Virtual Desktop huren voor Simulaties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:02
Af en toe wil ik wat complexere simulaties uitvoeren binnen Solidworks, nu kunnen deze soms aardig wat tijd in beslag nemen, zeker als je meerdere runs wilt doen om wat wijzigingen te testen. Daarnaast is het moment dat je een simulatie gaat uitvoeren je pc niet echt meer bruikbaar.

Nu zijn er diensten waar je dit soort simulaties kunt laten uitvoeren, dit is echter in veel situaties net weer een stap te ver. Ik vroeg mij dus af of er virtuele desktop services zijn, waar ik solidworks kan installeren en deze simulaties op kan laten uitvoeren. Ik heb verschillende virtuele desktop services gezien, maar deze zijn steeds redelijk beperkt in cpu-power en geheugen wat er beschikbaar is. Daarnaast heb ik ze ook niet voor een maand nodig, maar vaak voor 1 of 2 dagen.

Zijn er tegenwoordig mooie oplossingen hiervoor?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 16:25

BLACKfm

o_O

Je zou eens een VPS kunnen proberen. Maar als je het allemaal legaal wilt doen moet je wel weer een licentie hebben om het product daar op te runnen.

Voor die paar centen dat het per maand kost. Ik gebruik zelf een VPS met 8 cures voor 35 euro per maand die iets minder lastige renders kan doen wss. Maar die kan ik gewoon aanzetten en dan is het de volgende dag wel klaar wat ik hebben wil.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
BLACKfm schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:44:
Je zou eens een VPS kunnen proberen. Maar als je het allemaal legaal wilt doen moet je wel weer een licentie hebben om het product daar op te runnen.

Voor die paar centen dat het per maand kost. Ik gebruik zelf een VPS met 8 cures voor 35 euro per maand die iets minder lastige renders kan doen wss. Maar die kan ik gewoon aanzetten en dan is het de volgende dag wel klaar wat ik hebben wil.
De licentie is het probleem niet,die hebben we gewoon, wat wel een probleem tot dusver is is het gebrek aan redelijke videokaarten, anders wil het pakket gewoon niet starten.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Heb je voor het renderen niet enkel de CPU nodig?

Gewoon AutoCAD en Civil3D werken bij mij zonder problemen op de VPS. De renders die ik doe gaat dan ook via die pakketten. Mogelijk dat het met Solidworks anders werkt.

[ Voor 63% gewijzigd door BLACKfm op 31-03-2017 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
BLACKfm schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:58:
Heb je voor het renderen niet enkel de CPU nodig?
Voor renderen wel, en dat hebben we hier op het interne netwerk ook distributed prima werkend. Maar simulaties opzetten gaat vanuit het pakket zelf en is eigenlijk niet distributed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelteV
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 15:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Ah, Simulatie != Renderen :). My bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Misschien hier eens kijken.
http://www.sabalcore.com/

Ik heb er geen ervaringen mee maar je kan het gratis uitproberen.

Of bij Amazon
https://aws.amazon.com/ec2/?nc2=h_m1

Ook gratis uit te proberen.

[ Voor 108% gewijzigd door Ernemmer op 31-03-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
Ernemmer schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:07:
Misschien hier eens kijken.
http://www.sabalcore.com/

Ik heb er geen ervaringen mee maar je kan het gratis uitproberen.

Of bij Amazon
https://aws.amazon.com/ec2/?nc2=h_m1

Ook gratis uit te proberen.
Top thx! Vooral Sabalcore ziet er goed uit! Volgende week maar eens direct testen! :)
Dat is Linux zo te zien.

AWS bied wel Windows gelukkig :)

[ Voor 7% gewijzigd door ThunderNet op 31-03-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10 10:05
En anders heb je ook nog Azure
https://azure.microsoft.com/nl-nl/services/virtual-machines/
Kun je ook gratis uit proberen.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:28
Je zou wellicht ook nog liquidsky kunnen proberen.
Wordt geadverteerd voor gaming, maar het is in principe gewoon een gpu enabled vps.
En mogelijkheid tot "Pay-as-you-go"

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:04
Ik weet niet hoelang zo'n iets duurt maar je kan natuurlijk gewoon Azure hier voor gebruiken, je neemt dan een snelle VM en die zet je weer uit als je klaar bent. Dan betaal je alleen nog de disk storage (wel via de portal uitzetten anders loopt de teller door)
Pagina: 1