Toon posts:

op zoek naar ram geheugen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers

Ik ben op zoek naar DDR 4 van corsair of van avexir. Het moeten 4 stuks van 8GB zijn en ze moeten passen in mijn mobo X99-pro usb 3-1. De vendorlist staat vol met modellen maar ik kan ze in geen enkele shop vinden. Mijn voorkeur gaat uit naar corsair CMD32GX4M4A2800C15 of de corsair CMK64GX4M8A2800C16 Dit is wel 64 GB maar dat mag ook.
Altenatieven zijn ook goed maar dan moeten ze wel in de vendorlist van de X99 staan . Zie hier de vendorlist
http://dlcdnet.asus.com/p...035.1305514105.1486490142

Dank jullie wel voor de mogelijke feedback. Ik ben stilaan te einde raad. :X
...

Grtz
Ronnyke
...

Beste antwoord (via Verwijderd op 02-04-2017 02:10)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• mmulders
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-02 11:07

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel Mmulder, Maar nu blijkt dat ik ook rekening moet houden met de processor en is het door mij voorgestelde RAM niet goed; pfff ik wordt er stilaan doodmoe van. Was ik maar nooit begonnen om zelf een systeem te bouwen. Dacht dat ik geld ging uitsparen maar tot nu toe heeft het veel gekost en niets opgeleverd. Toch dank voor je bericht. Misschien dat de volgende keuze bij newegg kan aangeschaft worden.
grtz
Ronny

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Welke CPU dan? En waarom alleen die twee merken?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Verwijderd

Welk merk en type geheugen heb je er nu in zitten?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:52
Waarom alleen van de vendorlist? Het geeft alleen aan dat het gestrest is en werkt. Maar genoeg ander geheugen dat nog prima werkt. En werkt het niet stuur je het terug.

En geheugen uit de VS halen lijkt mij al helemaal een duur grapje. Want boven de verzendkosten moet je ook nog eens 21% BTW betalen.

[ Voor 28% gewijzigd door loki504 op 02-04-2017 08:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie voor de reacties.

om te antwoorden op wim-bart: CPU is i7-6950X en waarom enkel die twee merken? Omdat ik niet genoeg verstand heb van computers om zelf iets te bedenken en daarom heb ik willekeurig uit de vendorlist gekozen. ( dit is meteen een antwoord op loki504)

antwoord aan ACB2401: ik ben een heel nieuw systeem in elkaar aan het steken en dit is dus het enige wat ik heb.

Verwijderd

Als ik
Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 19:39:
Omdat ik niet genoeg verstand heb van computers om zelf iets te bedenken
en
ik ben een heel nieuw systeem in elkaar aan het steken en dit is dus het enige wat ik heb.
lees lijkt het mij verstandig dat je een https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/121 start.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Waarom kijk je zo specifiek naar de QVL? Daar worden een paar setjes getest en thats it. Tegenwoordig zijn moederborden helemaal niet zo kieskeurig meer als vroeger, 99% van de setjes zullen gewoon werken... Dus kies een leuk setje uit zou ik zeggen :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:52
Zoals hier boven al aangegeven. Gewoon een setje kopen en netjes openmaken. Werkt het niet(kans is extreem klein) dan stuur je hem terug en koop je een andere. Bij DAA kijken we eigenlijk nooit naar VQL. Waar je uiteraard ook van harte welkom. Bent om een topic te starten om je PC nog veder onder de loop te nemen.

Verwijderd

Topicstarter
@stin00 Dan heb ik die 1% getroffen met mijn keuze. Mocht ze terug sturen naar Afuture maar intussentijd gaat de boel daar falliet. Nu snap je misschien waarom ik niet zo maar een setje koop van 600€ en effe uitprobeer, om vervolgens terug te sturen en niets meer te horen.
grtz
Ronny

Verwijderd

Topicstarter
@Verwijderd Had ik dit maar geweten voor ik er aan begon. Maar zoals ik al in een eerder bericht zei, eigen fout
thank voor de link, zeer nuttig
grtz
Ronny
Pagina: 1