Wat betekent deze melding Bullguard over open poorten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pen en papier
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-10 18:48
Ik heb Bullguard Internet Security, deze heeft als functie ook een zogeheten kwetsbaarhedenscan, en als ik die uitvoer, komt er steeds als resultaat deze melding: "Er zijn op uw computer communicatiepoorten geopend door apps. Dit is niet per se een kwetsbaarheid, maar het is altijd raadzaam om apps te sluiten die u niet gebruikt."

Zie de afbeelding hieronder, het poortnummer en het PIDnummer, heb ik er van af geknipt, dat leek me mogelijk wijs. Wat ik nu niet weet, is of de betreffende apps nu ook gebruikt worden, en zo nee, hoe ik ze dan sluit. Ik weet ook niet wat het programma PolicyAgent doet eigenlijk.

Poorten

Alle reacties

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-11 10:12
Wat kwam je tegen toen je op svchost.exe googlede?

Vervolgens kun je Googlen op svchost open ports waar een schat van informatie te vinden is met betrekking tot je probleem.

Zou fijn zijn als je ook het resultaat hier post zodat anderen er ook wat aan hebben.

[ Voor 68% gewijzigd door RedHat op 30-03-2017 21:19 ]

• Pen en papier
Dat het erg veel kan betekenen, en een uitleg waarom er meerdere processen svchost.exe tegelijk actief zijn.. En dat er een virus is met dezelfde letters, maar in een andere volgorde.
Googlen op PolicyAgent gaf ook niet een antwoord. Het antwoord zal er wel vast wel staan, maar voor ik kan vaststellen dat ik al bij het antwoord ben, raak ik al in een staat van verwildering.
Ik raak verzand op Google.

Toevoeging na het lezen van jouw toevoeging: mijn Engelse leesvaardigheid is niet bepaald vlot.

[ Voor 10% gewijzigd door Pen en papier op 30-03-2017 21:26 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Pen en papier schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:24:
...Toevoeging na het lezen van jouw toevoeging: mijn Engelse leesvaardigheid is niet bepaald vlot.
Sorry hoor, maar we zijn hier geen vrijwillige vertaaldienst.
Dat jij niet goed hebt opgelet tijdens engelse les is toch echt jouw probleem

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:59

rjong5

?

• Pen en papier
RedHat en rjong5, bedankt, ik ben er dezer dagen op aan het studeren.

Vandaag heb ik Bullguard verwijderd van de computer en Windows Defender en Windows Firewall aangezet, en als ik dan (al meerdere malen) in Taakbeheer kijk, zie ik dat het proces gestopt is. De proefversie van Malwarebytes Premium houdt overigens ook een oogje in het zeil op de computer, deze heeft dus blijkbaar geen invloed op het actief zijn van PolicyAgent.

Hoe ik de app, of het proces, kan uitzetten, daar trof ik een You-Tubefilmpje over aan, Windows10: How to Start or Stop IPsec Policy Agent Service. Het kan natuurlijk ook via Taakbeheer maar dan blijf je aan de gang.

Wordt vervolgd.
Pagina: 1