• Rick-vvv
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-04-2025
Hoi beste leden,

Ik zit met een twijfel, sta op het punt om 2 gtx 1080 ti's te kopen.
Zit te wachten op de custom versies van msi omdat ik erg tevreden ben over hun kaarten tot nu toe,
nou heb ik altijd een kleine spijt gehad dat ik niet water gekoeld ben gegaan.
Was mijn eerste eigen build en vond het te moeilijk allemaal, gebruik slot 1 en 4 op me mobo dus warmte bij sli was geen groot probleem maar kon beter.

Nou heb ik een paar vragen,

Beinvloed het de 2hands markt verkoop erg? Verkoop meestal mijn oude kaarten als ze nog wat waard zijn vlak voor een nieuwe gen release.

Moet ik dan de FE hebben en zoja welke gaat de voorkeur naar uit? Lees volgens mij vaak evga vanwege hun garantie beleid?

En weten jullie iemand of een bedrijf die me (tegen betaling uiteraard) professioneel kan helpen met de aanschaf en inbouw van de onderdelen. Het liefst op locatie bij me thuis (de inbouw)
Dus welke cooler blokken slangen pomp etc...

En heb je veel onderhoud aan het systeem?

Grtz Rick

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:47

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je een custom kaart hebt heb je geen FE. FE is het referentie ontwerp van Nvidia ;)

Qua custom loop, als je het niet zelf kan onderhouden moet je er ook niet aan beginnen. Als je problemen krijgt zoals lekken, residue in de blokken waardoor je moet legen en spoelen of een kapotte pomp dan moet de hele boel acuut worden leeggemaakt, schoongespoeld en weer gevuld worden. Kan je dat niet meteen zelf, dan heb je risico dat je hardware beschadigd raakt. Waarom niet gewoon een AIO? Kan je ook zelf en is "onderhoudsvrij" in zekere zin.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Rick-vvv
nelizmastr schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:21:
Als je een custom kaart hebt heb je geen FE. FE is het referentie ontwerp van Nvidia ;)

Qua custom loop, als je het niet zelf kan onderhouden moet je er ook niet aan beginnen. Als je problemen krijgt zoals lekken, residue in de blokken waardoor je moet legen en spoelen of een kapotte pomp dan moet de hele boel acuut worden leeggemaakt, schoongespoeld en weer gevuld worden. Kan je dat niet meteen zelf, dan heb je risico dat je hardware beschadigd raakt. Waarom niet gewoon een AIO? Kan je ook zelf en is "onderhoudsvrij" in zekere zin.
Ik had voorheen msi kaarten, ik weet dat de FE het nvidia ontwerp is maar vroeg me af welke 1080 ti's ik dan nu het best kon kopen mocht ik water gaan :)

Mocht ik de juiste hulp krijgen en het ''uitbesteden'' dan neem ik aan dat ik het onderhoud na goede instructies wel zelf kan, leer snel :)
Het gaat me meer om het bouwen door of samen met een expert, begin er liever niet de eerste keer mee door youtube filmpjes te bekijken.
onderhoud is geen prob maar wil ook weer niet elke week spoelen of iets dergelijks.

AIO is toch een stuk luider en warmer wat me OC's laat zakken bij 70C, ben niet op zoek naar onderhouds vrij maar wel naar de mening/ervaring van mensen die het hebben over het onderhoud.
Geef nu toch een klap geld uit dan kan ik net zo goed meteen full retard gaan als ik toch bezig ben.

Thanks!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:37
Op de 1080TI FE is qua blok gelijk aan Titan X Pascal zover ik weet.
Je kan even op de EK site kijken.

https://www.ekwb.com/configurator/

Bij evga mag je je koeler vervangen zonder dat je in de problemen komt met garantie.

[ Voor 43% gewijzigd door BlaBla1973 op 31-03-2017 12:43 ]

Computer nr 486 denk ik..

• Rick-vvv
Thanks!!

Heb wat leeswerk gedaan en ga just in case toch voor de aftermarked coolers op lucht.
Zag de daar ook water blokken voor gaan komen dus het kan altijd nog :)

Topic kan dicht!

Grtz Rick