[Alg] platform voor hosten van mijn applicaties

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klie2003
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 11:51
Ik zoek een platform/software waar ik mijn windows applicaties kan plaatsen en mensen mijn applicaties kunnen downloaden.

Heeft iemand suggesties voor mij?

Ik zoek iets dat afgeschermd kan worden door een username en password.

Ik wil een delivery website hiervoor opzetten maar zoek dus naar pakketten die dit ondersteunen beschikbaar maken.

[ Voor 43% gewijzigd door klie2003 op 31-03-2017 21:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik zou in ieder geval willen voorstellen dat je je eisen wat nader omschrijft, want met deze termen ga je geen nuttig antwoord vinden of krijgen.

Wat voor "applicaties" wil je "hosten", en wat houdt dat laatste exact in? En wat bedoel je met "downloaden", want dat is zo simpel als ze op een HTTP-server zetten (Amazon S3 bijvoorbeeld, als je die website niet zelf wil hosten) en de gebruiker een linkje geven?

[ Voor 31% gewijzigd door CodeCaster op 31-03-2017 21:46 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:45
Wat je eigenlijk wilt is gewoon een webshop. Dan volstaat een Magento of WooCommerce / Easy Digital Downloads wellicht al voor je. Gekoppeld aan een betaalprovider kun je dan binnen een paar uur de boel al in de lucht hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
mind123 schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:27:
Wat je eigenlijk wilt is gewoon een webshop.
Kun je mij het lezen van gedachten ook leren? Lijkt me best handig.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:45
Hydra schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:18:
[...]
Kun je mij het lezen van gedachten ook leren? Lijkt me best handig.
Er zijn natuurlijk meerdere mogelijkheden om software te distribueren, maar de meest eenvoudige en toegankelijke is een webshop. Zeker als het gecombineerd moet zijn met gebruikersaccounts danwel wachtwoorden, is een webshop de snelste oplossing. Of het de beste oplossing is hangt echter weer van andere factoren af.

De beste oplossing is natuurlijk een software distributie systeem. Ik heb daar zelf lang geleden een eigen oplossing voor laten schrijven, waarmee ik volautomatisch updates kan distribueren, versiebeheer kan toepassen en licenties kan afgeven. Daar wil ik mijn klanten echter niet in hebben.

Vandaar dat ik ook aan dat software distributie systeem (jaja) een webshop heb gekoppeld. Kijkend naar wat er tegenwoordig online beschikbaar is, denk bijv. aan Easy Digital Downloads, zou mijn advies dan ook zijn om een webshop te nemen.

Daar heb je verder geen glazen bol voor nodig, maar is gewoon common sense. Als de beste topicowner ook nog geld wil verdienen met zijn software (immers, anders gooi je het toch wel als open source online), dan ontkomt hij er dus bijna niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
mind123 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 23:05:
Er zijn natuurlijk meerdere mogelijkheden om software te distribueren, maar de meest eenvoudige en toegankelijke is een webshop.
Het probleem is, en dit is wat heel veel developers doen, meteen in oplossingen te gaan denken zonder het complete verhaal te weten. De OP heeft gewoon niet genoeg info gegeven om een dergelijk antwoord te kunnen geven.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klie2003
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 11:51
Zonder al te veel gevoelige informatie te geven.. wil ik volgende bewerkstellingen.

Voor klanten moet het mogelijk zijn om de software te downloaden via een niet publiek toegangelijk systeem. Klant moet er in kunnen loggen. Aan de hand van de hardware die ze hebben de software pakket kunnen selecteren en kunnen downloaden. Klant moet een username en een password hebben aangemaakt/gekregen hebben. Klanten hoefen niet te betalen. Dus geen webshop. Klanten hebben al eerder betaald ervoor.

De beste oplossing is natuurlijk een software distributie systeem. Ik heb daar zelf lang geleden een eigen oplossing voor laten schrijven, waarmee ik volautomatisch updates kan distribueren, versiebeheer kan toepassen en licenties kan afgeven. Daar wil ik mijn klanten echter niet in hebben. Zoiets zoek ik..zijn hiervoor standaard pakketten al in de markt?

[ Voor 3% gewijzigd door klie2003 op 08-04-2017 22:22 ]

Pagina: 1