Toon posts:

Nieuwe Imac 21" uitbreiden met SSD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo. Ik heb vandaag een nieuwe 21" Imac gekocht bij de Media Markt. Helaas kan ik deze niet meer ruilen omdat deze is geopend. Ik ben er nog mee bezig maar Media Markt is niet echt dat je zegt behulpzaam, maar goed.

Mijn vraag is het mogelijk om de Mac uit te breiden met een external SSD en daar de besturing op te zetten. Gaat dit werken en zal de computer dan een stuk sneller zijn verwachten jullie. Ik heb eigenlijk in alle computers die ik heb SSD schijven en dit werkt zo veel sneller. Ik heb alleen geen zin om deze Imac nu al open te maken en een andere harde schijf erin te doen, dit ding heeft al genoeg gekost.

Alvast dank voor jullie antwoorden.

Beste antwoord (via Verwijderd op 31-03-2017 08:13)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
pricewatch: Startech.com 2.5in Aluminum USB 3.0 External SATA III SSD Hard Dr...

Deze wordt succesvol gebruikt door vele voor het via USB3 opstarten en aansturen van een SSD.

En de test:

oh dat was oude HDD test...

[ Voor 21% gewijzigd door Vorkie op 31-03-2017 08:14 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ja dat is mogelijk, je kan dit doen dmv een (geschikte) externe behuizing aan te sluiten op de thunderbolt of USB 3.0 poort. Het is net ietsje langzamer dan een interne schijf maar het verschil ga je niet merken.

[ Voor 26% gewijzigd door Fietsbel op 30-03-2017 20:34 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:24

nelizmastr

Goed wies kapot

Jep. Je kan macOS gewoon installeren op een externe schijf. Netjes formatteren als macOS extended en GPT partitietabel.

Bij voorkeur via Thunderbolt, want USB3 gaat je iets beperken qua snelheid (zal ergens tussen de 400 en 500MB/s blijven steken). Thunderbolt is wel duurder, dus om het "goedkoop" te houden is USB ook geen slechte optie.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-10 16:19
Uiteraard is het vervelend dat je recente dure aankoop tegenvalt, maar waarom heb je niet eerst recensies gelezen over de verschillende uitvoeringen die verkrijgbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie feedback!
Het was inderdaad niet heel slim om zonder er echt in te duiken een nieuwe computer te kopen. Ik had op aanraden van de medewerker van de Media Markt deze variant gekocht, ook dit was niet heel slim omdat ik zou moeten weten dat dit personeel misschien niet het meeste verstand hiervan heeft.

Heel duur lesgeld.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
pricewatch: Startech.com 2.5in Aluminum USB 3.0 External SATA III SSD Hard Dr...

Deze wordt succesvol gebruikt door vele voor het via USB3 opstarten en aansturen van een SSD.

En de test:

oh dat was oude HDD test...

[ Voor 21% gewijzigd door Vorkie op 31-03-2017 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dan deze kopen: https://www.bol.com/nl/p/...86482764-9200000035651857 en hiermee gebruiken? Dat zou goed moeten werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
@Verwijderd Ja dat zou gewoon moeten werken.

Lees je wel even van te voren in hoe je MacOS installeert en hoe je dan boot device selecteert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ThaNetRunner Thanks, ik ga het proberen. Ik hoop dat ten eerste dat Media Markt nog iets van zich laat horen.
Pagina: 1