Toon posts:

SCSI veroorzaakt trage start van Windows?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat mij al bij diverse computers is opgevallen, dat Windows (alle versies) er afgrijselijk lang over doet om te starten. En het probleem is steeds de SCSI kaart. Ik heb zelf niet dat probleem, maar een paar mensen die ik ken wel. Trek je de SCSI kaart eruit, dan start ie weer heel snel. Vervolgens de SCSI kaart er weer in en Windows staat bij de start 10, 20 en soms wel 30 seconden uit z'n neus te peuteren. Kan dat niet sneller? Deze posting zet ik hier neer namens een aantal wanhopige mensen met diverse SCSI kaarten.

Verwijderd

nee niks aan te deon, ik moet er ook maar mee leven. :)

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb een P2B-S moederplank, maar ik heb dit probleem niet.

Volgens mij moet je gewoon een goede SCSI kaart kopen

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

scsi kaart met onboard bios (dure versie) starten op @ startup en dat gaat snel.. de el cheapo kaartjes moeten tijdens windows boot initialiseren en dat duurt lang ja nixs aan te doen

blup

Verwijderd

Topicstarter
Er zit ook een computer met peperdure SCSI kaart van Adaptec tussen, waarbij tijdens de start van Windows er gedurende 29 geen schijfactiviteit is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde 29 seconden.

Verwijderd

Het is en blijft Windows he'

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
Ach, hier doet ie er ook wel wat langer over met starten. (2940 U2W)

Maar goed,boeit imho niet zo, ding staat toch altijd aan, en als je SCSI hebt, maakt die extra boottijd niet zoveel uit, scsi heb je juist voor t draaien onder een OS, booten is punt 2..

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 14:38

McMiGHtY

- burp -

je Scsi kaart is al je scsi apparaten aan het detecteren of wel pollen. Dit kan idd even duren. En er is niks aan te doen. Maar waarom tegenwoordig nog scsi in je werkbakie?

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 17:46
Hmm welke scsi kaart is het een had eerst zo'n adaptec 2904 die deed er ook erorm lang over om te laden met windows aangezien deze kaart ook geen eigen bios enz heeft
maar nu heb ik een 29160 en daar heb ik er geen last van :)

Verwijderd

Als je betere preformance hebt wat is 't probleem dan?

Verwijderd

Stel gewoon die SCSI-kaart goed in!!!

dwz in de SCSI BIOS.

|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Verwijderd

+
Op woensdag 04 juli 2001 17:08 schreef RCy2k het volgende:
Stel gewoon die SCSI-kaart goed in!!!

dwz in de SCSI BIOS.

|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Je kan wel lekker met je (botte) harses tegen die muur rossen, maar heb je er ooit wel eens bij stil gestaan dat dit bij sommige kaarten niet kan? :?

heb zelf een 2940 (met toegankelijke BIOS) en een 2904 (zonder) gehad en beiden deden ze er vrijwel even lang over om te pollen (niet meer dan 5 sec ofzo)...dus tenzij je echt de vreemdste dingen heb veranderd hoeft 't niet per sé aan de BIOS instellingen te liggen...

• H3AdTr1P
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02-2020

H3AdTr1P

Slot-A Crew

heb hier ook een 2904 van Adaptec...
start vrij snel op, merk je niet veel van hoor...

A pretty girl has a 99,99999% chance of being a bitch

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 00:31 schreef Silacoid het volgende:
+
[..]

Je kan wel lekker met je (botte) harses tegen die muur rossen, maar heb je er ooit wel eens bij stil gestaan dat dit bij sommige kaarten niet kan? :?

heb zelf een 2940 (met toegankelijke BIOS) en een 2904 (zonder) gehad en beiden deden ze er vrijwel even lang over om te pollen (niet meer dan 5 sec ofzo)...dus tenzij je echt de vreemdste dingen heb veranderd hoeft 't niet per sé aan de BIOS instellingen te liggen...
Terminatortje vergeten dan???

Dan kun je ook wachten tot je ons weegt, of een botte kop hebt van t hersentjes in elkaar rammen! |:(

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Krijg je busresets?
Hoe staat de spin delay ??
Alles juist geterminate ??

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik heb zelf n Adaptec kaartje, die geeft geen problems, mijn pa heeft 2 scsikaartjes waarvan 1 er errug lang over doet ook om alles door te hebben enzo.... zal inderdaad wel aan de kwaliteit van je kaart liggen

Mother, will they like this song?

Pagina: 1