Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opzoek naar een laptop met de normale "navigation keygroup"

Pagina: 1
Acties:

• MokaNi
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-09-2024
Hallo,

Ik ben op zoek naar een laptop waar de navigation keys (ins/del/home/end/pg-up/pg-down) dezelfde indeling hebben als op een normaal qwerty toetsenbord. Een num-pad is wat mij betreft niet nodig.

Ik ben namelijk programmeur en wil heel graag een laptop hebben waar ik zonder teveel wennen gewoon m'n dagelijkse werkzaamheden op kan uitvoeren. In de afgelopen 10 jaar heb ik een aantal laptops gehad, en het enige waar ik me altijd dood aan ergerde was de vreemde locatie van deze toetsen ten opzichte van een normaal toetsenbord.

Als "workaround" gebruikte ik altijd een normaal (extern) toetsenbord op de laptop, maar als je moet reizen is dit natuurlijk niet een prettige optie.

Na een tijdje gezocht te hebben, vraag ik me af of deze dingen uberhaupt bestaan? Hebben ze een aparte naam/classificatie waarom je ze gemakkelijk kunt vinden?

Wat specs betreft, ben ik in ieder geval op zoek naar iets met een gemiddelde core i5 of i7 met minimaal 8gb RAM en een scherm met een resolutie van (ten-minste) 1920x1080 of hoger.

Aangezien ik ermee moet kunnen reizen, moet 't niet zo'n gigantisch ding zijn als die nieuwe Acer Predator (die overigens wel zo'n toetsenbord heeft die ik zoek), maar da's een beetje overkill :P

Er is verder limiet wat budget betreft.

Een voorbeeld van iets wat ik zoek: https://www.msi.com/Lapto...an-sli.html#hero-overview

Maar dan meer iets wat voor zakelijk gebruik bedoeld is. Er hoeft niet op gegamed te worden, laat staat dat het apparaat er zo uit ziet :9

Alvast bedankt voor de hulp! Ik ben een beetje ten einde raad...,

[ Voor 8% gewijzigd door MokaNi op 31-03-2017 01:05 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Je ontkomt denk ik niet aan "zo'n gigantisch ding" aangezien je toetsenbord-wens al een "gigantisch" toetsenbord vraagt. Je vraagt simpelweg om 2 inch extra enkel voor je 6 toetsen, dus kan je in principe al alle 15" vergeten en kom je minimaal uit op 17" of nog groter :)

• MokaNi
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-09-2024
17" is prima hoor.

Ik snap alleen niet waarom er nergens een laptop te vinden is waar deze toetsen op zitten, in plaats van een numpad :S

Ik kan me bijna niet voorstellen dat er niet ontzettend veel mensen in hetzelfde schuitje hier om zitten te springen.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

MokaNi schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 01:15:
17" is prima hoor.
Ik snap alleen niet waarom er nergens een laptop te vinden is waar deze toetsen op zitten, in plaats van een numpad :S
Welke doelgroep zou je aanspreken met een "ins" en zal deze in jouw ogen groter zijn dan het aantal mensen dat een numpad gebruikt?
Ik kan me bijna niet voorstellen dat er niet ontzettend veel mensen in hetzelfde schuitje hier om zitten te springen.
Geloof me. Fabrikanten spenderen jaarlijks miljoenen aan onderzoek. Als de doelgroep echt zo groot is was dit echt wel opgemerkt.
Ergo, doelgroep is te klein om een afwijkend model winstgevend op de markt te kunnen brengen

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren