Voor mijn zoon ben ik op zoek naar een laptop die voor verschillende doeleinden zou moeten dienen (zie verder)
Wat ga je met je laptop doen?
Naast het gewoon gebruik moet de laptop moet dienen voor zijn hobby, zijnde programmeren, maar ook voor de studie (grafisch ontwerp/multimedia/webdesign)
Welke programma's wil je gaan gebruiken?
Photoshop, Indesign en Illustrator zijn de programma's die er voor school op geïnstalleerd moeten worden.
Software voor ontwerpen van 2D/3D games (zoals bijvoorbeeld Unity)
Wil je gamen?
Het is niet de bedoeling om er zware games op te gaan spelen.
Video's of foto's bewerken?
Ja, dit zal een wezenlijk onderdeel uitmaken van de studieactiviteiten
Wat is je budget?
Tot circa € 1200
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal voornamelijk thuis gebruikt worden, draagbaarheid en accuduur zijn daarom ondergeschikt aan prestaties.
Heb je nog bepaalde voorkeuren
Na wat rondkijken ben ik uitgekomen op de Dell Inspiration 15 7567
(http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-7567-laptop)
Ondank hetzelfde modelnummer komen de specificaties niet overeen met het model in de price-watch, vandaar de externe link
Specs :
CPU : i7-7700HQ
Memory : 16 GB
Storage : 256GB SSD + 1 TB HDD
Video : GTX 1050 Ti
Het is de bedoeling dat er voor het thuisgebruik een 22/24" monitor aan komt te hangen, vandaar dat een 15" model laptop ideaal is. (ja, ik heb gelezen dat er mensen zijn die de schermkwaliteit onvoldoende vinden)
Ik besef dat de specs waarschijnlijk een stuk hoger liggen dan nodig voor de huidig gestelde doeleinden, maar ik wil niet dat hij op te korte termijn tegen de limieten van zijn mogelijkheden aanloopt, vandaar de ruime buffer die ik wil.
Zijn er binnen hetzelfde budget betere alternatieven te vinden met gelijkaardige specificaties?
Wat ga je met je laptop doen?
Naast het gewoon gebruik moet de laptop moet dienen voor zijn hobby, zijnde programmeren, maar ook voor de studie (grafisch ontwerp/multimedia/webdesign)
Welke programma's wil je gaan gebruiken?
Photoshop, Indesign en Illustrator zijn de programma's die er voor school op geïnstalleerd moeten worden.
Software voor ontwerpen van 2D/3D games (zoals bijvoorbeeld Unity)
Wil je gamen?
Het is niet de bedoeling om er zware games op te gaan spelen.
Video's of foto's bewerken?
Ja, dit zal een wezenlijk onderdeel uitmaken van de studieactiviteiten
Wat is je budget?
Tot circa € 1200
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal voornamelijk thuis gebruikt worden, draagbaarheid en accuduur zijn daarom ondergeschikt aan prestaties.
Heb je nog bepaalde voorkeuren
Na wat rondkijken ben ik uitgekomen op de Dell Inspiration 15 7567
(http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-15-7567-laptop)
Ondank hetzelfde modelnummer komen de specificaties niet overeen met het model in de price-watch, vandaar de externe link
Specs :
CPU : i7-7700HQ
Memory : 16 GB
Storage : 256GB SSD + 1 TB HDD
Video : GTX 1050 Ti
Het is de bedoeling dat er voor het thuisgebruik een 22/24" monitor aan komt te hangen, vandaar dat een 15" model laptop ideaal is. (ja, ik heb gelezen dat er mensen zijn die de schermkwaliteit onvoldoende vinden)
Ik besef dat de specs waarschijnlijk een stuk hoger liggen dan nodig voor de huidig gestelde doeleinden, maar ik wil niet dat hij op te korte termijn tegen de limieten van zijn mogelijkheden aanloopt, vandaar de ruime buffer die ik wil.
Zijn er binnen hetzelfde budget betere alternatieven te vinden met gelijkaardige specificaties?