Geluid komt uit tv én aangesloten luidsprekers.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 890339

Topicstarter
Ik heb een probleempje met het geluid van mijn tv. Sinds een weekje heb ik een Philips 49PUS6401 tv in gebruik genomen en ben erg tevreden met mijn aankoop. Nu heb ik sinds vandaag alleen een probleempje​ met de audio van de tv.

Ik heb een Logitech Z506 surround sound speakersysteem aangesloten op mijn tv, en het viel me op dat sinds vandaag, de audio gesplitst is naar zowel de ingebouwde luidspreker van de tv, als het Logitech speakersysteem. Oftewel, het geluid komt zowel uit de tv zelf als uit de aangesloten speakers. Nu ben ik de instellingen van de tv ingedoken en heb de optie [alle instellingen]>[geluid]>[geavanceerd]>[luidsprekers] gevonden, en hier kun je kiezen uit: "Aan", "Uit" en "EasyLink automatisch starten". Wanneer ik deze optie op "Uit" zet, lijkt de luidspreker van de tv uitgeschakeld te worden en blijft de Logitech speaker werken, het probleem alleen is dat wanneer ik dit doe, ik het geluid niet meer met de afstandbediening kan bedienen maar alleen nog maar met de draaiknop van de Logitech speaker. De speakers staan ver van mijn bank af, dus dat is niet wenselijk. Wanneer ik de optie op "Aan" of "EasyLink automatisch starten" heb staan, kan ik het geluid van de tv wel weer bedienen met de afstandbediening maar de speakers nog steeds niet.

Ik wil wel graag de speakers kunnen gebruiken aangezien ze beter geluid geven dan de tv, maar ik wil ook graag al het geluid kunnen bedienen met de afstandbediening. Tot vandaag was dit geen probleem, al het geluid ging gewoon via de Logitech speakers en alles kon bedient worden met de afstandbediening, dit lijkt mij ook normaal. Mijn vraag is dus ook, weet iemand hoe ik dit weer zo kan krijgen? Mijn Logitech speakers zijn overigens aangesloten op de tv met een tweezijdige aux kabel.

Alvast bedankt voor de hulp.
M.v.g.
Nathan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-06 20:25
Heb je de luidsprekers via de hoofdtelefoon uitgang aangesloten of via de AUX uitgang achter op de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Volgens mij is dat normaal. Zo kun je ook simpel het geluid van je tv afzetten als je boxen aan staan en het geluid gewoon harder zetten als je boxen uit staan. Maar heb je nog een digicorder ofzo? dan kun je het geluid ook daar op regelen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Equazor_ schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 09:50:
Heb je de luidsprekers via de hoofdtelefoon uitgang aangesloten of via de AUX uitgang achter op de tv?
Via de hoofdtelefoon uitgang (die met dat kleine plaatje van een koptelefoon ernaast), daarmee en dan gewoon via zo'n 3.5mm jack kabeltje naar de AUX uitgang van mijn speakers. De TV heeft wel nog een AUX ingang waar met een pijltje ''Audio In'' bij staat, maar wanneer ik de jack kabel daarop aansluit komt er helemaal geen geluid uit de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Marzman schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 10:01:
Volgens mij is dat normaal. Zo kun je ook simpel het geluid van je tv afzetten als je boxen aan staan en het geluid gewoon harder zetten als je boxen uit staan. Maar heb je nog een digicorder ofzo? dan kun je het geluid ook daar op regelen.
Ik heb inmiddels nog een beetje rondgekeken, en het is blijkbaar inderdaad vrij normaal dat ik op deze manier de speakers niet kan verbinden. Ik heb alleen helaas nog geen digicorder, ik gebruik de tv momenteel alleen nog maar voor mijn PS4 en AndroidTV! Is je toevallig nog een andere methode bekend om de speakers tóch met de afstandsbediening te kunnen bedienen? Bv. door middel van een andere verbinding tussen de tv en de speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-06 20:25
Volgens de handleiding moet het gewoon mogelijk zijn wat je wil.

zie onderstaand.

Luidsprekers/hoofdtelefoon
Met Luidsprekers / hoofdtelefoon kunt u selecteren
waar u het audiocommentaar wilt horen.
Alleen uit de TV-luidsprekers, alleen uit de
hoofdtelefoon of uit beide.
Luidsprekers/hoofdtelefoon instellen…
1 - Druk op , selecteer Alle instellingen en druk
op OK.
2 - Selecteer Universele toegang en druk
op  (rechts) om naar het menu te gaan.
3 - Selecteer Audiodescriptie > Luidsprekers /
hoofdtelefoon en druk op OK.
4
- Selecteer Luidsprekers,
Hoofdtelefoon of Luidsprekers + hoofdtelefoon en
druk op OK.
5 - Druk zo nodig enkele malen op  (links) om het
menu te sluiten

Het zou dus wel mogelijk moeten zijn

[ Voor 63% gewijzigd door Equazor_ op 01-04-2017 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Equazor_ schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 11:56:
Volgens de handleiding moet het gewoon mogelijk zijn wat je wil.

zie onderstaand.

Luidsprekers/hoofdtelefoon
Met Luidsprekers / hoofdtelefoon kunt u selecteren
waar u het audiocommentaar wilt horen.
Alleen uit de TV-luidsprekers, alleen uit de
hoofdtelefoon of uit beide.
Luidsprekers/hoofdtelefoon instellen…
1 - Druk op , selecteer Alle instellingen en druk
op OK.
2 - Selecteer Universele toegang en druk
op  (rechts) om naar het menu te gaan.
3 - Selecteer Audiodescriptie > Luidsprekers /
hoofdtelefoon en druk op OK.
4
- Selecteer Luidsprekers,
Hoofdtelefoon of Luidsprekers + hoofdtelefoon en
druk op OK.
5 - Druk zo nodig enkele malen op  (links) om het
menu te sluiten

Het zou dus wel mogelijk moeten zijn
Ik ben tot aan ''Audioscriptie'' gekomen, daarna kwam de optie ''Luidsprekers/hoofdtelefoon'' helaas niet in beeld bij mij. Waarschijnlijk voldoe ik niet aan de eisen daarvoor, maar denk verder ook dat dit niet erg relevant aan het probleem aangezien Universele Toegang volgens mij met name betrekking heeft op instellingen voor slecht horende e.d.
Desalniettemin, bedankt voor je antwoord!
Pagina: 1