Upgrade/Update pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rudlar
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-06-2023
Hoi iedereen,

Ik had graag een goed advies voor het updaten van mijn bestaande pc-setup.
Gebruik Photoshop en begin in mei met het nieuwe spel Battalion 1944.
Zelf ben ik nogal een leek in de nieuwere hardware op de markt en wat wel of niet kan.
Hieronder kan je de specificaties terugvinden van mijn setup:
Richtprijs afhankelijk van de aanpassing maar maximum € 600,-

Alvast merci voor de feedback! :*)

...

11/02/2013 - prijs €1639,-

Case:
Corsair Obsidian Series 750D Airflow Edition

Moederbord:
Asus Maximus V GENE

Grafische kaart:
GeForce GTX 660 DC2O-2GD5 2GB GDDR5

Opslag:
120 gb INTEL SSD + Western Digital WDC 1TB SATA

Processor:
INTEL Core i7 3770K @3.50 GHz Ivy Bridge

Geheugen RAM:
CORSAIR 4x4GB (16GB) DDR3 @ 804 MHz

Besturingssysteem:
Windows 10 Home 64-Bit

Voeding:
Corsair 600W GS600 Gaming Series CP9020012-EU

...

[ Voor 3% gewijzigd door rudlar op 31-03-2017 21:37 ]

Alle reacties

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 18:09
Afhankelijk van hoe zwaar het spel gaat draaien zou ik nog helemaal niks upgraden. Je hebt een beest van een processor, genoeg ram.

Wacht op release van het spel (is mei niet optimistisch? spel is nog niet eens in Alpha) en pas daarop aan wat je nodig hebt. Wat waarschijnlijk enkel je videokaart is. Het spel is expres grafisch niet zo sterk, omdat het een soort van 'cod promod' idee is. 250 fps is het doel, voor jumps etc.

YouTube: Battalion 1944 - FIRST GAMEPLAY & INSIDE INFO

Evt een grotere SSD is wel een goede optie. En wat is je huidige processor koeler? Want je kan die chip ook nog lekker overclocken.

• rudlar
Thanks voor dit antwoord man, heb vandaag gepreordered. Is nog tot 00.00 vannacht mogelijk. En de Alpha wordt gereleased in mei volgens de statements... Ben misschien ook te excited voor dit spel :D Anyway, ik denk dat ik geen aparte processor koeler heb op mijn processor... Heb de setup destijds bij Tones.be aangekocht dus weet niet echt of dit erbij hoorde. Ik zeg het, mijn kennis is vrij basic daarin :D

• legendareN
Even in je kast kijken, zien of er een standaard intel koeler op zit. https://www.google.nl/sea..._AUICCgB&biw=1920&bih=960 dit simpele ding dus. Of dat er een 'grotere' koeler op zit.

Stock koeler is erg brak vooral op die warme i7. En vooral over een paar jaar gezien is waarschijnlijk de boel ook wat meer verstopt met stof en de koelpasta opgedroogd.

Een EVO 212 koeler doet al wonderen. Kost paar tientjes. Dan kan je de processor simpel naar 4.2 oid overclocken door enkel de multiplier op 42 te zetten in de bios. Lees wat topics hier over en voila. Erg simpel op Ivy-bridge platform.

Ik zou in ieder geval het youtube kanaal van die jongen die ik eerder gelinkt had opslaan. Hij is een oude cod4 pro en is erg bezig met dit soort dingen. Dan krijg je vanzelf steeds meer info, aangezien hij ook regelmatig word uitgenodigd op kantoor bij deze devs.

[ Voor 30% gewijzigd door legendareN op 31-03-2017 22:30 ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

rudlar schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:28:
Ik had graag een goed advies voor het updaten van mijn bestaande pc-setup.
Zelf ben ik nogal een leek in de nieuwere hardware op de markt en wat wel of niet kan.
Op basis waarvan heb je dan de conclusie getrokken dat je moet updaten?
legendareN schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 22:26:
Stock koeler is erg brak vooral op die warme i7. En vooral over een paar jaar gezien is waarschijnlijk de boel ook wat meer verstopt met stof en de koelpasta opgedroogd.
Brak zou ik hem niet willen noemen. Intel gaat echt geen troep meeleveren. Stof ga je evengoed met een 3th party koeler hebben. Nu zorgen maken over het eventueel over 3 jaar opdrogen van koelpasta lijkt me ook weinig zinvol
Een EVO 212 koeler doet al wonderen. Kost paar tientjes. Dan kan je de processor simpel naar 4.2 oid overclocken door enkel de multiplier op 42 te zetten in de bios. Lees wat topics hier over en voila. Erg simpel op Ivy-bridge platform.
Simpel lijkt me in dit geval relatief. Overigens lijkt mij dat de bottleneck eerder bij de gpu gaat liggen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:22
Die 660 was toen al geen topmodel en is nu 'hopeloos veroudert' (hij voldoet net aan de minimum requirements)
De rest kan prima mee.

Zoals gezegd kan er een CPU koeler op zodat je wat kunt overklokken.
Eventueel een grotere SSD voor het gemak?

[ Voor 11% gewijzigd door mitsumark op 01-04-2017 10:39 ]

• rudlar
Op basis waarvan heb je dan de conclusie getrokken dat je moet updaten?
Ik wil gewoon zeker zijn dat ik op een zo vlot mogelijke manier dit spel kan draaien zodat ik niet voor verassingen kom te staan. Het is misschien voorbarig aangezien het nog niet uit is maar wil weten waar ik aan toe ben ;)

-

Moet ik ergens rekening mee houden als het gaat over de cpu-cooler?
Hebben jullie een idee van een prijs/kwaliteit gpu die wel bij mijn systeem past?
Is de videokaart GIGABYTE 1050 GTX Ti 4GB een goede optie?

Thanks in advance!

[ Voor 7% gewijzigd door rudlar op 01-04-2017 21:21 ]

• legendareN
Nee totaal niet, ga voor een RX480 of gtx 1060 voor battalion minimaal, dan haal je leuke framerates. Game is e-sports based zoals CSGO, dus niet de meest high end gfx, maar het gaat vooral om de gameplay. Je hebt 600 te besteden, gooi er een grotere ssd in en een leuke cpu koeler.

[ Voor 33% gewijzigd door legendareN op 02-04-2017 06:38 ]

• rudlar
legendareN schreef op zondag 2 april 2017 @ 06:36:
Nee totaal niet, ga voor een RX480 of gtx 1060 voor battalion minimaal, dan haal je leuke framerates. Game is e-sports based zoals CSGO, dus niet de meest high end gfx, maar het gaat vooral om de gameplay. Je hebt 600 te besteden, gooi er een grotere ssd in en een leuke cpu koeler.
Ok, is inderdaad beter als ik kijk naar de benchmarks. Is er nog een merkbaar verschil tussen de RX480 of GTX 1060? Of is dit enkel de prijs? En maakt de fabrikant iets uit bij de keuze van de kaart (bv. GIGABYTE, MSI, SAPPHIRE,..)?

Merci voor de feedback alvast! 8)

• legendareN
Ik zou zelf voor de 480. De 480 was bij launch een stuk langzamer dan de 1060, maar AMD kaarten worden altijd beter over tijd. Met nieuwere drivers komt er uit benchmarks naar voren dat de 480 op veel vlakken gelijk of beter scoort.

Je kan ook wachten op de refresh, RX580.

https://nl.hardware.info/...gt-8-pins-stroomconnector
De AMD Radeon RX 500-serie wordt naar verluidt op 18 april gelanceerd.
Pagina: 1