Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeizerMint
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-05-2021
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Foto camera (systeem?)

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

300/400

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Ben zeker geen expert, vooral voor vakantiefoto's, hobby fotografie, all-round

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Qua merken weinig ervaring, na zelf kijken heb ik vanwege prijs/kwaliteit een voorkeur voor

pricewatch: Sony A5000 + 16-50mm f/3.5-5.6 Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
  1. Ervaringen met deze camera?
  2. Is dit een goede keuze voor een beginnende fotograaf?
  3. Zien jullie in deze prijs klasse andere/betere camera's?
Alvast bedankt! :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

CEA > FVH

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeizerMint
Mijn excuses, was inderdaad de verkeerde plek. Bedankt en ben erg benieuwd naar de reacties :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Heb je de ambitie om lenzen bij te kopen in de toekomst? (Check de prijzen ;))
Zo niet, zou ik eerder een goede compact cam als rx100 overwegen, schiet je waarsch leukere fotos mee dan de kit lens van sony en een stuk compacter

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeizerMint
Ik zit er wel over te denken maar zijn inderdaad behoorlijk prijzig. Kan ik vragen waarom de rx100 waarschijnlijk leukere foto's schiet? Is dat vanwege de lens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ja idd de lens. Met een andere lens zal de 5000 het weer winnen maar dan zit je wel in een andere prijsklasse.

Als je doel point en shoot is en de lens toch hetzelfde blijft is het zonde om met een "lomp" apparaat als de a5000 rond te lopen.
Ik zou ze eens vergelijken in de winkel en sample photos online zoeken voor het gebied waar je hem voor wilt gebruiken (portret, landschap etc)

Laat ik de vraag omdraaien: waarom zoek je een systeemcamera? en geen dslr of compact cam?

[ Voor 10% gewijzigd door laurens0619 op 01-04-2017 11:08 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeizerMint
Dat is inderdaad een goed idee. Een systeemcamera spreekt mij aan omdat ik deze juist op een later moment zou kunnen uitbreiden met een andere lens. Ik zie het nu meer als een "begin" om te kijken hoe het gaat met de mogelijkheid om het later uit te breiden. Ik kan lastig inschatten hoe groot het verschil is in beeldkwaliteit(zonder extra lens) tussen deze systeemcamera en een compact bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verplaatsen. .sorry

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2017 13:21 ]

Pagina: 1