[Auto] Keuze huurauto/vakantiebak

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 18:49

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Ik ben aan het kijken naar mogelijke auto's voor de aankomende zomervakantie. De kans is aanwezig dat we naar Denemarken rijden of misschien wel een ander land (Spanje/Italië?).

Koop, huur of leen je?
Wij hebben zelf geen auto. Schoonpa heeft zijn 3-deurs Peugeot 206 aangeboden, maar die is echt te klein, zie volnde kopje.

Ik kan goedkoop huren bij mijn werkgever. Wat mijn keuze beperkt is de kofferruimte en de klasse (geen Fullsize, Premium of Luxery) en uiteraard wat er in de vloot aanwezig is. Anders was de keuze direct op de Volvo V60 R-Design gevallen :9

Wie of wat moet er in?
Het reisgezelschap bestaat uit twee volwassenen en twee kinderen (11 en 8). We hebben een hele grote koffer en twee 1/3 daarvan rolkoffers.

Wat heb je zelf onderzocht?
Zo heb ik een lijst van mogelijke auto's:
[list]
• Mercedes B-Klasse, SDAR
• Seat Leon, CDMR/CDAR
• Volvo V40, CLMR/CLAR

Liever heb ik niet een station, omdat ik die te groot vind. Leon ST is bijvoorbeeld een CWMR/CWAR.

Voors en tegens:
Ik heb laatst in een Leon gezeten en dat was volgens mij de 5-deurs hatchback. Daarbij viel de kofferruimte (enorme diepte) op en het feit dat er draadloos laden ondersteund werd voor de telefoon :P

Ik heb al eens in een Ibiza gereden en rijdt lekker strak, continu 140 op de teller is geen enkel probleem met de rechtervoet. Leon met DSG lijkt me dan ook geen straf :p

De Volvo V40 heeft van de drie de kleinste kofferbak en zou in een keer de grote koffer opslokken. Ik kan natuurlijk in de hoogte gaan, maar dan zou dat het zicht belemmeren omdat de hoogte de hoedenplank te boven gaat. De auto is erg compact en zuinig en ik vind de bediening masterlijk. Aangezien alle modellen bij ons een T3-motor bevatten is er plenty snelweginhaalpower 8)

Verkrijgbaar in manual of automatic.

De B-Klasse is niet al te groot, kofferruimte is groot genoeg, altijd automaat. Helaas heb ik het niet zo op hogere auto's, hoewel het geen SUV hoogte is, voor lange ritten. Mijn ervaring is dat hoge auto's veel wind vangen en over lange afstanden vind ik dat irritant. Ik deed een rit in een Nissan Qashquai Eindhoven-Amsterdam-(via Hilversum-Apeldoorn-Arnhem-Nijmegen vanwege file) Eindhoven op een dag met Code Oranje en dat ding ging alle kanten op. Maar ook met een Mazda CX5 met Code Geel. Zelfs een Mazda CX-3 voelde te wobbly aan.

Verkrijgbaar in automatic. Beste cruisecontrolsysteem ever, hoewel ik het vaak het vervloekt tijdens de rijlessen als ik richting aan wilde geven... O-)

Wat zijn eventuele alternatieven?
Misschien de nieuwe Skoda Octavia hatchback. Mijn broer heeft een eerder model en die staat mij wel aan. Wellicht een Mazda 3 Sedan of hatchback.

Uw mening?
Wat zijn voor jullie de plus- en minpunten? Let op: ik ben een rustige rijder die veel afstand houdt en probeert te anticiperen op andere weggebruikers. Ik laat eerder mijn gas los dan ik gas bij geef.

Waar moet ik nog meer op letten?

[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 31-03-2017 16:34 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-04 10:00

Kiswum

Gadget reviewer

Met ons gezin gaan we eigenlijk elk jaar met de auto (4x gedaan tot nu toe naar het buitenland). We gaan dan 1,5 - 2,5 weken met het gezin weg. We zijn naar Kroatië, Slovenië en Italië gereden. Dit jaar gaan we met het vliegtuig naar Hongarije en dat wordt nog wel een opgave vrees ik :(

Eerst gingen we met een Skoda Fabia Hatchback er opuit en toen was onze zoon 1 en 2 jaar oud. Doordat een ongeluk in een klein hoekje zit, hebben we niets/zo min mogelijk losse spullen op de achterbank/hoedenplank. De kofferbak zat uiteraard helemaal vol met spullen.
Een babykussen of matras kon dan weleens op de hoedenplank liggen, maar uiteraard is dat niet de meest veilige manier van vervoeren. Een dakkoffer heb ik niet, maar vooralsnog is dat niet nodig.

Inmiddels hebben we 2 kinderen waarbij ze beide gebruik maken van een kinderstoel/maxi-cosi op de achterbank. De auto is van een Skoda Fabia Hatchback naar een Skoda Octavia Hatchback (2005 model) gegaan.
Op de achterbank zitten de 2 kinderen en tussen hun in is de inklapbare kinderwagen.
De kofferbak hebben we bijna helemaal gevuld met weekendtassen. Dit is niet alleen praktischer/lichter dan een koffer, maar het neem veel minder ruimte in beslag.

Doordat we een hatchback hebben en de hoedenplank in de auto willen hebben, kunnen de tassen maximaal 2 hoog worden opgestapeld. Dat zou betekenen dat we ongeveer 4x2 weekendtassen achterin kwijt kunnen + boodschappentassen met speelgoed en eten voor de eerste dagen (je blijft een Nederlander of niet..).

Mijn advies: In principe kunnen jullie met 2 volwassenen en 2 kinderen op de achterbank (incl. zitverhoger) genoegen nemen met een auto waarbij de kofferbak 80-100cm diep is. Als de tassen in de lengte worden gelegd, dan kun je er wellicht 4 naast elkaar kwijt. Mijn vrouw mocht 1 tas meenemen voor haar eigen bezittingen en overige spullen mochten in de tas van 1 van de kinderen. Neem zelf ook 1 tas en dan zou je nog 1,5 tas over voor het andere kind.
Neem 2 weekendtassen mee voor boodschappen die je nog op vakantie zou kunnen gebruiken, drinken onderweg, speelgoed van de kinderen. Heb je nog ruimte over voor 1 weekendtas, dan zou je daarin wellicht lakens en handdoeken in plaatsen. Deze kan bovenop de huidige weekendtassen in de breedte worden gelegd.

De inspiratie van de weekendtassen komt van deze site: https://www.car-bags.com/nl/auto-tassen.html
Uiteindelijk hebben we tassen bij de Lidl gekocht voor zo'n 20-25 euro per stuk en die zien eruit als dit: https://www.lidl-shop.nl/Reistassen/c10251010

Alvast een fijne reis en zorg ervoor dat je voorin genoeg beenruimte behoudt en dat er weinig tot geen spullen los op de hoedenplank/achterbank liggen. Denk ook even aan de veignets die je van tevoren of op de autosnelwegen moet kopen.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Als je een lange rit neemt (met vermoedelijk vooral snelweg), ben je -naar mijn mening- het best gebaad met een comfortabele auto. Met je kinderen achterin en een volle koffer, ga je niet de dynamische limieten van een sportieve hatchback opzoeken. De B-klasse lijkt mij dan perfect hiervoor. Ja, iets hoger, maar lang niet alle hoge wagens hebben last van zijwind. Pluspunt: automaat, dus meer tijd om te letten op de wegen die je niet kent.

[ Voor 0% gewijzigd door mieJas op 31-03-2017 20:18 . Reden: typo's ]

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Het zullen inderdaad lange afstanden zijn, dus een fatsoenlijke wagen is key. Schakel of automaat maakt mij niet uit want schakellui :) Daarbij zijn de modellen beschikbaar in beide varianten.

Zelfs een Peugeot 108 kan ik nog lui rijden ;) maar dat is geen kilometervreter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Als het alleen voor die paar vakantiekilometers is pak je toch de goedkoopste oplossing waar alle bagage in past, of denk ik nou te simpel? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

PcDealer schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:26:
Uw mening?
Wat zijn voor jullie de plus- en minpunten? Let op: ik ben een rustige rijder die veel afstand houdt en probeert te anticiperen op andere weggebruikers. Ik laat eerder mijn gas los dan ik gas bij geef.

Waar moet ik nog meer op letten?
Stoelen, stoelen en nog een stoelen. Zeker bij lange afstanden wil je gewoon comfortabel en goed zitten. Zit b.v. een behoorlijk verschil tussen een middenklasse Ford of Renault.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

Zelf zou ik op vakantie wel snel een station kiezen, gewoon lekker veel ruimte, kun je zonder gedoe je koffers kwijt, en je houdt je zicht naar achteren. Eventueel een ruimte hatchback.

Formaat zegt niet alles bij zijwind, hoe de auto in elkaar zit is net zo belangrijk. De Forester waar ik in rij, lekker hoog dus, is helemaal niet zo gevoelig voor zijwind, heb nog nooit meegemaakt dat ik echt moeite had met die auto terwijl het stevig waaide. Mijn pa vond onze oude Focus station veel gevoeliger voor zijwind, zelf heb ik nooit in dat ding gereden.

En inderdaad, stoelen, wat zijn die dingen belangrijk. Goede stoelen houden je veel fitter tijdens het rijden, en het is natuurlijk heel fijn als je na een paar uur rijden gewoon uit kan stappen zonder allemaal pijntjes en stijve spieren. Er zit echt veel verschil in stoelen, in sommigen heb je na een uur al het lichaam van een 100-jarige, bij anderen ben je zelfs na een dag rijden nog een jonge god :P

Hoe de auto rijdt is natuurlijk ook wel fijn, voor lange vakantiekilometers zou ik zelf geen sportieve stuiteraar willen hebben, dan wordt je buiten Nederland helemaal gek, en in Nederland eigenlijk ook wel met al die drempels :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:02

Yucon

*broem*

Zou je om te beginnen die grote koffer niet lekker thuislaten en in een aantal kleinere koffers/tassen opdelen? Dat scheelt meestal nogal wat met lege holtes die je niet kunt vullen.

Misschien moest je trouwens toch wel een station overwegen want je noemde zelf al die v60. Daarnaast is het gewoon lengte die achter je hangt en meestal scheelt het ook maar een 25cm. Het is niet zo dat je rijervaring ineens heel anders wordt zoals bij een busje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:26
De Leon vind ik een fijne wagen (ik rij zelf een Station diesel, maar wij hebben twee jonge kinderen). Maar maak je het allemaal niet wat te ingewikkeld? Je zit niet aan de auto vast voor jaren, dus als het tegenvalt moet je gewoon iets meer proppen en de volgende keer wel voor een station (of grotere auto) gaan.

V40 is trouwens wel echt klein achter, rijdt wel heerlijk. Maar met twee kinderen zou dat niet mijn voorkeur hebben, zeker niet op vakantie. Wij mochten uiteindelijk nog een paar tassen in onze auto gooien omdat mijn ouders te weinig ruimte hadden (die zaten met 4 man in de V40) voor de tassen e.d. Voor een vakantie van een week.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
ik zou ook even kijken wat een auto huren kost in land van bestemming. Mn in zuid Europese landen is autohuur heel veel goedkoper en loont het dus om te vliegen en daar een auto te huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:45
Zoals al eerder gezegd. Wissel die koffer in voor 2 a drie middelgrote sporttassen.

Vorig jaar zijn wij met een xsara station, 2 volwassene, 2 kinderen (8 en 10) voor 2 weken naar italie gegaan.
Bagage: 2 klapkratjes, 4 middelgrote sporttassen en 2 grote AH tassen.
Past makkelijk. Het afdekzeil kon zelfs dicht.
Dit jaar the same met de Kia Ceed SW(2016) + als extra nog een rolstoel.
Zal door het laatste wel iets boven het zeil uitkomen. Maar als het goed is voldoende zicht door de binnenspiegel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Sethro schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 08:14:
ik zou ook even kijken wat een auto huren kost in land van bestemming. Mn in zuid Europese landen is autohuur heel veel goedkoper en loont het dus om te vliegen en daar een auto te huren.
Vliegen in het hoogseizoen (kinderen met schoolleeftijd) kost je wellicht zo'n 500-700 voor de vlucht met 4 personen. Autohuren (zonder korting), kost vaak nog zo'n 200-400 euro extra voor 2 weken huur.
Dan kies ik er liever voor om zelf op en neer te rijden, zelfs als ik de auto in NL zou huren. Vooral als je hier in Nederland korting krijgt.
Quote:
Ik kan goedkoop huren bij mijn werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Switchie schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 00:35:
[...]

Stoelen, stoelen en nog een stoelen. Zeker bij lange afstanden wil je gewoon comfortabel en goed zitten. Zit b.v. een behoorlijk verschil tussen een middenklasse Ford of Renault.
Ik had laatst een week lang rugpijn na een paar uur in de Qashqai :(
RobinHood schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 01:03:
Zelf zou ik op vakantie wel snel een station kiezen, gewoon lekker veel ruimte, kun je zonder gedoe je koffers kwijt, en je houdt je zicht naar achteren. Eventueel een ruimte hatchback.
Als ik dat zou willen, was de keus een stuk makkelijker inderdaad. Van A naar B is het geen probleem, ik wil echter op de plaats van bestemming niet met een grote bak gaan rijden die ik niet goed ken.
Formaat zegt niet alles bij zijwind, hoe de auto in elkaar zit is net zo belangrijk. De Forester waar ik in rij, lekker hoog dus, is helemaal niet zo gevoelig voor zijwind, heb nog nooit meegemaakt dat ik echt moeite had met die auto terwijl het stevig waaide. Mijn pa vond onze oude Focus station veel gevoeliger voor zijwind, zelf heb ik nooit in dat ding gereden.
Misschien ligt het aan de vering van de auto hoe het reageert?
En inderdaad, stoelen, wat zijn die dingen belangrijk. Goede stoelen houden je veel fitter tijdens het rijden, en het is natuurlijk heel fijn als je na een paar uur rijden gewoon uit kan stappen zonder allemaal pijntjes en stijve spieren. Er zit echt veel verschil in stoelen, in sommigen heb je na een uur al het lichaam van een 100-jarige, bij anderen ben je zelfs na een dag rijden nog een jonge god :P
Precies.
Yucon schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 07:43:
Zou je om te beginnen die grote koffer niet lekker thuislaten en in een aantal kleinere koffers/tassen opdelen? Dat scheelt meestal nogal wat met lege holtes die je niet kunt vullen.
Ik ben niet van plan om de bestaande koffer(s) te vervangen. Ik moet wel e.e.a. meten en passen.
Misschien moest je trouwens toch wel een station overwegen want je noemde zelf al die v60. Daarnaast is het gewoon lengte die achter je hangt en meestal scheelt het ook maar een 25cm. Het is niet zo dat je rijervaring ineens heel anders wordt zoals bij een busje.
De V60 is vrij compact voor een station. Deze valt echter niet onder de mogelijkheden zoals aangegeven.
Arjan90 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 07:59:
De Leon vind ik een fijne wagen (ik rij zelf een Station diesel, maar wij hebben twee jonge kinderen). Maar maak je het allemaal niet wat te ingewikkeld? Je zit niet aan de auto vast voor jaren, dus als het tegenvalt moet je gewoon iets meer proppen en de volgende keer wel voor een station (of grotere auto) gaan.
Ik probeer de beste keus te maken tussen grootte, kosten en comfort. Ik heb daar nog tijd genoeg voor.
V40 is trouwens wel echt klein achter, rijdt wel heerlijk. Maar met twee kinderen zou dat niet mijn voorkeur hebben, zeker niet op vakantie. Wij mochten uiteindelijk nog een paar tassen in onze auto gooien omdat mijn ouders te weinig ruimte hadden (die zaten met 4 man in de V40) voor de tassen e.d. Voor een vakantie van een week.
De V40 heeft een armsteun achter met bekerhouders, ideaal! Ik twijfel inderdaad aan de kofferbak. Maar misschien kan ik wat dwars zetten/kantelen of wel stapelen.
Sethro schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 08:14:
Ik zou ook even kijken wat een auto huren kost in land van bestemming. M.n. in zuid Europese landen is autohuur heel veel goedkoper en loont het dus om te vliegen en daar een auto te huren.
De prijzen die ik zie op Rentalcars.com zijn inderdaad EUR 50,00-150,00 goedkoper dan in Nederland, maar vergelijkbaar met mijn (nog onbevestigde) prijs, inclusief volledige dekking. Dan moet ik nog de vliegkosten (en tijd) er bij optellen.

Maar we houden alle opties open. Spanje is een optie. Dat zou totaal EUR 800,00 zijn via Transavia (zonder bagage) en EUR 665,00 via Ryanair. Van die bedragen kan ik een maand een auto huren.
p.d.akkerman schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 16:24:
Vorig jaar zijn wij met een xsara station, 2 volwassene, 2 kinderen (8 en 10) voor 2 weken naar italie gegaan.
Bagage: 2 klapkratjes, 4 middelgrote sporttassen en 2 grote AH tassen.
Past makkelijk. Het afdekzeil kon zelfs dicht.
Die's inderdaad enorm :)
Kiswum schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 17:00:
[...]
Vliegen in het hoogseizoen (kinderen met schoolleeftijd) kost je wellicht zo'n 500-700 voor de vlucht met 4 personen. Autohuren (zonder korting), kost vaak nog zo'n 200-400 euro extra voor 2 weken huur.
Dan kies ik er liever voor om zelf op en neer te rijden, zelfs als ik de auto in NL zou huren. Vooral als je hier in Nederland korting krijgt.
Proefondervindelijk bevestigd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ik dacht nooit echt na over vakantie auto's, oke ben wat ouder dus onze keus toen dr tijd zou nu echt oude troep zijn haha. Dus mijn auto waar ik eerste keer mee op vakantie ging was 12 jaar oud in 1989. Opel Rekord Caravan uit 1977. Hebben we 5000km mee rondgekard, alleen defecte accu en lekkende waterpomp, maarja iedere ochtend ff in het reservoir pissen deed wonderen.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/6IL5Tz7sfTE/maxresdefault.jpg
Zie ze genieten dat gezinnetje haha

Zal er dus niet teveel eisen aan stellen, behalve veel ruimte en betrouwbaarheid. Brandstof deel je toch met je maten dus 1 op 10 is rpima.

Ik zou een Volvo 740/940, goddelijke stoelen (ik heb er eentje omgebouwd tot bureaustoel), simpele techniek (laatste modellen net zo complex als moderne auto;s), betrouwbaar veel beenruimte ook achterin en kofferbak lekker volstouwen. Is toch al een vierkant hok dus dakkoffer erop maakt ook niet meer uit. En vebruik zal altijd rond de 1 op 10 zijn mits je geen turbo/6 cilinder vat.

https://www.marktplaats.n...f31&previousPage=lr&pos=1

950 euro en voor minder zijn ze ook te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door sugarlee89 op 01-04-2017 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 22:47
Je kiest geen huurauto heh, alleen een klasse, vandaar dat er altijd "..of vergelijkbaar" staat.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Gezien de SIPP codes die je noemt ga ik er vanuit dat je bij een van de bekende autoverhuurders boekt met een bedrijfstarief, right? Of werk je toevallig bij een van die verhuurders? Want alleen dan kan je enige invloed uitoefenen op welke auto je daadwerkelijk krijgt. Ander is het een volledige crap-shoot, vooral in de goedkopere klassen. Het heeft dan totaal geen nut om je in bepaalde auto's te verdiepen en daarop je keuzes te baseren.

Tweede punt, snap ik de beperking in klassen niet. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat je werkgever je vakantie niet sponsort. Dus dan interesseert het hun toch geen zak welke klasse jij rijdt? Die beperking is er alleen om reiskosten te beperken tijdens zakelijke reizen. Als de booking tool de andere klassen blocked, moet je de auto gewoon direct bij de verhuurder reserveren met de juiste contract codes.

Punt drie, mocht de €0 voll-casco niet bij het bedrijfstarief zitten kan je beter een externe huurwagenverzekering afsluiten dan via de verhuurder het eigen risico te beperken. Icarhireinsurance.com bijv.

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 01-04-2017 20:05 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
S0epkip schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 19:57:
Je kiest geen huurauto heh, alleen een klasse, vandaar dat er altijd "..of vergelijkbaar" staat.
Hé Soepie!
Ik kan goedkoop huren bij mijn werkgever. Wat mijn keuze beperkt is de kofferruimte en de klasse (geen Fullsize, Premium of Luxery) en uiteraard wat er in de vloot aanwezig is.
Dus ik kan vrij goed aangeven welke ik wil. Zie ook de drie die ik tot nu toe heb aangegeven.
fsfikke schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:02:
Of werk je toevallig bij een van die verhuurders? Want alleen dan kan je enige invloed uitoefenen op welke auto je daadwerkelijk krijgt.
Dat dus.
Tweede punt, snap ik de beperking in klassen niet. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat je werkgever je vakantie niet sponsort. Dus dan interesseert het hun toch geen zak welke klasse jij rijdt?
Via personeelstarief worden bepaalde klasses uitgesloten.
Punt drie, mocht de €0 voll-casco niet bij het bedrijfstarief zitten kan je beter een externe huurwagenverzekering afsluiten dan via de verhuurder het eigen risico te beperken. Icarhireinsurance.com bijv.
Goeie tip! Mocht het een keer nodig zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:02

Yucon

*broem*

PcDealer schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 17:53:
De V40 heeft een armsteun achter met bekerhouders, ideaal! Ik twijfel inderdaad aan de kofferbak. Maar misschien kan ik wat dwars zetten/kantelen of wel stapelen.
Als je geen concessies wat betreft die koffers wil doen zou ik die v40 laten voor wat het is. Ik heb er een gehad en hoewel ook weer niet ontzettend klein is de bak toch wel krap, ook al omdat de auto van binnen relatief smal is voor z'n buitenmaten. Er zit nogal wat bescherming omheen en dat merkte ik ook bijvoorbeeld op de achterbank aan de manier hoe er kinderzitjes in pasten. En de neus van de auto neemt ook nog eens vrij veel van de totale lengte in.

Om een idee te geven: er ging duidelijk minder in de bak dan de ibiza ST die ik ook heb gehad (uiteindelijk toch slechts een grote b-segment auto) en met twee full size samsonite koffers was de bak op wat holtes na echt helemaal vol.

edit: hebben jullie ook niet toevallig een fabia combi of clio estate? Relatief compact maar achterin best wat ruimte. En ze hebben waarschijnlijk een leuk prijskaartje.

[ Voor 12% gewijzigd door Yucon op 02-04-2017 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatore.NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:27
Hou rekening met je huur auto dat je nog geld kwijt bent voor brandstof, tol, eten en wellicht nog een overnachting als je naar Spanje wilt rijden.

Begin met een vergelijking qua kosten tussen een huurauto en een reis naar een bepaald plek en alternatieve methode.

Ik ben zelf met vw polo bm 2010 , 2000km naar Bari gereden. Gewoon alle spullen in de supermarkt shoppersbags, deze houden hun vorm en er gaat meer in dan aantal koffers.

Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Yucon schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:28:
[...]

Als je geen concessies wat betreft die koffers wil doen zou ik die v40 laten voor wat het is. Ik heb er een gehad en hoewel ook weer niet ontzettend klein is de bak toch wel krap, ook al omdat de auto van binnen relatief smal is voor z'n buitenmaten. Er zit nogal wat bescherming omheen en dat merkte ik ook bijvoorbeeld op de achterbank aan de manier hoe er kinderzitjes in pasten.
Klopt, de V40 heeft veel voering overal zitten :) Uiteindelijk zal het toch meten en weten zijn.
Om een idee te geven: er ging duidelijk minder in de bak dan de ibiza ST die ik ook heb gehad (uiteindelijk toch slechts een grote b-segment auto) en met twee full size samsonite koffers was de bak op wat holtes na echt helemaal vol.
Ibiza vind ik een hele fijne auto om te rijden. Laatst nog een Ibiza ST naar een klant gebracht. Ik houd dit als alternatief in de gaten.
edit: hebben jullie ook niet toevallig een fabia combi of clio estate? Relatief compact maar achterin best wat ruimte. En ze hebben waarschijnlijk een leuk prijskaartje.
Nee, geen Fabia. Die lijkt me trouwens erg krap voor lange reizen.

Clio Estate: check! In 95 en diesel. Maar ik sla hem echter toch over. Ik heb liever geen station op vreemde plekken en ik vind de bediening bagger :z
Salvatore.NL schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:49:
Hou rekening met je huur auto dat je nog geld kwijt bent voor brandstof, tol, eten en wellicht nog een overnachting als je naar Spanje wilt rijden.

Begin met een vergelijking qua kosten tussen een huurauto en een reis naar een bepaald plek en alternatieve methode.
Heel goed! Ik maak altijd een overzicht in Excel van de verwachte kosten van de verschillende vakantiebestemmingen en de duur. Zo maakte ik voorheen altijd de afweging op basis van beschikbaarheid openbaar vervoer. Nu doe ik dat dus niet. Ik had de site van de anwb bekeken voor autoreizen naar Denemarken en Spanje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-04 17:34
Heb het hele topic nog niet gelezen maar de B-Klasse rijd erg zuinig, de automaat is redelijk goed en vooral is het comfort van deze auto echt geweldig. Van de auto's waarin ik heb gereden heeft deze echt de meest comfortabele stoelen. Kofferbakruimte in de B-klasse is ook erg goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93248

PcDealer schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:16:

Clio Estate: check! In 95 en diesel. Maar ik sla hem echter toch over. Ik heb liever geen station op vreemde plekken en ik vind de bediening bagger :z
Als je het al eng vindt om met een Clio Estate te rijden, kun je er dan niet beter een fietsvakantie van maken? :+

Ik denk dat je jezelf een groot plezier doet qua bagageruimte door een kleinere station te nemen zoals een Clio of Leon of Ibiza.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 12:39

Tijntje

Hello?!

Ben inderdaad ook een beetje verwonderd hoe jij tegen een station wagon aan kijkt. Het rijdt echt niet als een vrachtauto.
Heb zelf gereden van een Suzuki Alto als eerste auto tot nu in een Passat Variant en je bent echt zo gewend aan de grote van een auto.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Het verschil tussen een Octavia station en hatchback in lengteverschil is overigens 0. Het enige verschil is de hoogte boven de achterbakklep.
Daarnaast hebben alle auto's die je kunt huren toch parkeersensoren en met een beetje geluk zelfs een camera achterin (aan de zijkanten). Qua rijwind maakt het niet veel uit. Een Skoda staat hoger op de poten dan een Seat en daardoor kun je last krijgen van zijwind. Dit ligt dus ook wel aan het merk dat je kiest. Als je de auto kunt verlagen, dan maakt het merk niet zoveel uit :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Ik heb vandaag de Leon hatchback nogeens van binnen en buiten gezien en de kans is zeer groot dat dit degene gaat worden.

Pagina: 1