Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Cisco serial kabels?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik deze kopen? Ik zie ze online wel eens staan maar ik vind +30 euro voor een kabel duur...en is het mogelijk om USB naar RJ45 te gebruiken? Dan hoeven die dikke oude poorten niet erop te zitten.
Het liefst haal ik het morgen ergens in de winkel maar ik heb mediamarkt,coolblue,bcc...etc allemaal onderzocht in de website maar kon niks vinden.

En het is een crossover geloof ik?

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:01
@Verwijderd Ik heb laatst deze gekocht bij bol.com

https://www.bol.com/nl/p/...38273155-9200000008843570

Daarnaast heb ik nog een serieel naar usb adapter gekocht om hem aan te sluiten op mijn pc.
verkrijgbaar online of bij de pc boer :P

zo iets als dit dus
https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

[ Voor 22% gewijzigd door HKLM_ op 30-03-2017 15:21 ]

Cloud ☁️

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:55
Helaas gebruiken de meeste Cisco routers en switches seriële -> rj45 console poorten. Alleen recente routers en switches hebben een mini-usb poort, maar je hebt wel driver nodig om gebruikt te maken. Die kan je downloaden bij Cisco.

Verwijderd

Topicstarter
Downloader_NL schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:18:
@Verwijderd Ik heb laatst deze gekocht bij bol.com

https://www.bol.com/nl/p/...38273155-9200000008843570

Daarnaast heb ik nog een serieel naar usb adapter gekocht om hem aan te sluiten op mijn pc.
verkrijgbaar online of bij de pc boer :P

zo iets als dit dus
https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch
plizz schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:20:
Helaas gebruiken de meeste Cisco routers en switches seriële -> rj45 console poorten. Alleen recente routers en switches hebben een mini-usb poort, maar je hebt wel driver nodig om gebruikt te maken. Die kan je downloaden bij Cisco.
Ik heb geen serial ingang op mn laptop dus moet nog iets hebben zodat het van serial naar USB gaat

• HKLM_
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:22:
[...]

[...]

Ik heb geen serial ingang op mn laptop dus moet nog iets hebben zodat het van serial naar USB gaat
Lees mijn post :)

Cloud ☁️

Verwijderd

Topicstarter
Ahhh nu snap ik het, ik heb ze allebei nodig :) perfecto!

Ik heb gratis een Cisco 800 series router, dat zou wel gewoon moeten werken?

• HKLM_
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:25:
[...]

Ahhh nu snap ik het, ik heb ze allebei nodig :) perfecto!

Ik heb gratis een Cisco 800 series router, dat zou wel gewoon moeten werken?
Volgens mij wel, ik heb hem in een aantal oude switches geprikt en werkt perfect :)

Cloud ☁️

Verwijderd

Topicstarter
Downloader_NL schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:26:
[...]

Volgens mij wel, ik heb hem in een aantal oude switches geprikt en werkt perfect :)
Ik wil mijn CCENT gaan halen, dus ik ben een beginner. CBT nuggets raadde aan om Cisco 2900 series router of hoger te nemen en ik zit hier met mijn 800 series, maar alles hoort gewoon hetzelfde te werken toch? ik weet niet wat de nadelen zouden kunnen zijn.

Ik ga Putty gebruiken.

• HKLM_
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:27:
[...]

Ik wil mijn CCENT gaan halen, dus ik ben een beginner. CBT nuggets raadde aan om Cisco 2900 series router of hoger te nemen en ik zit hier met mijn 800 series, maar alles hoort gewoon hetzelfde te werken toch? ik weet niet wat de nadelen zouden kunnen zijn.

Ik ga Putty gebruiken.
Ik ben ook bezig met mijn CCENT en gebruik GNS3 voor mijn router oefeningen
Voor de lol nog een 2950 switch gekocht om wat feeling te krijgen.

Met putty moet het zeker lukken

Cloud ☁️

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:55
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:27:
[...]

Ik ga Putty gebruiken.
Ik zou gewoon op 800 serie houden, tenzij je voice gaat doen. Anders zou een Cisco 1841 en 2811 prima doen voor CCNA en verdere Cisco studies. Die series hebben geen gezeik kwa licentie gedoe.
Pagina: 1