Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-07-2022
Hallo iedereen!!! Ik vraag om hulp of er iemand kan mijn motivatiebrief kan nakijken - corrigeren en zijn mening erover geven. Alvast bedankt!!! :)

ROC van Amsterdam
Arena 301
1213 NW HILVERSUM
Tel.: 0900-9599

Betreft: Opleiding tot bedrijfsadministrateur

Geachte heer/mevrouw,

Ik ben xxxx xxxx en kom uit xxxx. In het eerste leerjaar deed ik de richting Brede kantooropleiding administratief medewerker, in het tweede leerjaar mochten we een richting kiezen tussen bedrijfsadministrateur, boekhouding of secretarieel. Mijn keuze ging naar Bedrijfsadministratie. Ik beschik over de volgende eigenschappen en vaardigheden vriendelijk, stressbestendig, geduldig, ik ben goed in rekenen, ik heb kan werken met office pakket 2013.

De reden waarom ik kies voor de opleiding bedrijfsadministrateur is omdat ik mezelf kan terugvinden in deze opleiding. De praktijk gecombineerd met theorie spreekt me erg aan. Omdat ik zo al sneller bezig ben met wat ik graag wil gaan doen. Wat mij nou zo erg aanspreekt in deze opleiding is de variatie in het werk, en het omgaan met mensen. Ik hoop dat de les op een goede manier word gegeven en dat ik antwoord kan krijgen als ik een vraag heb. Ik hoop tijdens mijn opleiding bij diverse bedrijven stage te kunnen lopen.

Zelf vind ik dat ik over de vaardigheden beschik die nodig zijn om deze opleiding succesvol af te ronden, ik kan goed met cijfers omgaan en ik heb computervaardigheid. De werkzaamheden zijn het verzorgen van administratie van bedrijven en financiële gegevens controleren en werken met boekhoudprogramma’s en gegevens invoeren, dat doe ik allemaal op de afdeling financiële administratie van een bedrijf of bij de overheid. Ik ben geduldig en zeer integer en ik kan goed tactisch en accuratesse werken dat zijn allemaal belangrijk voor het beroep bedrijfsadministrateur. Zelfstadig ben ik nog niet helemaal, tijdens mijn opleiding kan ik zelfstadiger worden.

Ik heb natuurlijk veel op mijn stage geleerd en in praktijk gebracht wat ik in de theorie heb geleerd. Tijdens mijn stage heb ik de volgende werkzaamheden gedaan: het verwerken van inkooporders, beantwoorden van brieven of mailingen, controleren en vastleggen van inkoopfacturen, factureren, verwerken van declaraties, tekstverwerken, archief-werkzaamheden enzovoort. Ook al dat ik in de theorie heb geleerd hoe je alles moet doen, maar toch was het in het begin moeilijk, ik had uitleg gehad hoe je moet archiveren en hoe je moet AccountView gebruiken, AccountView is een geautomatiseerde system. Het inboeken van inkoop en verkoop facturen vind ik meer leuk dan controleren en vastleggen van inkoopfacturen.

MBO college Hilversum biedt een zo levensecht mogelijke leeromgeving en het is ambitieus, uitdagend en vernieuwend. De docenten hebben oog voor iedere individuele student. Ze begeleiden hun met aandacht naar hun diploma. MBO college Hilversum staat direct naast station Hilversum Sportpark. De school is dus goed bereikbaar.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:33
Dus je maakt een account aan om ons die brief te laten checken? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Je snapt wel dat je nu bij Ephorus door de mand gaat vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Trommelrem schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:17:
Why?

@TS: Zie al wat spelfouden als ik er vluchtig over heen ga, heb je wel een spellchecker?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 51% gewijzigd door HollowGamer op 31-03-2017 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:28

Nogne

>.<

Trommelrem schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:17:
Waarom zou dat dan zijn? Ik vind het juist netjes dat Pietje02 hier om verbeterpunten/aanvullingen vraagt. Hieraan kan je zien dat hij open staat voor kritiek. Ik zie dit eerder als een positief dan een negatief punt.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Nogne schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:22:
[...]

Waarom zou dat dan zijn? Ik vind het juist netjes dat Pietje02 hier om verbeterpunten/aanvullingen vraagt. Hieraan kan je zien dat hij open staat voor kritiek. Ik zie dit eerder als een positief dan een negatief punt.
Het vervelende is wel dat zijn brief nu op Google staat, weetniet of dat wenselijk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Nogne schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:22:
[...]

Omdat een motivatiebrief iets persoonlijk is. Natuurlijk is het prima om adviezen te vragen, maar het kan nadelig voor je zijn als je brief letterlijk op internet staat. Dat neemt het persoonlijke van je brief weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje02
Het vervelende is wel dat zijn brief nu op Google staat, weetniet of dat wenselijk is..

Ik vind het zelf geen probleem dat het op Google staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:23
HollowGamer schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:24:
[...]

Wat maakt het uit? Ik vind het eigenlijk wel prima dat iemand om hulp durft te vragen.

@TS probeer je brief wat formeler te maken. Het is veel spreektaal. bijv: 'ik deed Brede kantooropleiding'. Nee, je volgde de opleiding 'Brede kantooropleiding'

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Moet je tegenwoordig een motivatiebrief schrijven om toegelaten te worden voor een opleiding ???

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje02
Ja, en nog een test daarna een gesprek:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin je brief nooit met ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje02

Bedankt! dat had ik vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
'Ik' is inderdaad iets dat je zoveel mogelijk moet weglaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

GoT schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:27:
Moet je tegenwoordig een motivatiebrief schrijven om toegelaten te worden voor een opleiding ???
Eerste wat ik dacht, helemaal omdat het om een MBO opleiding lijkt te gaan?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje02
SinergyX schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:34:
[...]

Eerste wat ik dacht, helemaal omdat het om een MBO opleiding lijkt te gaan?
Nee, ik zit nu op niveau 2 en dat motivatiebrief voor niveau 4, dus de laatste niveau van MBO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Loop de brief zelf nog eens door, er staan nog best wat fouten in. Als je een opsomming begint, dan even een dubbele punt zetten. Voor mij kan een komma gevolgd door 'en' ook echt niet.

De zin 'Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.' vind ik ook wat merkwaardig voor een motivatiebrief. Beter zou staan dat je een verwachting uitspreekt naar een reactie oid.

Als laatste, als je een brief begint met 'Geachte', dan sluit je altijd af met 'Hoogachtend,'. Als je dat te formeel is, dan moet je de opening aanpassen.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Mij is neit duidelijk wat je al aan diploma`s behaald hebt. De zin "in het tweede leerjaar mochten we een richting kiezen..." roept bij mij vooral vragen op. Heb je dat afgerond, ben je gestopt?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:49
Nooit een zin beginnen met ik. Er mag best ik in een zin staan, maar niet aan het begin. Kwestie van zinnen ombouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje02
Ex Nunc schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:39:
Loop de brief zelf nog eens door, er staan nog best wat fouten in. Als je een opsomming begint, dan even een dubbele punt zetten. Voor mij kan een komma gevolgd door 'en' ook echt niet.

De zin 'Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.' vind ik ook wat merkwaardig voor een motivatiebrief. Beter zou staan dat je een verwachting uitspreekt naar een reactie oid.

Als laatste, als je een brief begint met 'Geachte', dan sluit je altijd af met 'Hoogachtend,'. Als je dat te formeel is, dan moet je de opening aanpassen.
Thnx, ik zal het aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje02
bombadil schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:40:
Mij is neit duidelijk wat je al aan diploma`s behaald hebt. De zin "in het tweede leerjaar mochten we een richting kiezen..." roept bij mij vooral vragen op. Heb je dat afgerond, ben je gestopt?
Ben nu mee bezig, dat is dus niveau 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:01
ik heb kan werken met office pakket 2013.

Dat klopt ook niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoAtomic
  • Laatst online: 17-09 18:32
.Maarten was me voor 8)7

Ik zou de onderstaande alinea qua volgorde aanpassen:
De reden waarom ik kies voor de opleiding bedrijfsadministrateur is omdat ik mezelf kan terugvinden in deze opleiding. De praktijk gecombineerd met theorie spreekt me erg aan. Omdat ik zo al sneller bezig ben met wat ik graag wil gaan doen. Wat mij nou zo erg aanspreekt in deze opleiding is de variatie in het werk, en het omgaan met mensen. Ik hoop dat de les op een goede manier word gegeven en dat ik antwoord kan krijgen als ik een vraag heb. Ik hoop tijdens mijn opleiding bij diverse bedrijven stage te kunnen lopen.
Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje02
.Maarten schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:46:
ik heb kan werken met office pakket 2013.

Dat klopt ook niet helemaal.
Wat zal ik dan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoAtomic
  • Laatst online: 17-09 18:32
Ik heb kan werken? Dat is geen goede zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 14:03

Gmount

Ecorunner lid

In plaats van direct te beginnen met wie jij bent en vervolgens uit te leggen waarom je deze keuze hebt gemaakt, zou ik beginnen met (kort) uitleggen wat het doel is van deze brief zodat de lezer meteen weet waar het over gaat. De laatste alinea vind ik wat vreemd, lijkt op reclame voor de school en had zo in een brochure kunnen staan? wat probeer de je met die alinea te bereiken?

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pietje02 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:38:
[...]

Nee, ik zit nu op niveau 2 en dat motivatiebrief voor niveau 4, dus de laatste niveau van MBO
Dan nog, heb ik ooit ook gedaan (in de tijd dat het nog MEAO heette), maar zoiets nooit moeten doen.

Maargoed, even wat randoms die ik tegenkwam.
en accuratesse werken
accuraat werken of je hebt accuratesse
Zelf vind ik dat ik over de vaardigheden
Dingen vinden is nooit een goed idee, je beschikt over of je hebt vol vertrouwen in jouw vaardigheden.
De werkzaamheden zijn het verzorgen van administratie van bedrijven en financiële gegevens controleren en werken met boekhoudprogramma’s en gegevens invoeren
en....en...en...en... Iets met komma's en opsommen.
MBO college Hilversum biedt een zo levensecht mogelijke leeromgeving en het is ambitieus, uitdagend en vernieuwend. De docenten hebben oog voor iedere individuele student. Ze begeleiden hun met aandacht naar hun diploma. MBO college Hilversum staat direct naast station Hilversum Sportpark
Dit is de advertentietekst die ik verwacht op hun website of in hun flyer, niet als jouw 'motivatie' om daar naar school te willen gaan.

Zeker deze tekst met je vorige zin:
Ik hoop dat de les op een goede manier word gegeven
Maar de docenten waren toch zo goed? Waarom hoop je dat dan?
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben
Ok, en nu? Wat wil je met de brief?
AccountView is een geautomatiseerde system
Ik neem aan dat ze dit wel weten ;)

Er zijn wel meer van zulke 'onlogische' zinnen of je zinsopbouw is niet helemaal 100%.

Even random google opgezocht:
http://motivatiebriefvoor.../motivatiebrief-opleiding
Kijk eens naar de opbouw, gebruik van woorden, zinsopbouw.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje02
Gmount schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:00:

De laatste alinea vind ik wat vreemd, lijkt op reclame voor de school en had zo in een brochure kunnen staan? wat probeer de je met die alinea te bereiken?
Waarom ik voor de school kies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:56

g0tanks

Moderator CSA
Je komt erg onzeker over in je motivatiebrief. Wat mij betreft mag je alles daadkrachtiger opschrijven en toelichten wat je hebt geleerd. Bijvoorbeeld dit stuk:
Pietje02 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:15:
Ook al dat ik in de theorie heb geleerd hoe je alles moet doen, maar toch was het in het begin moeilijk, ik had uitleg gehad hoe je moet archiveren en hoe je moet AccountView gebruiken, AccountView is een geautomatiseerde system. Het inboeken van inkoop en verkoop facturen vind ik meer leuk dan controleren en vastleggen van inkoopfacturen.
Dat het in het begin moeilijk was is niet relevant. Ik neem aan dat je het nu onder de knie hebt. Dan kan je iets zeggen in de trant van: ik heb structureel leren werken aan de hand van AccountView en ben nu vaardig in het verwerken van facturen. Die laatste zin is ook niet relevant, wat je wel of niet leuk vindt maakt niet uit, het gaat er om wat je kan en wat je kan toevoegen aan een bedrijf of in dit geval de opleiding.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
Pietje02 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:15:
MBO college Hilversum biedt een zo levensecht mogelijke leeromgeving en het is ambitieus, uitdagend en vernieuwend. De docenten hebben oog voor iedere individuele student. Ze begeleiden hun met aandacht naar hun diploma. MBO college Hilversum staat direct naast station Hilversum Sportpark. De school is dus goed bereikbaar.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Vooropgesteld: goed dat je om advies vraagt, dat kan ik alleen maar toejuichen. Afgezien van de spelfouten en structuurfouten ben je al een heel eind. Wat eerder gezegd is; lees de brief zelf nog een paar keer door, soms lopen zinnen niet zo lekker en dat merk je pas na een paar keer lezen.

Bovenstaande quote vond ik een gekke alinea. Volgens mij wil je hier zeggen waarom je juist bij deze MBO graag wil studeren, maar dat zeg je niet in de alinea. Daar ontbreekt simpelweg een zin als "Ik zou graag willen studeren aan de MBO, omdat ze goede begeleiding bieden en ze een mooie leeromgeving hebben". Zonder die zin lijkt het net een stukje uit een folder van de MBO zelf; kijk eens wat onze school allemaal biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:03
Algemene tip voor alles wat je schrijft: Lees het een aantal malen door, bij voorkeur op verschillende momenten van de dag. Als je 's ochtends net opstaat kijk je er anders tegen aan dan 's middags. Lees hem vooral vaak door, dan vallen zinnen die niet goed lopen beter op.

Probeer het ook te lezen vanuit het perspectief van de ander: Mist er nog informatie, of staat er overbodige informatie in? (zelfs ik weet wat AccountView is, dat hoef je niet uit te leggen. Dat is kennis die je mag verwachten bij de ander)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje02
Heb aangepast, is het nu helemaal goed?

Middels deze weg wil ik mijn motivatie kenbaar maken om geselecteerd te worden voor de opleiding bedrijfsadministrateur. De reden waarom ik kies voor de opleiding bedrijfsadministrateur is omdat ik mezelf kan terugvinden in deze opleiding. De praktijk gecombineerd met theorie spreekt me erg aan. Omdat ik zo al sneller bezig ben met wat ik graag wil gaan doen. Wat mij nou zo erg aanspreekt in deze opleiding is de variatie in het werk, en het omgaan met mensen. Ik hoop dat de les op een goede manier word gegeven en dat ik antwoord kan krijgen als ik een vraag heb. Ik hoop tijdens mijn opleiding bij diverse bedrijven stage te kunnen lopen.

Ik ben xxxx xxxx en kom uit xxxx. In het eerste leerjaar volgde ik de richting Brede kantooropleiding administratief medewerker, in het tweede leerjaar mochten we een richting kiezen tussen bedrijfsadministrateur, boekhouding of secretarieel. Mijn keuze ging naar Bedrijfsadministratie. Ik beschik over de volgende eigenschappen en vaardigheden vriendelijk, stressbestendig, geduldig, ik ben goed in rekenen, ik heb kan werken met office pakket 2013.

Zelf heb ik vol vertrouwen dat ik over de vaardigheden beschik die nodig zijn om deze opleiding succesvol af te ronden, ik kan goed met cijfers omgaan en ik heb computervaardigheid. De werkzaamheden van een bedrijfsadministrateur zijn: het verzorgen van administratie van bedrijven daarnaast controleren van financiële gegevens, ook werken met boekhoudprogramma’s en gegevens invoeren in een geautomatiseerde systeem, dat doe ik allemaal op de afdeling financiële administratie van een bedrijf of bij de overheid. Ik ben geduldig en zeer integer en ik kan goed tactisch en accuratesse werken dat zijn allemaal belangrijk voor het beroep bedrijfsadministrateur. Zelfstadig ben ik nog niet helemaal, tijdens mijn opleiding kan ik zelfstadiger worden.

Ik heb natuurlijk veel op mijn stage geleerd en in praktijk gebracht wat ik in de theorie heb geleerd. Tijdens mijn stage heb ik de volgende werkzaamheden gedaan: het verwerken van inkooporders, beantwoorden van brieven of mailingen, controleren en vastleggen van inkoopfacturen, factureren, verwerken van declaraties, tekstverwerken, archief-werkzaamheden enzovoort.

Ook al dat ik in de theorie heb geleerd hoe je alles moet doen, maar toch was het in praktijk in het begin moeilijk, ik had uitleg gehad hoe je moet archiveren en hoe je moet AccountView gebruiken,. Het inboeken van inkoop en verkoop facturen vind ik meer leuk dan controleren en vastleggen van inkoopfacturen.

Ik zou graag willen studeren aan de MBO college Hilversum, omdat ze een goede begeleiding bieden en ze een mooie leeromgeving hebben.

Hoogachtend,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:54
GoT schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:27:
Bij bepaalde opleidingen absoluut, zeker in het geval wanneer er (veel) meer aanmeldingen zijn dan dat men accepteren kan. Sommige scholen doen ook wel aan lotingen in een dergelijk geval, maar ze hebben liever gekozen zeer wss gemotiveerde studenten dan dat ze via de willekeur van een loting potentiele afvallers binnen halen.

@Gmount Je motivatie/reden is niet erg sterk want je geeft niet aan wat van de opleiding je nou specifiek aanspreekt... het is te algemeen.

[ Voor 34% gewijzigd door MicGlou op 31-03-2017 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:14
Zonder de gehele, aangepaste brief doorgelezen te hebben valt het mij op dat je nog steeds de brief niet eindigd met wat je verwacht. Wat verwacht je, wil je reactie terug?

bijv. Ik hoop dat ik middels deze motivatie mijn keuze voor, en enthousiasme over deze opleiding heb kunnen overbrengen (aanvullend met wat je verder wil of verwacht....reactie, toelating)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemical
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-01-2024
Pietje02 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:41:
Heb aangepast, is het nu helemaal goed?

Middels deze weg wil ik mijn motivatie kenbaar maken om geselecteerd te worden voor de opleiding bedrijfsadministrateur. De reden waarom ik kies voor de opleiding bedrijfsadministrateur is omdat ik mezelf kan terugvinden in deze opleiding. De praktijk gecombineerd met theorie spreekt me erg aan. Omdat ik zo al sneller bezig ben met wat ik graag wil gaan doen. Wat mij nou zo erg aanspreekt in deze opleiding is de variatie in het werk en het omgaan met mensen. Ik hoop dat de les op een goede manier word gegeven en dat ik antwoord kan krijgen als ik een vraag heb. Ik hoop tijdens mijn opleiding bij diverse bedrijven stage te kunnen lopen.
Ik ga niet proberen je te corrigeren op spelfouten, mijn Nederlandsch is immers ook vrij bagger. Wat ik hierboven echter wel zie is dat je de opleiding te vaak benoemd. Zodra je 1 keer hebt gezegd dat het de opleiding Bedrijfsadministrateur bevat, is dat wel duidelijk. Verder moet je geen dingen hopen betreft de opleiding. "Ik hoop dat jullie goed les geven" is tegendraads, aangezien je aangeeft graag naar deze opleiding te willen. Dan zullen ze het al wel goed doen toch? Stages zal ook wel in de informatiefolder beschreven staan.
Ik ben xxxx xxxx en kom uit xxxx. In het eerste leerjaar volgde ik de richting Brede kantooropleiding administratief medewerker, in het tweede leerjaar mochten we een richting kiezen tussen bedrijfsadministrateur, boekhouding of secretarieel. Mijn keuze ging naar Bedrijfsadministratie. Ik beschik over de volgende eigenschappen en vaardigheden; vriendelijk, stressbestendig, geduldig, ik ben goed in rekenen en kan goed overweg met het Office pakket 2013.
Aantal aanpassingen gemaakt hierboven. Je moet overigens wel consistent zijn wanneer je de opleidingen/richtingen benoemd. Beginnend met een hoofdletter kan wel wat mij betreft, maar dan voor alles hetzelfde.
Zelf heb ben ik vol vertrouwen dat ik over de vaardigheden beschik die nodig zijn om deze opleiding succesvol af te ronden. Ik kan goed met cijfers omgaan en ik heb computervaardigheid. De werkzaamheden van een bedrijfsadministrateur zijn; het verzorgen van administratie van bedrijven daarnaast controleren van financiële gegevens, ook werken met boekhoudprogramma’s en gegevens invoeren in een geautomatiseerde systeem, dat doe ik allemaal op de afdeling financiële administratie van een bedrijf of bij de overheid. Ik ben geduldig en zeer integer en ik kan goed tactisch en accuraat werken. Dat zijn allemaal belangrijke vaardigheden voor het beroep een beroep als bedrijfsadministrateur. Zelfstadig ben ik nog niet helemaal, tijdens mijn opleiding kan ik zelfstadiger worden.
Hou je tekortkomingen voor jezelf, heeft niemand wat aan.
Ik heb natuurlijk veel op mijn stage geleerd en in praktijk gebracht wat ik in de theorie heb geleerd. Tijdens mijn stage heb ik de volgende werkzaamheden gedaan; het verwerken van inkooporders, beantwoorden van brieven of mailingen, controleren en vastleggen van inkoopfacturen, factureren, verwerken van declaraties, tekstverwerken, archief-werkzaamheden enzovoort.
De eerste zin moet je even anders formuleren. Ik denk zelf aan iets als "Tijdens mijn eerdere stage(s) heb ik al veel theorie in de praktijk mogen brengen."
Ook al dat ik in de theorie heb geleerd hoe je alles moet doen, maar toch was het in praktijk in het begin moeilijk, ik had uitleg gehad hoe je moet archiveren en hoe je moet AccountView gebruiken,. Het inboeken van inkoop en verkoop facturen vind ik meer leuk dan controleren en vastleggen van inkoopfacturen.
Dit hierboven heeft niet zo veel meerwaarde denk ik. "Meer leuk" kun je ook beter als "leuker" schrijven. Al kun je het misschien beter hebben over dat het je beter ligt, in plaats van dat je het leuker vindt.
Ik zou graag willen studeren aan de MBO college Hilversum, omdat ze een goede begeleiding bieden en ze een mooie leeromgeving hebben.

Hoogachtend,
Prima wat mij betreft. Zou het alleen wel aanvullen dat je bij deze hoopt uitgenodigd te worden voor een gesprek, of hoe de procedure gaat om toe gelaten te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

HollowGamer schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:24:
[...]

Hoe zou wg moeten zoeken dat deze brief naar boven komt drijven? Zo specifiek is het nu ook weer niet. (understatement).

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Pietje02 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:31:

Bedankt! dat had ik vergeten
Om een zin het citeren (gebruiken om op te reageren) kun je op het Quote knopje klikken, rechts van een bericht.

Verder probeer je iedere "ik" te vermijden uit zakelijke brieven. Bouw je zinnen om naar iets anders zodat er het zelfde staat zonder "ik te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik (pun intended) heb het concept niet gelezen, alleen de comments, en het valt me op dat er veel reacties zijn over het beginnen van een zin met 'ik'. Inderdaad is het ons zo geleerd, waarbij mij opvalt dat het hier gebracht wordt alsof het niet mag. Dat is natuurlijk niet het geval, je mag een zin prima met 'ik' beginnen. Het komt de duidelijkheid immers doorgaans alleen maar ten goede.

De reden dat het ons zo aangeleerd is, is dat het, in formele correspondentie, voor sommige lezers over kan komen alsof de briefschrijver zichzelf belangrijker vindt dan de lezer. Dat dat natuurlijk pure onzin is blijkt wel uit het gegeven dat het steeds meer geaccepteerd wordt om gewoon te schrijven zoals het is.

In vreemde talen, met name in het Engels en Duits, is het overigens helemaal niet vreemd om met I of Ich te beginnen.

my 2 cents.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 16:46

Perkouw

Moderator General Chat
Goed dat je op zoek gaat naar feedback, maar dit komt nogal over als ''dump hier uw huiswerk vraag'' en daar is GoT niet voor bedoelt. Ter vergelijk; wat als 10% van onze users dit soort topics maakt? Juist, dat schiet niet op dit topic gaat dan ook op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.