Ik ben op zoek naar een Receiver waar een 5.1 ingang op zit via tulpjes. Ik wil mijn pc met asus stx essence II 7.1 geluidskaart er analoog op kunnen aansluiten. Ik wil mijn pc er niet digitaal op aansluiten. Het enige merk wat ik tegen ben gekomen die nog zon aansluiting heeft is Marantz bijvoorbeeld dit type SR5011. Die vind ik voor wat ik er mee wil doen wat te duur ik ben naar 1 op zoek die maximaal 350 euro kost. Kan iemand mij hier aan helpen.
Zou je eens willen schetsen welk (uiteindelijk) doel je voor ogen hebt?
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Ik vind de pc speakers die te koop zijn te min. Dus ben ik verder gaan zoeken. Ik wil voor 800 a 1000 klaar zijn dus receiver en 5.1 speakers er bij. Kabel om ze aan te sluiten heb ik al en mijn geluidskaart heeft tulpjes uit dus vandaar dat ik de reciever ook met tulpjes wil aansluiten. Digitaal heb ik slechte ervaring mee met mijn pc en deze geluidskaart.
Vroeger had je van die DVD-combi's met 5.1 analoog in. Zes stekkers in totaal. Ik weet niet of die nog gemaakt worden, maar je zou het eens op MP kunnen proberen.
Ik had zelf ook geen goede ervaringen met de geluidskaart en kwam er toen achter dat ik ook op mijn moederbord nog een digital-out had. Dat ging bij mij prima. Er zijn ook nog USB converters voor een paar dollar op Ebay met sp/dif en optisch out. Dat laatste is sowieso het mooiste omdat je dan geen electrisch contact hebt tussen de apparaten.
Ik had zelf ook geen goede ervaringen met de geluidskaart en kwam er toen achter dat ik ook op mijn moederbord nog een digital-out had. Dat ging bij mij prima. Er zijn ook nog USB converters voor een paar dollar op Ebay met sp/dif en optisch out. Dat laatste is sowieso het mooiste omdat je dan geen electrisch contact hebt tussen de apparaten.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Mijn suggestie zou dan zijn;Egbert Jan schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 23:09:
Ik vind de pc speakers die te koop zijn te min. Dus ben ik verder gaan zoeken. Ik wil voor 800 a 1000 klaar zijn dus receiver en 5.1 speakers er bij. Kabel om ze aan te sluiten heb ik al en mijn geluidskaart heeft tulpjes uit dus vandaar dat ik de reciever ook met tulpjes wil aansluiten. Digitaal heb ik slechte ervaring mee met mijn pc en deze geluidskaart.
Huidige geluidskaart de deur uit en willekeurig modelletje met spdif out voor 2 tientjes op de kop tikken.
Elk hedendaags receiver slikt spdif dus volledige keuzevrijheid om te focussen op kwaliteit.
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Volgens mij moeten daar wel meer van zijn. Vrijwel elke SACD of DVDA speler ging (en gaat nog steeds ten dele) over de analoge multichanel tulpuitgangen.
Er zijn ook didgitale verbindingen voor DVDA (let wel dat is alleen audio met multichannel PCM 24/96) maar die zijn volgens mij nooit heel populair geworden.
Overigens worden dat soort spelers ook steeds minder verkocht/gemaakt. Misschien dat dat dan ook voor de versterkers opgaat.
Ik heb nog zo'n apparaat (Sony STR-DB10180) maar heb hem recent uit de huiskamer verwijderd en hij staat nu ongebruikt. Deze had het voordeel dat ie ook pre-outs had en ik dus de goede stereo versterker kon doorlussen voor multichannel met de goede frontluidsprekers. Ik luister eigenlijk nooit naar meer multichannel audio. 24/96 kan ik in stereo ook luisteren via de LMS SB.
Er zijn ook didgitale verbindingen voor DVDA (let wel dat is alleen audio met multichannel PCM 24/96) maar die zijn volgens mij nooit heel populair geworden.
Overigens worden dat soort spelers ook steeds minder verkocht/gemaakt. Misschien dat dat dan ook voor de versterkers opgaat.
Ik heb nog zo'n apparaat (Sony STR-DB10180) maar heb hem recent uit de huiskamer verwijderd en hij staat nu ongebruikt. Deze had het voordeel dat ie ook pre-outs had en ik dus de goede stereo versterker kon doorlussen voor multichannel met de goede frontluidsprekers. Ik luister eigenlijk nooit naar meer multichannel audio. 24/96 kan ik in stereo ook luisteren via de LMS SB.
De term die hiervoor gebruikt wordt is meestal multi-channel input. Misschien vind je meer opties als je daar gericht op zoekt? Ik weet dat bijna alle merken het wel hebben, maar helaas vaak wel op de duurdere modellen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het ziet er naar uit dat het enkel op wat duurdere modellen zit, waarschijnlijk omdat de meerderheid van de consumenten het niet gebruikt.
In dat geval zul je tweedehands moeten kijken.
categorie: Versterkers en receivers
Of kijk of een van deze modelen elders voor een schappelijke prijs te koop is :
In dat geval zul je tweedehands moeten kijken.
Of kijk of een van deze modelen elders voor een schappelijke prijs te koop is :
Aankoopadvies doen we in CEA, een verhuizing die kant op met dit topic. Tevens een typo in je topic titel aangepast.
Persoonlijk zou ik de versterker gewoon digitaal aansluiten op de kaart of de versterker moet een analoge pass trough hebben, dan heeft het pas nut.
Anders word het door de geluidskaart eerst het geluid omgezet naar analoog en door de versterker weer van analoog naar digitaal gemaakt. Wat er op neer komt dat je alleen maar verlies hebt.
bij een digitaal signaal word alleen het geluid omgezet in de reciever, wat dus minder verlies betekend en dus een beter geluid
Anders word het door de geluidskaart eerst het geluid omgezet naar analoog en door de versterker weer van analoog naar digitaal gemaakt. Wat er op neer komt dat je alleen maar verlies hebt.
bij een digitaal signaal word alleen het geluid omgezet in de reciever, wat dus minder verlies betekend en dus een beter geluid
Kwaliteit zou ik me met een dergelijke Asus geen zorgen om maken. Tevens ben je met analoog aansluiten direct voorzien van enkele voordelen die je met een simpele geluidskaart met digitale uitgang zoals jij voorstelt niet hebt. Denk aan direct surround in games waar je met digitaal (optisch of coax) aansluiten weer moet beschikken over DTS Connect dan wel Dolby Digital Live.Switchie schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 23:16:
[...]
Elk hedendaags receiver slikt spdif dus volledige keuzevrijheid om te focussen op kwaliteit.
Ontopic: nieuw voor 800-1000 euro wordt lastig als dit bedrag inclusief speakers is. Meerkanaals Analoge Input (op zijn Nederlands) is net als bijvoorbeeld Phono In niet meer te vinden op de lagere modellen en zie je vanaf de middenklassers. Echter zaten dergelijke inputs vroeger op haast elke receiver. Ik zou dan ook zeker aanraden tweedehands te gaan kijken. Let wel dat je blijkbaar geen Dolby TrueHD, Dolby Digital + en DTS HD hebt. In theorie zou het moeten lukken, maar Google vertelt mij dat dergelijke tracks protected zijn en niet door deze Asus geluidskaart worden ondersteunt.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
De meeste Onkyo receiver hebben toch nog een aantal tulp ingangen of is dat alleen 2.0?
Dat, en digitale coax (is ook tulp).
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Pagina: 1