Toon posts:

Wifi op de camping

Pagina: 1
Acties:
  • 700 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wegens een verbouwing zitten mijn gezin en ik 2 maanden op een camping. Nu hebben ze hier een draadloos internet over de gehele camping. Hiervoor moet je betalen. Op zich niet erg. 20 euro per maand. Alleen kan er , volgens hun, maar 1 laptop, telefoon, ipad per keer op draaien. Wil je meer, dan moet je meerdere toegangen aanvragen a 20 euro per maand.

Bestaat er een mogelijkheid om dit te omzeilen en via 1 device alle mobiele apparatuur te laten draaien. Zit er nl 2 maanden a 6 devices dat kost me een vermogen.

Ik hoor graag van jullie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Dan zou je een routertje moeten hebben wat zelf kan verbinden met hun access point. Dat kan opzich prima en zou je eventueel zelfs met een oude laptop of iets kunnen regelen, al denk ik dat je al snel meer kwijt zal zijn dan de 80 euro die dit gaat kosten voor die 2 maanden.

Is het overigens ook geen optie om alleen de laptops met wifi te laten verbinden en de mobiele telefoons niet (of af en toe te wisselen)? 3 devices is niet heel veel maar ook niet heel erg weinig.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-10 22:38
Is het niet zo dat je kunt uitloggen en met een ander apparaat weer kunt inloggen onder dezelfde code?
Dan kun je dus alleen niet tegelijkertijd online zijn.

Wellicht is het interessant om te kijken naar een maandelijks afsluitbaar abonnement bij een provider met redelijk wat GB's. Niet ideaal om te youtuben/netflixen, maar groot genoeg om websites te bekijken, mail te checken, te whatsappen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:24
Als dat echt een probleem is zou ik kijken naar een MiFi oplossing.

https://www.mifiwinkel.nl/mifi-routers

Dan bijvoorbeeld een T-mobile onbeperkt abonnement a 35 per maand afsluiten (helemaal mooi als je toch een nieuw abonnement moet) en in de router zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:48

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wolfboy schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:14:
Dan zou je een routertje moeten hebben wat zelf kan verbinden met hun access point. Dat kan opzich prima en zou je eventueel zelfs met een oude laptop of iets kunnen regelen, al denk ik dat je al snel meer kwijt zal zijn dan de 80 euro die dit gaat kosten voor die 2 maanden.

Is het overigens ook geen optie om alleen de laptops met wifi te laten verbinden en de mobiele telefoons niet (of af en toe te wisselen)? 3 devices is niet heel veel maar ook niet heel erg weinig.
Ach welnee. Een travelroutertje van een paar tientjes kan dit prima. Ik heb zelf de TP-Link TL-WR810N en dat is zelfs nog een redelijk uitgebreide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michidez
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-10 14:19

Michidez

Zelden zo gelachen!

Je kan toch gewoon je laptop met de WiFi verbinden, en dan een WiFi dongle insteken en deze configureren als AP?

Moet je wel doen via CMD. Er bestaat hier geen GUI voor zover ik weet.

Of ik kan met m'n Oneplus 3 de WiFi delen over USB. En volgens mij kan je dan op zijn beurt die verbinding doorgeven als je de WiFi kaart van je pc in AP zet. Nog niet geprobeerd maar volgens mij perfect mogelijk. Als dat met jouw toestel kan moet je niets investeren.

[ Voor 43% gewijzigd door Michidez op 31-03-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToTheBone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-09 11:24
Ik doe hier hetzelfde met een TP-LINK TL-WR802N.
We gebruiken voor 2 maandjes wifi van de buren omdat we op een tijdelijk adres wonen... huis verkocht en nieuwe huis nog niet opgeleverd.
Ik zou in principe gewoon meerdere apparaten kunnen aansluiten maar de TL-WR802N op een raam getaped zorgt voor een goede verbinding naar de buren en prima dekking hier in huis terwijl het AP van de buren de andere kant van het huis niet haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:07
Zie ook: Travel router / hotspot / repeater

Wel een ouder topic, maar idee is hetzelfde.

[ Voor 26% gewijzigd door jongetje op 31-03-2017 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-10 15:45

Equator

Crew Council

#whisky #barista

TJa, zoals ook in het NT Beleid wordt beschreven, dit valt een beetje onder het omzeilen van een policy dan wel implementatie van een bedrijf om misbruik te voorkomen.

EN daar doen we niet aan mee.

Je kan een MiFi oplossing zoeken, maar dat is afhankelijk van de dekking op de camping. Of je betaald gewoon voor de verbinding die je van de camping af kan nemen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.