Goede VPN app voor macOS/iOS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-02-2022
Nu komen we allemaal van tijd tot tijd weleens het onderwerp VPN tegen... maar waarschijnlijk verdiepen de meesten (waaronder ikzelf) zich er niet echt verder in.
Ik heb op mijn macOS een redelijke AV draaien (Bitdefender) en daar ondervind ik ook praktisch geen hinder van, hij is lekker licht en doet zijn werk goed.

Echter zit ik er stiekem toch steeds meer over na te denken om een VPN app te installeren.
Waarom? Ik kom af en toe weleens filmpjes tegen waar een regio-restrictie op zit, best irritant!
Ook vind ik daarbij het idee dat Google (maar ook diverse sites) continue weten waar hun bezoekers vandaan komen.

Nu is het niet zo dat ik perse iets heb te verbergen ofzo... maar gewoon het idee dat je locatie bij iedere activiteit die je uitvoert direct te achterhalen is staat me niet zo aan moet ik eerlijk zeggen.
Zeker in deze tijd van veelvuldig spammen en internet criminaliteit.

- Nu zit ik dus te denken aan een geode VPN app voor macOS/iOS.
Zelf kwam ik net www.vpnunlimitedapp.com tegen, en opzich spreekt het me wel aan... al moet ik zeggen dat ik niet weet hoe goed andere apps wellicht zijn?

• Wat voor mij heel belangrijk is, is dat de snelheid er niet onder lijdt (of iig zo min mogelijk)... dus een goede server in NL is wel een must! ;)

Iemand goede suggesties??
En wat zijn jullie ervaringen met bijvoorbeeld VPN Unlimited of andere apps??

"Never settle for average, when you were born to stand out!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik gebruik de standaard VPN functies van macOS, openvpn en heb openconnect geïnstalleerd voor wat exotischere configuraties; lekker handig ook via de terminal.

Het is een beetje afhankelijk van het type VPN dat je gaat gebruiken of je uberhaupt een app nodig hebt.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb deze een poos gebruikt: https://www.shimovpn.com/
Werkt goed en veel configuraties mogelijk.

Gebruik tegenwoordig de NordVPN app omdat ik geen andere VPN's meer nodig heb

edit: ik zie trouwens dat je vraagt om een VPN app, maar vervolgens over snelheid en aanbieders hebt... Wat dat betreft heb ik PrivateInternetAccess gebruikt en nu NordVPN... die laatste vind ik zelf iets fijner. Snelheid verlies je altijd naar mijn idee

[ Voor 41% gewijzigd door MenaceD op 31-03-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je het advies geven om je hier even in te lezen: https://privacytoolsio.github.io/privacytools.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:31
Wat jij wil is trackers omzeilen die precies weten waar wat wordt gedaan.

In dat geval kun je beter gewoon alle trackers en advertenties blokkeren en dat vereist alleen een host file aanpassing. Via de hostfile van Someonewhocares (doe ff google) kun je dat blokkeren.

Regio blokkades zou ik dan weer wel op VPN niveau blocken met bijvoorbeeld Tunnelbear of iets anders. Tracking gebeurt meestal client side om VPN interventie te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een VPN is compleet nutteloos tegen google en andere advertentie-/techbedrijven. Het enige wat een VPN doet is je ip-adres veranderen. Google geeft echt geen moer om wat je ip-adres is. Als jij bijvoorbeeld verhuist en een nieuw ip-adres krijgt weet google nog steeds wie jij bent.

Welke filmpjes wil je kijken iPlayer? YouTube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
met veel diensten die je gebruikt zet je trackers op je systeem. Die verzamelen informatie over jou die bij elkaar opgeteld het antwoord kan vormen tot wie je bent, waar je bent en wat je online allemaal bezoekt. Lees ook hier eens https://decorrespondent.n...derzocht/2060652-a414f8e7.

En hoewel dit artikel een groot wijvanwceend gehalte heeft maakt het wel een aantal zaken duidelijk: https://www.goldenfrog.co...vpn-logging-and-anonymity

kortom, je kunt VPN (en andere zaken) wel gebruiken om meer privacy te hebben, maar volledig anoniem worden gaat je niet lukken. Of je zult je gedrag online enorm moeten aanpassen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Pagina: 1