iTunes 12.6 problemen icm. W7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:38

SuBBaSS

-has Ryzen

Topicstarter
Sinds de release van iOS 10.3 ook meteen de rest van de apple software meegenomen (wacht er normaal gesproken mee, maar dit keer niet).
Na de installatie van de update viel me op dat iTunes na het starten niet reageerde. Er kwam geen foutmelding maar er was niets te klikken en bij herhaling liet windows 7 z'n blue spinning wheel zien.
Ik heb er flink geduld mee gehad en warempel, na een kleine 10 minuten was alle album art weer verschenen en werkte itunes weer. Muv. de connectie met de iTunes store (rechtsbovenin onder de download-button liet hij zien bezig te zijn met die connectie, had hij dus 10+ minuten voor nodig).

Dacht in eerste instantie aan een synchronisatie die doorlopen moest worden. Bij volgende keren iTunes starten dus maar braaf gewacht. Toch keer op keer 10+ minuten. Werd er wel flauw van.
Eerst maar gekeken of het probleem ("ineens") in mijn library zat. Dus iTunes opgestart met de shift-toets ingedrukt en gekozen om een nieuwe (test-) library aan te maken. Bij opstarten itunes: zelfde probleem weer....

Toen itunes zelf maar opnieuw geïnstalleerd; weer zelfde resultaat.

Is dit een bekend verschijnsel voor anderen?

Op de apple support forums lees ik over meerderen die hetzelfde probleem ervaren. Ook al contact gehad met apple, maar daar gaan ze de standaard riedel afdraaien (itunes helemaal uit windows slopen en helemaal opnieuw beginnen, dus al je play-counts verliezen, library opnieuw instellen enz.). Dat ben ik dus niet van plan aangezien het voor de update nog prima werkte.

Ik vermoed/hoop dat het puur in die itunes store-verbinding zit en dat het relatief eenvoudig met een update op te lossen is en wacht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 23:14
Je kunt je library gewoon backuppen: https://support.apple.com/nl-nl/HT201625

Dan inderdaad alles verwijderen. Let op de volgeorde : https://support.apple.com/nl-nl/HT204275

Als een update de boel vernaggelt zul je wel moeten herinstalleren...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Topicstarter
Jeroenimoes schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 17:30:
Je kunt je library gewoon backuppen: https://support.apple.com/nl-nl/HT201625

Dan inderdaad alles verwijderen. Let op de volgeorde : https://support.apple.com/nl-nl/HT204275

Als een update de boel vernaggelt zul je wel moeten herinstalleren...
Ik weet het (en natuurlijk al gedaan) maar is (ook) een beetje een principekwestie.
iTunes werkt zo verder wel voor me. Dat ik niet in de store kan komen is Apple's verlies. >:)

Ik wacht het even af. Zie legio anderen met hetzelfde probleem op de apple support communities en heb daar ook wat uitstaan.

Toch bedankt voor je input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem. Van alles geprobeerd.
Alles wat jullie hebben omschreven, heb ik gedaan. Resultaat bedroevend.
Van iTunes hulp word je ook niet wijzer! Slechte services.
Wacht op het juiste antwoord, net als jullie.
Dus regelmatig kijken hier. Intussen vele minuten wachten alvorens de muziek meldt in iTunes!!! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 16:35:
Heb hetzelfde probleem. Van alles geprobeerd.
Alles wat jullie hebben omschreven, heb ik gedaan. Resultaat bedroevend.
Van iTunes hulp word je ook niet wijzer! Slechte services.
Wacht op het juiste antwoord, net als jullie.
Dus regelmatig kijken hier. Intussen vele minuten wachten alvorens de muziek meldt in iTunes!!! :'(
Nou voor de volledigheid maar even een update. Probleem is hier opgelost, maar lukte inderdaad niet zonder itunes (volledig, dus inclusief alle apple gerelateerde meuk) te verwijderen.
Ik was een beetje dwars (heb nl. ook een w7 64bits laptop die met deze update geen problemen had), maar aangezien ik mijn iphone niet meer kon synchroniseren werd het gewoon vervelender dan me lief was.

Heb daarbij hetzelfde artikel gevolgd dat Jeroenimoes postte.
Daarbij wel heel belangrijk om de stappen in volgorde uit te voeren en niet te vergeten om je pc te rebooten als alles verwijderd is!

Dus Kittepad: zit toch niet anders op dan deze stappen uit te voeren:
Verwijder iTunes en alle bijbehorende onderdelen in het Configuratiescherm

Gebruik het Configuratiescherm om iTunes en gerelateerde softwareonderdelen te verwijderen in de volgende volgorde:

iTunes
Apple Software Update
Apple Mobile Device Support
Bonjour
Apple Application Support 32-bits
Apple Application Support 64-bits

iTunes installeert op sommige systemen mogelijk twee versies van Apple Application Support. Dit is normaal. Als u beide versies ziet, moet u beide verwijderen.

Als u iTunes en de gerelateerde onderdelen verwijdert in het Configuratiescherm, worden in de meeste gevallen alle ondersteunde bestanden verwijderd die tot deze programma’s behoren. In zeldzame gevallen worden niet alle bestanden verwijderd. Nadat u iTunes en de bijbehorende onderdelen hebt verwijderd, volgt u de stappen hieronder om alle bijkomende ondersteunende bestanden te vinden en te verwijderen.

Windows 7: selecteer in het menu Start de optie Computer.
Open Lokaal station (C:) in Computer of het station waarop de programma’s zijn geïnstalleerd.
Open de map Program Files.
Verwijder de volgende mappen als deze bestaan:
iTunes
Bonjour
iPod

Open achtereenvolgens de mappen Common Files en Apple.
Verwijder de volgende mappen als deze bestaan:
Mobile Device Support
Apple Application Support
CoreFP

Open Lokaal station (C:) in Computer of het station waarop de programma’s zijn geïnstalleerd.

Open de map Program Files (x86).
Zoek de volgende mappen en verwijder ze als ze bestaan:
iTunes
Bonjour
iPod
Open achtereenvolgens de mappen Common Files en Apple.
Zoek de volgende mappen en verwijder ze als ze bestaan:
Mobile Device Support
Apple Application Support
CoreFP

Open Lokaal station (C:) in Computer of het station waarop het besturingssysteem is geïnstalleerd.
Klik rechts op de prullenbak en selecteer Prullenbak leegmaken.
https://support.apple.com/nl-nl/HT204275