Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51
Voor mijn moeder ben ik op zoek naar een andere smartphone. Ze is begonnen met een Windows Phone van een tijd terug. Daarna de keuze gemaakt voor een Samsung Galaxy TXT, maar deze voldeed niet. Constant meldingen dat het geheugen vol zat en een SD kaart bood geen uitkomst daar de apps er niet op gezet konden worden. Uiteindelijk de toen nieuwe Nokia Lumia 550 aangeschaft voor een kleine prijs. deze voldeed voor een tijdje, maar ook hier omdat ze veel meer is gaan doen met de telefoon loopt ze tegen de beperkingen aan. Facebook opent langzaam, mail opent vaak niet snel.
Ze zoekt dus nu een andere telefoon en heeft bij mij mijn oude Nexus 6 gezien (deze is te groot voor haar omdat ze hem toch wel met 1 hand wil kunnen bedienen) en mijn nieuwe Oneplus 3t welke qua formaat heel interessant is.
Nu is haar budget net wat anders dan die van mij en ben ik even de tweedehands markt op gedoken.

Ik zoek een?
Mobiele telefoon. Gebruikt nu een Nokia Lumia 550, maar Android is ook geen probleem.
iPhone 5 16GB refurbished via Swoop, maar hoelang kan de 5 nog mee?
Of een 5c 32GB welke dan weer boven haar budget uit komt.

Wat is je budget?
175 euro max.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Facebook, Pinterest, email (gmail), Whatsapp, foto's, video en wellicht nog veel meer. Ze heeft de smaak ondertussen te pakken.

Wat heb je zelf al gevonden?
2e hands Oneplus One voor 175 euro. Deze gaat voor zover ik kan vinden niet naar Android Nougat, maar dat is niet zo'n groot probleem.
Verder vind ik het heel moeilijk om te kiezen. De CPU is ouder dan die van mijn Nexus 6, maar hoeveel verschil is dat en op die resolutie. Het enige wat ik wil voorkomen is dat ze straks weer een andere moet omdat de telefoon voor haar net aan is qua kracht.

Welke vragen heb je hier nog over?
Meeste is hierboven al eigenlijk aangegeven.
Een telefoon voor max 175 euro. Tweedehands mag. Nieuw is uiteraard ook fijn, maar voor het budget heb ik haar ook aangegeven dat het dan vaak allemaal net niet is.
Ik weet even niet of ze haar oude telefoon zou verkopen, maar die zal ook niet de hoofdprijs opleveren (wel nog een jaar garantie ongeveer).

Of is die Oneplus One een vrij probleemloos toestel en kan ze hier tweedehands nog jaren mee vooruit.

Beste antwoord (via Arunia op 31-03-2017 15:38)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Clavis schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:27:
Misschien een in China bestellen? https://www.fasttech.com/category/1101/android-phones

Is natuurlijk wel een risico met douane invoerkosten, maar als je de gok durft te nemen heb je een splinternieuwe telefoon met prima garantie voor een prikkie.
Nadeel; als je garantie claimen moet, moet het toestel ook terug naar China... ;)

@Arunia, als het budget iets opgerekt kan worden, naar bijvoorbeeld 200 euro, dan is de Motorola Moto G5 wel een interessant toestel, die overigens goed scoort in de T.net review: reviews: Motorola Moto G5 - Budgetsmartphone met verwisselbare accu

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 31-03-2017 12:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Een tweedehands Moto G3 of 4?
Een Wileyfox?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Wil je een mooi toestel, mooie software en een goed update beleid. Neem dan een Wileyfox toestel, bijvoorbeeld de Swift 2 of Swift 2 Plus. (al is die laatste een stukje boven het budget, maar je hebt dan wel 3GB ram en 32GB opslag)

Wil je een echte vlam machine, koop dan inderdaad een 2e handse OnePlus One. Ik heb het toestel nu al 2,5 jaar en het kan nog steeds mee komen met de nieuwere toestellen. Dus over de snelheid hoef je niet in te zitten. Je kan eventueel het toestel ook zelf updaten naar Nougat, met LineageOS. Dit zijn wel 'beta' versies, maar ze draaien echt super stabiel en worden elke week bijgewerkt, dus ik kan LineageOS aanraden aan iedereen met een OnePlus One.

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 31-03-2017 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik zit een beetje met de cpu die er in de genoemde telefoons zitten. Het zijn budget versies. De oneplus heeft dan weer een betere. En de resolutie is minder.
Denk dat ik toch bij de oneplus blijf hangen 2e hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFA
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 10:16

FFA

Arunia schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:03:
Ik zit een beetje met de cpu die er in de genoemde telefoons zitten. Het zijn budget versies. De oneplus heeft dan weer een betere. En de resolutie is minder.
Denk dat ik toch bij de oneplus blijf hangen 2e hands.
*knip*. Hier is de V&A voor bedoeld.

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 31-03-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Arunia schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:03:
Dat zijn inderdaad budget versies. Maar 175 euro is ook een maar een laag budget, dus dat is logisch.

Kwa processor komt de OnePlus One nog makkelijk mee. Het is alleen jammer dat het toestel geen officiële updates meer ontvangt, maar dat kan je desgewenst wel oplossen met LineageOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 22:25
Ik zou persoonlijk altijd voor de Wileyfox gaan, nieuw toestel, prima snelheid en voldoet eigenlijk in elk opzicht. Uit de vergelijking voor het bedrag waar jij in zoekt is hij op Tweakers ook als beste uit de test gekomen, niet zonder reden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:34
Misschien een in China bestellen? https://www.fasttech.com/category/1101/android-phones

Is natuurlijk wel een risico met douane invoerkosten, maar als je de gok durft te nemen heb je een splinternieuwe telefoon met prima garantie voor een prikkie.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Clavis schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:27:

Nadeel; als je garantie claimen moet, moet het toestel ook terug naar China... ;)

@Arunia, als het budget iets opgerekt kan worden, naar bijvoorbeeld 200 euro, dan is de Motorola Moto G5 wel een interessant toestel, die overigens goed scoort in de T.net review: reviews: Motorola Moto G5 - Budgetsmartphone met verwisselbare accu

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 31-03-2017 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Wat CH40S ook aangeeft, je zit met garantie. Ik wil het mijn moeder niet echt aan doen en in mindere mate mezelf.
Die G5 ziet er ook interessant uit. Ik zou eens moeten kijken hoe de performance van de 430 en 810 is. Maar verwacht dat er uiteindelijk vrij weinig verschil gaat zijn. Ze speelt geen spelletjes en lijkt me niet dat dat ooit gaat gebeuren.
Ik zal die laatste meenemen. Bedankt daarvoor. Wellicht dat ze toch het budget iets op kan hogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 10:18
Een Snapdragon 4xx is prima voor huis- tuin- en keukengebruik hoor, ik heb zelf een snapdragon 400 thuis liggen en die draait nog altijd prima mee. Ik zou zelf voor een nieuw toestel kiezen in de vorm van een Moto of een Wileyfox.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Je kunt ook een nieuwe Lumia 650 overwegen, 129 Euro, product: Microsoft Lumia 650

De iPhone 5 en 5c zou ik vermijden, gerucht is dat die vanaf iOS 10.3.2 niet meer ondersteund worden omdat ze 32 bits zijn en Apple helemaal over wil naar 64 bit. Aangezien 10.3.0 net uit is kan de 10.3.2 er binnen 3 maanden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Het is de Motorola G5 geworden. Leek mij ook het meest interessante. Ben benieuwd hoe die zich gaat houden.
Pagina: 1