Automatisch vertaalde youtube video namen en toegevoegde txt

Pagina: 1
Acties:

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 18:03
Beste Tweakers,

Even geen idee waar ik dit moest plaatsen dus begin maar hier en als het ergens anders heen moet merk ik het wel.

Wat mij de laatste weken opvalt is dat er bij heel veel video's op Youtube de titels en alle bijgevoegde teksten onder het "meer weergeven" knopje automatisch worden vertaald naar het Nederlands.
Nu vind ik zelf de vertalingen vaker storend dan handig en zou graag willen weten of er een mogelijkheid is om dit te voorkomen?

Zelf maak ik geen gebruik van een google/youtube account en kijk de video's dus al "anoniem" (voor zover dit kan).
Ook maak ik gebruik van Firefox en kan niks vinden over automatisch vertalen van pagina's en heb er ook alleen op Youtube last van.

Als er iemand is die hier een oplossing voor heeft ben ik u zeer dankbaar! _/-\o_

• Arcastin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05-2022
Wat is je ingestelde browsertaal? Klinkt alsof dit programmatisch wordt opgelost namelijk.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Ik wil dit topic weer tot leven wekken, daar ik ook te maken heb met dit probleem. Ik kijk nooit Nederlandse YouTube video's, dus is het jammer wanneer er telkens Nederlandse titels tussen staan.

Ik geloof dat ik op de pc ergens een instelling hiervoor had, maar op m'n tablet en telefoon kan ik er geen vinden.

Google helpt me ook niet, ik kom enkel posts tegen waarin YouTube medewerkers claimen "aan een oplossing te werken", maar die topics zijn al minstens een paar maanden oud.

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05:50
LA-384 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:02:
Ik wil dit topic weer tot leven wekken, daar ik ook te maken heb met dit probleem. Ik kijk nooit Nederlandse YouTube video's, dus is het jammer wanneer er telkens Nederlandse titels tussen staan.

Ik geloof dat ik op de pc ergens een instelling hiervoor had, maar op m'n tablet en telefoon kan ik er geen vinden.

Google helpt me ook niet, ik kom enkel posts tegen waarin YouTube medewerkers claimen "aan een oplossing te werken", maar die topics zijn al minstens een paar maanden oud.
Ik vind dat ze ook eigenlijk de originele titels moeten laten staan, maar goed dat terzijde.

Volgens mij halen ze het van de YouTube land/taal-instellingen. Op werk PC stond alles in het Duits en thuis in het Engels. Helemaal onderaan de pagina kan je dat vinden.

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:25

Nic

Vrij

Het nadeel van de taal switchen naar het Engels is wel, dat Nederlandstalige video-titels dan regelmatig in het Engels worden vertaald, en dat is ook weer niet de bedoeling.
Youtube moet maar snel een 'laat altijd originele taal zien' optie maken...

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Dit ligt niet aan je browserinstellingen maar aan de uploader van de video's die je kijkt. De Nederlandse markt voor YouTube is best groot en buitenlandse uploaders zien dat in hun kijkersstatistieken. De uploader vertaalt de titels en eventueel beschrijvingen van zijn video's naar onder andere het Nederlands, in de hoop dat hem dat extra views oplevert, wellicht niet wetende dat Nederlanders over het algemeen gewoon goed Engels spreken en het juist vervelend vinden dat de titels vertaald zijn.

Als jij kijkt vanuit Nederland krijg jij dus de vertaalde titel te zien. Veel uploaders gebruiken gewoon Google Translate en controleren het verder niet, waardoor je soms rare titels krijgt.

Voorbeeld: Scotty Kilmer (automonteur) doet dat, waardoor "Why Not to Fart in a Smart Car" verandert in: Waarom niet scheten in een slimme auto. Deze is helemaal grappig: "VTEC Just Kicked in Yo - The Best and Worst VVT Cars to Buy" wordt "VTEC is gewoon in Yo gestapt - de beste en slechtste VVT-auto's die je kunt kopen

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
@gop1 Dat klinkt als een logische verklaring, maar ook als iets waar YouTube niets aan gaat doen en wij niets aan kunnen doen. Beste is dan misschien nog om de taalinstelling naar Engels te zetten. Nederlandstalige video's komen als het goed is toch niet in mijn suggesties voor.
Pagina: 1