Windows 10 wachtwoord resetten? Welke opties zijn er!!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-06 23:55
Hoi alle,

Ik zou graag jullie hulp willen betreft mijn wachtwoord resetten.

Ik heb me pc een lange tijd niet meer gebruikt i.v.m verhuizen en ben me wachtwoord vergeten. En kan dus niet erin, ook niet bij mijn bestanden.

Normaal gesproken gebruik ik HirensbootCD (offline NT password reset) functie gebruiken.

Maar wanneer ik nu boot krijg ik error (reset full speed USB device using ehci i_hcd and address 3) ik heb meerdere USB sticks gebruikt maar zelfde error.

Ik gebruik Rufus (FAT32) voor de USB ISO (boot) te maken. Ik ben al wachtwoorden kwijt ook van me Administrator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Heb je Bitlocker ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-06 09:31
Regel even een dvdspeler en probeer het daar mee. Kost geen drol, anders haal je er 1 bij de kringloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik heb het via een CD geprobeerd maar krijg dezelfde error weer te zien . En deze blijft doorgaan net zoals je tracert -t gebruikt doet deze precies het zelfde.

Wat kan ik nog meer gebruiken ..

[ Voor 10% gewijzigd door theduke1989 op 01-04-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
theduke1989 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 09:51:
Ik heb het via een CD geprobeerd maar krijg dezelfde error weer te zien . En deze blijft doorgaan net zoals je tracert -t gebruikt doet deze precies het zelfde.

Als je geluk hebt en geen bitlocker oid ingeschakeld hebt kun je de harddisk uitlezen via een Linux distro. Anders de back-up van je bestanden gebruiken en gewoon Windows opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:28
theduke1989 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 09:51:

Online, via Microsoft password reset? Mits je windows 10 gekoppeld is aan je Microsoft account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Kijk anders eerst eens of je met een Ubuntu Live image wel kan booten en eventueel bij je bestanden kan. Dan weet je dat PC wel goed boot en indien je bij je bestanden kan je geen encryptie erop hebt staan.
Nog een tool voor je wachtwoord: http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/bootdisk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik heb nogmaals de hirensbootCD gebruikt. Ik kan wel mini live xp opstarten en het werkt wel. Kan niet in mijn bestanden krijg dan een waarschuwing. Maar daar werkt alles nabehoren als ik het zo zie. Ergens gaat het fout.

Ik ga vanavond de versie van Kaalus proberen. Om te kijken of het werkt. Om alleen me Windows te ontgrendelen.

[ Voor 20% gewijzigd door theduke1989 op 01-04-2017 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nogmaals: heb je Bitlocker ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Zo'n passwordreset CD werkt niet meer tegenwoordig.
Je zal met WinPE je wachtwoord moeten resetten, maar daarvoor zul je wel je Bitlocker password uit je Microsoft account moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
Hier een opsomming van de mogelijkheden.
Ik gebruik zelf altijd knoppix.

http://www.makeuseof.com/...s-administrator-password/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Als je je pc al langere tijd niet gebruikt heb...zullen de bestanden daarop ook niet echt belangrijk zijn. Anders had je pc nog in gebruik, of de boel voor die tijd al veilig gesteld.
Krijg het idee dat je ergens op wil komen wat niet van jouw is...en daar werken wij hier niet aan mee.
Mocht het echt jouw pc zijn, en je je wachtwoord niet meer weten...opnieuw installeren...je gegevens waren al tijden dagen/weken/maanden/jaren niet genoeg om naar om te kijken...waarom nu ineens wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:57
In plaats van laten zien hoe makkelijk het is om wachtwoorden te omzeilen.(beleid etc..)
Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik

Wachtwoorden en firewalls en dergelijke zijn er niet voor de lol maar om pc's, netwerken en dergelijke enige vorm van bescherming tegen ongewenst of onbedoeld gebruik te geven. Het is derhalve op het forum niet de bedoeling om mensen hierbij de helpende hand te bieden of vragen hierover te stellen. Dit geldt ook voor het omzeilen van beveiligingen met toestemming omdat wij deze toestemming met geen mogelijkheid kunnen controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nachtnet schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 19:24:
In plaats van laten zien hoe makkelijk het is om wachtwoorden te omzeilen.(beleid etc..)
Daar is de TR dan weer voor. Staat ook in het beleid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
@nachtnet en @Anoniem: 172410 jullie delen mijn mening dus ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, want er is nog steeds geen antwoord op de vraag of Bitlocker in het spel is. Dan is het antwoord namelijk helder, simpel en volgens beleid :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 01-04-2017 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 19:32:
[...]

Nee, want er is nog steeds geen antwoord op de vraag of Bitlocker in het spel is. Dan is het antwoord namelijk helder, simpel en volgens beleid :)
Nee, ts wil op een pc/systeem komen waarvan niet duidelijk is of het echt van ts is. En hulp bij hacken, e.d is niet toegestaan. Bitlocker (of wat dan ook) maakt verder niet uit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-06 16:20

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Offtopic:

Hacken en dat soort zaken mag officieel volgens het beleid niet. Dat gezegd hebbende zit er natuurlijk een groot verschil tussen iemand die het local admin password van zijn werkpc wil achterhalen vs. iemand die zijn eigen wachtwoord niet meer weet.

Probleem is vaak wel dat het doel lastig te achterhalen is op een afstand. We blijven dan ook erg voorzichtig omgaan met dit soort zaken.

Ontopic:

Gelet op het bovenstaande moet TS wel even wat vragen beantwoorden:
  1. Is Bitlocker nu enabled op je pc?
  2. Indien ja, heb je de recovery key? Indien nee, stop maar met alle bootable tools, dat gaat niet werken
  3. Waarom werkt een reguliere wachtwoordreset niet? https://account.live.com/password/reset

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Alternative schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 19:15:
Als je je pc al langere tijd niet gebruikt heb...zullen de bestanden daarop ook niet echt belangrijk zijn. Anders had je pc nog in gebruik, of de boel voor die tijd al veilig gesteld.
Krijg het idee dat je ergens op wil komen wat niet van jouw is...en daar werken wij hier niet aan mee.
Mocht het echt jouw pc zijn, en je je wachtwoord niet meer weten...opnieuw installeren...je gegevens waren al tijden dagen/weken/maanden/jaren niet genoeg om naar om te kijken...waarom nu ineens wel ?
Ik ben ook pas verhuisd naar het buitenland. Sinds december. En kan pas vanaf 16 april mijn internet hier in Duitsland gebruiken. Tot die tijd heb ik bij mijn schoonmoeder gewoond waardoor ik de pc niet heb gebruikt sinds december. Omdat ik de laptop gebruikte van mijn vrouw.

Dus jou rendering klopt voor geen meter.

Ik krijg inderdaad, geen aanmeld opties beschikbaar te zien. Aangezien ik nog geen internet heb moet ik de lokale account deblokkeren of administrator account. Maar deze is dus niet actief meer.

Voor de bitlocker vraag, ik heb nooit zo'n locker gebruikt, althans kan me niet herinneren. Of Windows maakt deze zelf aan ivm veiligheid?

Bekijk anders mijn overige Topics en vraag en aanbod!!

----

Heeft Windows geen reset disk uitgebracht voor hun systemen. Ik lees veel programma's maar ben bang voor malware issues.

[ Voor 12% gewijzigd door theduke1989 op 01-04-2017 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
theduke1989 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 19:47:
[...]

Ik ben ook pas verhuisd naar het buitenland. Sinds december. En kan pas vanaf 16 april mijn internet hier in Duitsland gebruiken. Tot die tijd heb ik bij mijn schoonmoeder gewoond waardoor ik de pc niet heb gebruikt sinds december. Omdat ik de laptop gebruikte van mijn vrouw.

Ik krijg inderdaad, geen aanmeld opties beschikbaar te zien. Aangezien ik nog geen internet heb moet ik de lokale account deblokkeren of administrator account. Maar deze is dus niet actief meer.

Voor de bitlocker vraag, ik heb nooit zo'n locker gebruikt, althans kan me niet herinneren. Of Windows maakt deze zelf aan ivm veiligheid?

Met mijn redenering is niks mis.
Met jouw vraag om een pc/systeem te hacken is twijfelachtig...ook aangegeven door andere.
Wat jouw reden, argumentatie ook is. Je vraag is hier tegen de regels, en twijfelachtig op z'n minst.
Ik raad iedereen die hier mee leest aan om je niet te helpen. En als het jouw pc is...opnieuw opzetten...bestanden waren niet belangrijk genoeg voor een back-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
theduke1989 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 19:47:
[...]

----

Heeft Windows geen reset disk uitgebracht voor hun systemen. Ik lees veel programma's maar ben bang voor malware issues.
Als je inlogt met een Microsoft account is het volgens mij niet mogelijk om je bestanden te redden als je om wat voor reden dan ook niet kan inloggen. Zoals eerder gezegd zijn de enige opties die je hebt:
  • Inloggen met internet verbinding
  • Wachtwoord van je Microsoft account resetten
  • Back-up terug zetten
  • Hopen dat je met een Linux live CD bij je bestanden kan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Alternative schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:01:
[...]

Met mijn redenering is niks mis.
Met jouw vraag om een pc/systeem te hacken is twijfelachtig...ook aangegeven door andere.
Wat jouw reden, argumentatie ook is. Je vraag is hier tegen de regels, en twijfelachtig op z'n minst.
Ik raad iedereen die hier mee leest aan om je niet te helpen. En als het jouw pc is...opnieuw opzetten...bestanden waren niet belangrijk genoeg voor een back-up.
Juist me pc opnieuw installeren is wat ik eigenlijk niet wil. Daarom vraag ik hulp hirensbootCD was een oplossing wat gewoon legaal bestaat en gebruikt wordt. Alleen of het heeft met mijn pc te maken of iets anders.

Dit heeft niks te maken met hacken hacken leer je niet vanuit forums volgens mij of ik wat dan ook. Van mij apart kom je naar Duitsland toe en zie je zelf en krijg je er een bak koffie bij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
theduke1989 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:05:
[...]

Juist me pc opnieuw installeren is wat ik eigenlijk niet wil. Daarom vraag ik hulp hirensbootCD was een oplossing wat gewoon legaal bestaat en gebruikt wordt. Alleen of het heeft met mijn pc te maken of iets anders.

Dit heeft niks te maken met hacken hacken leer je niet vanuit forums volgens mij of ik wat dan ook. Van mij apart kom je naar Duitsland toe en zie je zelf en krijg je er een bak koffie bij ook.
HirensBootCD is dan wel legaal maar het gebruiken om op een willekeurige PC in te breken zonder toestemming van de eigenaar is dat niet (en ik zeg niet dat jij dat doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
theduke1989 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:05:
[...]

Ik zou voor je naar Duitsland kunnen komen...woon vlak bij de grens. :)
Maar ga je echt niet helpen een systeem te hacken. Mocht ik kijken, en jij bewijs hebben van wat er op staat, kan ik helpen.
Onkosten e.d zijn voor jouw...geen (overeenkomend) bewijs, geen gegevens voor jou...nieuwe installatie. En ik neem de pc mee om op mijn locatie me werk te doen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alternative schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 19:38:
Nee, ts wil op een pc/systeem komen waarvan niet duidelijk is of het echt van ts is. En hulp bij hacken, e.d is niet toegestaan. Bitlocker (of wat dan ook) maakt verder niet uit ;)
Het maakt wel uit, want met Bitlocker is het simpele antwoord dat kan niet. Dan hoef je niet te discussiëren over legitimiteit.
Alternative schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:19:
Maar ga je echt niet helpen een systeem te hacken. Mocht ik kijken, en jij bewijs hebben van wat er op staat, kan ik helpen.
Onkosten e.d zijn voor jouw...geen (overeenkomend) bewijs, geen gegevens voor jou...nieuwe installatie. En ik neem de pc mee om op mijn locatie me werk te doen:)
Je geeft aan niet te willen helpen en raadt anderen aan dat ook niet te doen, maar je bent wel bereid zijn pc naar je eigen, onbekende locatie.

Nee, dat klinkt legitiem :D

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 01-04-2017 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:26:
[...]

Het maakt wel uit, want met Bitlocker is het simpele antwoord dat kan niet. Dan hoef je niet te discussiëren over legitimiteit.

[...]

Je geeft aan niet te willen helpen en raadt anderen aan dat ook niet te doen, maar je bent wel bereid zijn pc naar je eigen, onbekende locatie.

Nee, dat klinkt legitiem :D
1. Ts heeft aangegeven geen gebruik te hebben gemaakt van bitlocker.
2. Klop. Maar op mijn locatie kijk ik er pas naar (ts krijgt niet te zien wat ik doe, of welke info ik van zijn systeem zie. Klop z'n info niet met wat ik zie...krijgt hij ook niks te zien) klopt het niet, of stinkt het, contact opnemen met rechtmatige eigenaar en kijken wat justitie er mee doet. Niks mis mee...al eerder gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Alternative schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:19:
[...]

Ik snap sowieso niet dat je de term hacken constant gebruikt. Ik zie hacken totaal anders veel complexer dan mijn eigen pc binnendringen. (Of jij bent pas begonnen en zie alles als hacken als iemand niet binnenkomt in zijn pc?) Daarnaast het naar je eigen locatie brengen is ook niet echt legetiem voor mij en mijn bestanden.

Enige wat ik vraag is waarom hirensbootCD deze foutmelding geeft overige producten booten wel goed behalve dit niet. Op alle media geprobeerd niks helpt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alternative schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:39:
2. Klop. Maar op mijn locatie kijk ik er pas naar (ts krijgt niet te zien wat ik doe, of welke info ik van zijn systeem zie. Klop z'n info niet met wat ik zie...krijgt hij ook niks te zien) klopt het niet, of stinkt het, contact opnemen met rechtmatige eigenaar en kijken wat justitie er mee doet. Niks mis mee...al eerder gedaan
Dat is prima, maar je verwacht volledige transparantie van TS, terwijl jij natuurlijk effectief ook maar een willekeurige rommelaar van het internet bent waar TS dan maar in goed vertrouwen zijn computer aan moet meegeven ;) Ik zou TS dan ook nadrukkelijk adviseren daar niet mee akkoord te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
theduke1989 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:41:
[...]

Ik snap sowieso niet dat je de term hacken constant gebruikt. Ik zie hacken totaal anders veel complexer dan mijn eigen pc binnendringen. (Of jij bent pas begonnen en zie alles als hacken als iemand niet binnenkomt in zijn pc?) Daarnaast het naar je eigen locatie brengen is ook niet echt legetiem voor mij en mijn bestanden.

Enige wat ik vraag is waarom hirensbootCD deze foutmelding geeft overige producten booten wel goed behalve dit niet. Op alle media geprobeerd niks helpt..
Prima, zijn wij klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

theduke1989 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 04:18:
Maar wanneer ik nu boot krijg ik error (reset full speed USB device using ehci i_hcd and address 3) ik heb meerdere USB sticks gebruikt maar zelfde error.
Als je reboot, zit de usb-stick dan nog in de pc? Welk bootdevice staat aangegeven? Zijn al je andere apparaten afgekoppeld?

Het klinkt een beetje alsof het spul van een usb-stick boot of probeert te booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:42:
[...]

Dat is prima, maar je verwacht volledige transparantie van TS, terwijl jij natuurlijk effectief ook maar een willekeurige rommelaar van het internet bent waar TS dan maar in goed vertrouwen zijn computer aan moet meegeven ;) Ik zou TS dan ook nadrukkelijk adviseren daar niet mee akkoord te gaan.
Rommelaar van het internet...oke.
Ts ga ik niet helpen.
En ja...als ts legit is, heeft hij toch enig bewijs om te checken of het echt van hem is of niet...ga niet de pc tot op de bit checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06 18:33

NoFearCreations

3DPrint the world!

Is het niet mogelijk om via je telefoon je pc aan het internet te verbinden? Via wifi hotspot of USB tethering.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
NoFearCreations schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:50:
Is het niet mogelijk om via je telefoon je pc aan het internet te verbinden? Via wifi hotspot of USB tethering.
Dit ga ik inderdaad vanavond doen, kijken of ik überhaupt iets kan doen. Nu is het een dode kast zonder dat er ook maar iets mee kan doen.
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:46:
[...]

Als je reboot, zit de usb-stick dan nog in de pc? Welk bootdevice staat aangegeven? Zijn al je andere apparaten afgekoppeld?

Het klinkt een beetje alsof het spul van een usb-stick boot of probeert te booten.
Op basis van andere comments héb ik nu een CD ook gebruikt. CD-r 800mb met isoToDisc software gebruikt. Rufus kon namelijk de bron van de CD niet vinden . En zonder problemen zat de ISO erop, en booten lukt allemaal als ik F11 indruk en dan kies welke bron ik wil gebruiken.

Enige wat ik merk dat wanneer ik vanuit USB boot meteen de foutmelding krijg. En bij CD moet ik op Enter drukken zoals de handleidingen worden beschreven om door te gaan. Druk je op Enter dan erna krijg je de error zoals die me de USB.

[ Voor 53% gewijzigd door theduke1989 op 01-04-2017 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

theduke1989 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:56:
Enige wat ik merk dat wanneer ik vanuit USB boot meteen de foutmelding krijg. En bij CD moet ik op Enter drukken zoals de handleidingen worden beschreven om door te gaan. Druk je op Enter dan erna krijg je de error zoals die me de USB.
Heb je niet gewoon last van je TPM? Bij moderne computers kan het even stoeien zijn voordat alles eindelijk meewerkt.
Alternative schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:49:
Rommelaar van het internet...oke.
offtopic:
Jij geeft iedere willekeurige voorbijganger die weleens aan computers knutselt je computer zomaar mee, omdat hij wel even wil bevestigen wat je zegt? Dat doet toch niemand? Zelfs als je echt weet waar je het over hebt, weet de rest van de wereld dat natuurlijk niet. Wat de rest betreft ben je een willekeurige vreemde. En ik ook, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:12:
[...]

Heb je niet gewoon last van je TPM? Bij moderne computers kan het even stoeien zijn voordat alles eindelijk meewerkt.

[...]

offtopic:
Jij geeft iedere willekeurige voorbijganger die weleens aan computers knutselt je computer zomaar mee, omdat hij wel even wil bevestigen wat je zegt? Dat doet toch niemand? Zelfs als je echt weet waar je het over hebt, weet de rest van de wereld dat natuurlijk niet. Wat de rest betreft ben je een willekeurige vreemde. En ik ook, overigens.
Je heb helemaal gelijk. Niemand brengt z'n pc/laptop naar een of ander (vaag/onbekend) bedrijf/of persoon (die weet wat hij/zij/hun doen) om zijn/haar systeem op orde te brengen. Hoe kunnen die ze overleven })
Wat een "vreemde" van me vind...maakt me geen zak uit.
vreemde, andere mensen, komen bij me vanwege wat ik doe/kan en mond op mond reclame. Maar ben maar een online prutser...toch :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Alternative schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:57:
vreemde, andere mensen, komen bij me vanwege wat ik doe/kan en mond op mond reclame.
offtopic:
Wat jij, met of zonder je mond, kan en doet met vreemden is helemaal aan jou. We leven in een vrij land :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

@TS: Reset je live id via de eerder gegeven link, en hang je pc aan het internet. En je bent klaar :)

Maak je geen gebruik van een live-id, maar van een lokaal account, dan heb je een probleem als je je wachtwoord kwijt bent. Vervelend, maar dat is een risico wat je zelf genomen hebt. De default installatie gaat ook uit van aanloggen op basis van een live-id.

Voor de rest: We kunnen/gaan Topicstarter niet helpen met het resetten van accounts. Wel kunnen we tips geven waarom TS niet succesvol kan booten vanaf USB stick. Wat hij verder doet met die USB stick moet hij natuurlijk zelf weten. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Question Mark schreef op zondag 2 april 2017 @ 11:33:
@TS: Reset je live id via de eerder gegeven link, en hang je pc aan het internet. En je bent klaar :)

Maak je geen gebruik van een live-id, maar van een lokaal account, dan heb je een probleem als je je wachtwoord kwijt bent. Vervelend, maar dat is een risico wat je zelf genomen hebt. De default installatie gaat ook uit van aanloggen op basis van een live-id.

[mbr]Voor de rest: We kunnen/gaan Topicstarter niet helpen met het resetten van accounts. Wel kunnen we tips geven waarom TS niet succesvol kan booten vanaf USB stick. Wat hij verder doet met die USB stick moet hij natuurlijk zelf weten. :)[/]
Ik heb dus dit gevolgd en het is gelukt. Het rare is wel dat me account lokaal als live-id dezelfde wachtwoord hebben. Daarnaast is het probleem dus met de error niet opgelost aangezien dit nog voorkomt. Wat dus ik dus niet op google terug kan vinden betreft error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Question Mark schreef op zondag 2 april 2017 @ 11:33:
Een account kent natuurlijk zijn eigen risico's en problemen. Als je, zoals aangegeven wordt, netjes je Bitlocker-sleutel opslaat als je dat gebruikt, kan er met een lokaal account niet zoveel misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:33
Zet gewoon een Ubuntutje ofzo op een USB en boot daar vandaan...

Kan je je herinneren of er in Deze Computer een slotje op je C-schijf stond of niet? Als dat zo was, heb je bitlocker aanstaan. En als bitlocker dus aan staat, zie je nu dat het systeem hartstikke goed werkt. Je komt er namelijk niet in zonder sleutel.

Geen bitlocker? Windows 10 is een stukje beter beveiligd, dus zo makkelijk is het allemaal niet meer. Start dus gewoon Ubuntu op, haal je bestanden er af en installeer opnieuw.

Heb je gekoppeld aan je live ID? Best gek dat je daar je password niet meer van weet, maar die valt dus idd te resetten. Geen Microsoft ID? Pech... Dat wordt nog steeds Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Anoniem: 172410 schreef op zondag 2 april 2017 @ 20:40:
[...]

Een account kent natuurlijk zijn eigen risico's en problemen. Als je, zoals aangegeven wordt, netjes je Bitlocker-sleutel opslaat als je dat gebruikt, kan er met een lokaal account niet zoveel misgaan.
Totdat je je wachtwoord kwijtraakt, zoals TS is overkomen. Dan is het wel fijn dat je live-id een selfservice portal kent waarop je dit kunt resetten. Met een lokaal account heb je dan echt wel een probleem.

Voorlopig zijn er nog tools om (als er toegang tot de onversleutelde data is), een wachtwoord te "hacken". Best kan dat MS straks een update uitbrengt, waarmee dit niet meer werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Question Mark schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:13:
Totdat je je wachtwoord kwijtraakt, zoals TS is overkomen. Dan is het wel fijn dat je live-id een selfservice portal kent waarop je dit kunt resetten. Met een lokaal account heb je dan echt wel een probleem.
Waarom? Met je Bitlocker-code is er niets aan de hand, of je reset je lokale wachtwoord gewoon op min of meer dezelfde manier zoals dat bij Windows 7 of 8 ook mogelijk is. Prachtig lokaal, optimaal veilig.
Voorlopig zijn er nog tools om (als er toegang tot de onversleutelde data is), een wachtwoord te "hacken". Best kan dat MS straks een update uitbrengt, waarmee dit niet meer werkt...
Dan we zijn wel ietwat hypothetische problemen aan het creëren en oplossen. Vooralsnog heeft het in alle Windows-versies gekund. Of je zorgt natuurlijk gewoon dat je je wachtwoord niet kwijtraakt, dat kan natuurlijk ook :+

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 03-04-2017 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Punt blijft gewoon dat het een niet ondersteunde methode is, en er geen enkele garantie is dat het blijft werken. Tel daarbij op dat TS niet echt technisch veel kennis heeft van dit soort zaken... Dat jij je er prima mee kunt redden, en het risico in durft te schatten wil nog niet zeggen dat een ander dat ook kan.

Daarom zou ik TS dan ook nooit zo'n oplossing adviseren, maar alleen maar een officieel ondersteunde en veel gebruikersvriendelijker oplossing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Question Mark schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:44:
Punt blijft gewoon dat het een niet ondersteunde methode is, en er geen enkele garantie is dat het blijft werken. Tel daarbij op dat TS niet echt technisch veel kennis heeft van dit soort zaken... Dat jij je er prima mee kunt redden, en het risico in durft te schatten wil nog niet zeggen dat een ander dat ook kan.

Daarom zou ik TS dan ook nooit zo'n oplossing adviseren, maar alleen maar een officieel ondersteunde en veel gebruikersvriendelijker oplossing. :)
Tsja, een cloudoplossing is ook niet alles. Je geeft niet alleen je wachtwoord uit handen, maar ook een stuk controle en het is maar net hoe de wind waait of de boel nog ondersteund wordt. Wat vandaag is, hoeft morgen niet zo te zijn. Dat is hoe het cloudgebeuren werkt.

Zoals je zegt, veel mensen hebben geen idee waar ze aan beginnen. Die zien slechts op de sticker staan dat alles voor ze wordt geregeld, maar het is natuurlijk een stuk complexer dan dat.
Pagina: 1