Op mijn Win98se bak (3c905 kaartje) met TCP/IP krijg ik, als ik in netwerkomgeving wil kijken de mededeling dat net netwerkomgeving niet bereikbaar is. Echter, voor de rest werkt alles. Ik kan de servers (NT en 2000) pingen, ik kan via net use \\servername\sharename gewoon connecten, internetverbinding werkt (NAT op W2K server), aanmeldingen gaan correct (NT4 PDC). Het heeft gewerkt, maar waarom het nu niet meer werkt: 'k heb geen idee. Iemand anders wel?
Verwijderd
probeer eens een wins-server aan te geven in je tcp/ip protocol eigenschappen.
Natuurlijk ook installeren op je server. (DOH)
Natuurlijk ook installeren op je server. (DOH)
Zelfde workgroup?
Misschien een accountje maken op de NT / 2000 bakken?
You can't have everything. Where would you put it?
Zal ik controleren (ben op dit moment niet thuis), maar ik dacht, omdat ik via net use \\computername\sharename wel gewoon een verbinding kan maken, dat het daar niet aan zou liggen.Op woensdag 04 juli 2001 15:27 schreef Neetmans het volgende:
probeer eens een wins-server aan te geven in je tcp/ip protocol eigenschappen.
Natuurlijk ook installeren op je server. (DOH)![]()
![]()
werkgroep/domein staat goed.Zelfde workgroup?
Wat voor accountje? gebruikersaccountje bestaat al (log in als administrator), en als ik op de server kom (via net use), kan ik gewoon overal bij. Win2K is niet ingericht als een DC.
zit net te denken: kunnen twee wins servers problemen geven? Kan zijn dat ik ze op beide servers heb draaien. Nou ja, vanavond maar even nakijken.
Verwijderd
Je kan beter eerst zoeken (start - zoeken - computers) ALs hij hem daar vind komtie vanzelf in netwerkomgeving. Controleer wel de werkgroep idd