ADSL4LINUX of FreeSCO?

Pagina: 1
Acties:

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25
OK. Ik heb het topic nog niet voorbij zien komen, en de search geeft ook niks.

Welke is beter wanneer je een ADSL aansluiting wilt delen met de rest van je netwerk. Je wilt ook nog een mail-server, een web-server, een firewall en bijv. een ftp-server draaien. Welke van de twee moet je dan nemen? Welke is makkelijker met installeren, welke is het meest flexibel.

Je hebt een redelijke PC staan (Pentium) dus op systeemeisen hoeft niet al te zwaar gelet te worden. De mogelijkheden gaan hier voor.

Er moet automatisch ingelogd worden bij het opstarten van de server, of als er een request komt. De client moet gewoon met standaard gateway (windows bakken / evt. Macs) alles kunnen doen. Daarbij moet ook de beveiliging te regelen zijn. Of het in orde is hangt meestal dan van jezelf af.

Het is niet de bedoeling dat het hier een geFLAME wordt met: ADSL4LINUX is beter! & FreeSCO rulez! Graag goed onderbouwde meningen n.a.v. de al geschetste situatie.

Voor de rest: Leef je uit! :P

You can't have everything. Where would you put it?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:43
ADSL4Linux is slechts een scriptje, geen internet share gebeuren. Doet niet eens automagisch reconnecten.

Ik denk dat freesco niet de benodigde Point to point tunnel protocol (pptp) driver (In microsoft namen: virtual private network) heeft (deze 2 executables zijn bij mij al 240KB, hakt er hard in op een 1 flops linux)

PS: als je precies wil weten hoe en wat zodat hij het helemaal automagisch doet, ICQ me maar.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
Automatisch reconnecten zit er al ingebouwd volgens mij en er zit d8 ik ook een standaard firewall in!! MAar adsl4linux is erg simpel en makkelijk te installeren, ik zou dat gebruiken als ik jou was.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Mag ik je een advies geven? Ga e-smith gebruiken!
Binnenkort komt er een goede handleiding uit over hoe adsl werkend te krijgen onder e-smith. E-smith draait perfect op je pentium, is heel makkelijk (makkelijker dan freesco) en veel uitgebreider.

Voor meer info verwijs ik je naar mijn signature :)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25
Ik ga waarschijnlijk voor een "grote" (Debian) distro. Dan kan ik altijd alles toevoegen denk ik. Zal de meest moeilijke maar ook meest flexibele oplossing zijn als je ook mailserver/proxy(?)/firewall/webserver/ftp etc. wil draaien.

You can't have everything. Where would you put it?