoel kunt plaatsen. Maar of je die moeite en dat geld in je aygo wil steken is natuurlijk aan jezelf! :)

[ Voor 40% gewijzigd door mfmeijer op 03-04-2017 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Mijn advies: Eerst de deuren volledig dempen. Zelfs met een simpel composetje is daarmee nog heel veel te winnen.
Je kunt er allerlei apparatuur tegenaan gooien, maar zonder demping blijven de deuren in deze autoklasse klinken als lege koekblikjes.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeckersTom
@mfmeijer heb jij al ooit zo een underseat subwoofer gehoord en weet jij mss of dat iets goed is? :p

@kendo deuren dempen dacht ik ook wel aan maar weet niet goed hoe ik daaraan moet beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmeijer
BeckersTom schreef op maandag 3 april 2017 @ 23:06:
@mfmeijer heb jij al ooit zo een underseat subwoofer gehoord en weet jij mss of dat iets goed is? :p

@kendo deuren dempen dacht ik ook wel aan maar weet niet goed hoe ik daaraan moet beginnen
Zelf heb ik dat nog niet gehoord maar ik zou voor deze auto er ook niet teveel tijd en geld in steken, de auto is niet al te stil, zeker bij snelweg gebruik. Als je dan echt iets anders wilt kun je het geld beter opzij lekker voor een auto in een andere prijsklasse. Ik heb een jaar lang gereden in mijn 107 en er 50k km bij op gezet. Het is leuk voor als je gewoon wilt rond rijden maar het echte leuke rijden ga je toch niet redden in dat koekblikje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeckersTom
@mfmeijer Ja dat weet ik ook wel maar ik heb men rijbewijs pas en dit is men eerste auto dus voor mij is dit al een luxe :) ik leg toch niet echt meer afstand af dan naar de universiteit en terug dus daarvoor is hij wel goed genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmeijer
@BeckersTom haha het was ook mijn eerste, gelukkig nu toch iets anders kunnen kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeckersTom
@mfmeijer kan ik begrijpen :p maar nu effe terug on topic maalt het heel veel uit of het een pioneer radio is van 120 euro of 1tje van 55, ik zie dat se beide 4×50 watt hebben alleen hebben de diirde bluetooth dab+ enzo maar dat gebruik ik toch niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmeijer
Dab+ is wel fijn. Op het werk hebben we het wel maar in mijn auto heb ik het niet. Ik zou gewoon eens kijken of je ergens het geluid kan vergelijken. Je zult zowiezo al een groot verschil horen met je huidige die je gaat er zowiezo op vooruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeckersTom
@mfmeijer Heb de Pioneer MVH-390BT dus met bluetooth ik dacht radio gaat toch lang mee dus :) heb er ook en antenneadapter bij gedaan en een inbouwframe hopelijk gaat het installeren niet te veel problemen meebrengen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmeijer
@BeckersTom inbouwen moet niet zo moeilijk zijn. Gewoon YouTube ernaast. Het enige wat echt lastiger inbouwen is, is een dubbel DIN radio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeckersTom
@mfmeijer radio geïnstalleerd, diirde langer dan verwacht maar vooral omdat ik nogal te voorzichting ben :p nieuwe radio oogt mooi en geluid is er echt op vooruit gegaan heel mooi geluid kraakheldere highs mids prima aanwezig lows wat minder maar dat is normaal zonder sub!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmeijer
Fijn om te horen. Mijn ervaring is dat je niet al te voorzichtig moet zijn. Het blijft nou eenmaal trek en duw werk. Als je ziet hoe professionals hier soms mee omgaan denk je dat alles kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 884595

Ik wil ook mijn radio gaan vervangen omdat ik Bluetooth en alles erg mis heb fm transmitters geprobeerd maar dat is helemaal bagger valt steeds weg enzo, wil niet verbinden, etc etc. Dus nu een radio gevonden met BT en dab+ maar nu vraag ik mij af hoe ga ik de antenne kabel wegwerken moet daar het hele dashboard voor los of is het makkelijker dan ik verwacht?

• BeckersTom
@Anoniem: 884595 Hallo, ik heb in mijn toyota aygo enkel een nieuwe radio en luidsprekers geplaats, ik had een radio die gewoon de normale antenne gebruikte dus moest enkel een verloopstukje bestellen. Weet niet goed hoe je die dab+ installeerd maar voor een nieuwe radio kan je het front panel eraf halen dat is nie al te moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:04
Anoniem: 884595 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:47:
Ik wil ook mijn radio gaan vervangen omdat ik Bluetooth en alles erg mis heb fm transmitters geprobeerd maar dat is helemaal bagger valt steeds weg enzo, wil niet verbinden, etc etc. Dus nu een radio gevonden met BT en dab+ maar nu vraag ik mij af hoe ga ik de antenne kabel wegwerken moet daar het hele dashboard voor los of is het makkelijker dan ik verwacht?
Draadje van mic gewoon onder dashboard doorfrommelen tot de linkerkant (ff je op je rug op het voetencompartiment liggen, kop tegen de gashendel, geen fijne houding maar dan peuter je het draadje van de mic vanaf de radio er wel door).
Daarna het draadje linksonder dashboard vandaan laten komen en wegwerken onder het strakke rubber bij de linker raamstijl. Is bij 99% van de auto's een fluitje van een cent.

[ Voor 10% gewijzigd door ybos op 28-08-2017 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolereks
  • Laatst online: 15-04 18:21
** Je kaapt een 4-5 oud topic en neemt niet eens de moeite het door te lezen. Graag eerst zelf wat eigen onderzoek doen. **

[ Voor 75% gewijzigd door Taro op 09-02-2022 18:24 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.