Bestanden van SSD naar HDD zetten.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jurian95
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-07 14:11
In mijn nieuwe laptop heb ik een 256MB SSD schijf en een 1TB HDD schijf, nou staat standaard alles op de SSD schijf. Ik wil in ieder geval de mappen als Mijn Documenten/afbeeldingen/video's etc. op de HDD zetten, kan ik die gewoon daarnaartoe kopiëren of moet dat op een andere manier?

Daarnaast wil ik ook mijn Dropbox op de HDD schijf zetten, hiervoor gelden dezelfde vragen als hierboven.

Zijn er meer bestanden die ik beter direct op de HDD kan zetten?

Wie kan me hierbij helpen?

Beste antwoord (via Jurian95 op 31-03-2017 21:26)

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Jurian95 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 17:31:
Daarnaast wil ik ook mijn Dropbox op de HDD schijf zetten, hiervoor gelden dezelfde vragen als hierboven.
Gewoon zelf verplaatsen helpt niet dan krijg je alles dubbel...

Rechtermuisklik op je dropbox-icoontje rechts onderaan, dan instellingenwieltje -> 'voorkeuren' -> 'account' -> 'locatie'.
Zit zelfs een 'verplaats' knop bij ja.

Alle reacties

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:36

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Rechtermuisklik op 'Mijn Documenten', Eigenschappen -> Lokatie tab, verander dat naar de HDD. Beetje een basisvraag. :P

Ik gebruik dropbox niet, maar wellicht dat die ook instellingen heeft waar je naar kan kijken. Of googelen.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Jurian95
Trinsec schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 17:33:
Rechtermuisklik op 'Mijn Documenten', Eigenschappen -> Lokatie tab, verander dat naar de HDD. Beetje een basisvraag. :P

Ik gebruik dropbox niet, maar wellicht dat die ook instellingen heeft waar je naar kan kijken. Of googelen.
Bedankt!
Kan een basisvraag zijn, maar googlen gaf me niet echt oplossingen :)

• Jurian95
Ik begon met de afbeeldingen map, maar volgens mij heeft hij nu mijn D-schijf afbeeldingen genoemd... Hoe keer ik dit om?

"standaardinstellingen herstellen" werkt niet..

[ Voor 17% gewijzigd door Jurian95 op 31-03-2017 17:51 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-12 17:02
Ik zou er niet aan beginnen maar gewoon het volgende doen:
Windows en applicaties op de SSD, en (de meeste) data naar de HD.

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:54

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Jurian95 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 17:49:
Ik begon met de afbeeldingen map, maar volgens mij heeft hij nu mijn D-schijf afbeeldingen genoemd... Hoe keer ik dit om?

"standaardinstellingen herstellen" werkt niet..
Je moet op je D schijf een map afbeeldingen aanmaken en daar de afbeeldingen naartoe verplaatsen. Doe dit voor elke map zo.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• RamonK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-12 16:47
wat Trinsec bedoelt is dat je iets van D:\afbeeldingen moet hebben. Waarschijnlijk heb jij alleen de D schijf aangeklikt bij het veranderen van de map en niet een map in de D schijf.

Volgens mij kan je wat je nu hebt gedaan herstellen door een andere locatie te kiezen voor je afbeeldingen map, bijvoorbeeld een nieuw mapje dat je aanmaakt op je SSD, en daarna een map genaamd afbeeldingen maken op je D schijf en die dan weer selecteren bij het kiezen van een nieuwe doellocatie.

Edit: wat kreeftmeijer zegt dus.

[ Voor 3% gewijzigd door RamonK op 31-03-2017 18:24 ]

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-12 08:29
Is Windows 7, maar de manier van werken is hetzelfde. Hier wordt het langzaam en duidelijk uitgelegd.

YouTube: How to: Change User Folder Locations in Windows 7

Acties:
  • Beste antwoord

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Jurian95 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 17:31:

Rechtermuisklik op je dropbox-icoontje rechts onderaan, dan instellingenwieltje -> 'voorkeuren' -> 'account' -> 'locatie'.

• Jurian95
RamonK schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 18:23:
wat Trinsec bedoelt is dat je iets van D:\afbeeldingen moet hebben. Waarschijnlijk heb jij alleen de D schijf aangeklikt bij het veranderen van de map en niet een map in de D schijf.

Volgens mij kan je wat je nu hebt gedaan herstellen door een andere locatie te kiezen voor je afbeeldingen map, bijvoorbeeld een nieuw mapje dat je aanmaakt op je SSD, en daarna een map genaamd afbeeldingen maken op je D schijf en die dan weer selecteren bij het kiezen van een nieuwe doellocatie.

Edit: wat kreeftmeijer zegt dus.
Dit klopt dus volledig..., echter als ik het probeer te herstellen hoe jij het zegt dan krijg ik de foutmelding toegang geweigerd :? Eerst dit oplossen nu dus maar zie geen openingen...

Edit: Bovenstaande is gelukt, voor de geïnteresseerden: Je moet op nee klikken als hij vraagt om bestanden mee te kopiëren.
dragon2 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:52:
[...]

En dat is dus precies de reden waarom ik het hier kwam vragen, om niet alles dubbel te krijgen. Blijkbaar is die 'basisvraag' dus niet voor iedereen algemene kennis :P

[ Voor 4% gewijzigd door Jurian95 op 31-03-2017 21:13 ]

Pagina: 1