AGP VGA kaart met firewire & s-video in/uitgangen

Pagina: 1
Acties:

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
Voor mijn nieuwe PC ben ik op zoek naar een nieuwe AGP videokaart, die zowel prima 2D, redelijke (of wat betere) 3D, maar met name de mogelijkheid om via firewire EN s-video ingangen (en een s-video uitgang) vanaf een DV camcorder, SVHS video, DVD & DVD-ROM & LaserDisc eea te kunnen monteren op de PC. De PC zelf wordt een Athlon 1200Mhz, 512MB mem, 7200rpm seagate 40gb schijfje, Plextor CD-ReWriter en Pioneer A06S DVD/CD-ROM driveje (Win98). Wellicht dat er volgend jaar een DVD+RW driveje in komt te hangen, wanneer Philips die dingen enige maanden op de NL markt heeft gezet.

Maargoed... welke grafiasche kaart zouden jullie me adviseren wanneer ik de volledige resolutie van het bronmateriaal wil kunnen bewerken (bijv. vanaf DVD & DV=500+ beeldlijnen).

Grote dank alvast! (p.s. een search in het nieuws en forum brengen me wel een hoop info, maar 'of' te oud, of voldoet niet aan mijn vragen)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 20:42

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move -> VB

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Een videokaart met Firewire aansluiting is er niet en zal er ook wel niet komen. Voor dat soort oplossingen ben je toch echt aangewezen op losse capturekaarten van Miro of zo of een Firewire kaartje.

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Radeon All-in-wonder bijvoorbeeld. En dan die kaart combineren met een los FireWire kaartje.

Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor een losse goede AGP kaart en een echte videobewerkingskaart met alle nodige aansluitingen.

Bijvoorbeeld:

Radeon 32Mb. DDR
Miro DVplus kaart (zowel FireWire als SVHS aansluitingen)

De echte hele goede bewerkingskaarten zijn wel erg duur (zoals de Miro DV500)

https://www.strava.com/athletes/10490675