Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRawFull
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 21:16
Hallo mede-tweakers, ik heb een Samsung SSD, een PM871 van 256Gb, deze doet alleen niet wat ie moet doen, hij wordt wel herkend in Windows maar ik kan geen schijfletter toewijzen en een volume maken lukt ook niet, heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

Mijn huidige setup is;
Asus P9-X79 Pro
Intel Core i7-3970X
16Gb DDR3 Crucial Ballistix 1600MHz
Het geheel draait op Windows 7 Professional x64

Ik kan op google ook weinig info vinden over de SSD, misschien weet hier iemand meer inzake dit probleem.

Hier het screenshot: Screenshot

[ Voor 9% gewijzigd door McRawFull op 31-03-2017 20:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
Die moet je eerst formatteren in een door jou gewenst bestandsformaat.

Maar ik zou Windows er gewoon opnieuw op installeren: tijdens de installatieprocedure krijg je een scherm waarop je de schijf/partitie kunt kiezen waarop Windows moet worden geïnstalleerd. Windows doet dan automatisch de rest voor je, óók als dat nog een Windows 7 installatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRawFull
Dat heb ik al geprobeerd, dan krijg ik een foutmelding, ik heb het ook nog een keer in windows geprobeerd, ook dan krijg ik een foutmelding. Ik zal later nog even screenshots toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:42
Probeer het eens met andere partition software. Bijvoorbeeld MiniTool Partition Wizard.

Heb ook wel eens gehad met sd-kaartjes waar windows op de een of andere manier niets mee kan.
Met andere partition software lukte het wel een schijf te initialiseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Bij gebrek aan de exacte foutmelding, even een gokje:
De disk is GPT maar Windows wil MBR doen, of andersom.
Dat levert vaker van dit soort grappen op.

Om te fixen: https://technet.microsoft...ry/cc725671(v=ws.11).aspx
(en dan de laatste stap convert gpt indien de disk nu mbr is, of convert mbr als de disk gpt is)

In t geval van Windows 7 is het meestal zo dat de disk in MBR moet staan, maar je hebt m waarschijnlijk als GPT.

[ Voor 14% gewijzigd door McKaamos op 02-04-2017 12:17 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het is de X79 chipset dus het is sowieso niet zeker of booten van een nvme ssd werkt ( het werkt wel bij sommige x79 borden, en soms kun je het ook in de eufi tweaken.) Maar mogelijk zit je er dus aan vast dat het niet de bootdrive kan zijn. Hou er ook rekening mee dat je waarschijnlijk niet de max snelheid gaat halen wegens pci-e 2.0

oh lol het is een sata ssd 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 02-04-2017 12:25 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRawFull
Mensen, sorry dat ik nog niet eerder heb gereageerd, in ieder geval bedankt voor de tips, ik ga ze zeker proberen, ben er alleen nog niet aan toe gekomen i.v.m. werk. Zodra ik het 1 en ander heb geprobeerd laat ik het jullie weten.

Even een update:

Minitool Partition gedownload en geïnstalleerd, deze geeft bij de Samsung aan dat het al MBR is maar tevens "bad disk". Ik ben bang dat de SSD is overleden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YVmFHzkI2WU0pWTfEC96Ecwn/thumb.png

[ Voor 41% gewijzigd door McRawFull op 03-04-2017 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
Ik ging het ding te lijf met een Gparted disk: als dat geen bruikbare disk oplevert stuurde ik hem terug als DOA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:42
https://social.technet.mi...solved?forum=winservergen

Lees dit eens door.
Zelfde probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door SpiriTNL op 04-04-2017 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRawFull
Het lijkt erop dat de ssd overleden is of ik voer de commands niet goed uit, daarin is mijn kennis ook niet groot. Ik heb al de genoemde opties geprobeerd, niets lijkt te helpen.
Pagina: 1