Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdg-domination
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-04-2024
Beste mede-tweakers,

Binnenkort heb ik mijn opleiding ( MBO ICT-beheer niveau 4) afgerond.
Simpelweg zie ik het niet zitten om nog 4 jaar naar school te gaan voor een HBO-opleiding.

D.m.v. het behalen van certificaten wil ik mijzelf blijven ontwikkelen.

Nu zal een startersfunctie als servicedeskmedewerker een passende baan zijn na het behalen van mijn diploma.

Hoe hoog liggen de lonen hier ongeveer van en wat is jullie ervaring met het ontwikkelen d.m.v. certificaten?
Graag jullie ervaringen en tips.

groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13)

Speur er eens doorheen, varieert van 1600 tot 2200 per maand bruto, afhankelijk van leeftijd.

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-06 08:28

Releases

Ja maar!

Kan je de puf opbrengen om nog een HBO opleiding erachter aan te plakken, dan zeker doen.
Is dit vanwege omstandheden niet het geval. Spring bij een goede detacheerder naar binnen en ontwikkel je via daar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcastin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05-2022
Ik hoor toch steeds vaker dat HBO het minimale is dat gevraagd wordt qua opleidingen, afgezien van certificaten.. als ik jou was zou ik er toch nog eens goed over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-06 15:21
Is het geen optie om je HBO/Bachelor te behalen doormiddel van een deeltijdopleiding (avond)? Zo kun je het toch combineren met een baan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartillus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-03-2023
pdg-domination schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:19:
Beste mede-tweakers,

Simpelweg zie ik het niet zitten om nog 4 jaar naar school te gaan voor een HBO-opleiding.
Zoals de anderen zeggen is, als je het trekt, toch veel beter om alsnog HBO te gaan doen. Ik heb ook een MBO-4 opleiding gedaan en daarna gaan werken, maar er sloten zoveel deuren voor me vanwege gebrek aan een HBO opleiding dat ik nu op m'n 28ste alsnog aan eentje begin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdg-domination
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-04-2024
Dartillus schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:23:
[...]

Zoals de anderen zeggen is, als je het trekt, toch veel beter om alsnog HBO te gaan doen. Ik heb ook een MBO-4 opleiding gedaan en daarna gaan werken, maar er sloten zoveel deuren voor me vanwege gebrek aan een HBO opleiding dat ik nu op m'n 28ste alsnog aan eentje begin.
Hmm... twijfel... het is allemaal zo makkelijk nog niet;)
In ieder geval bedankt voor je tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-03-2023
pdg-domination schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:08:
[...]
Je kijkt er misschien tegen op, en makkelijk is het ook niet, maar ik zou er enorm veel voor overhebben om de Dartillus van toen een klap te verkopen en zeggen dat ie door de zure appel moet bijten en doorleren. Zelfs al haal je maar een propedeuse dan loop je zover voor op anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-06 16:49
Ik kan misschien iets uit eigen ervaring vertellen, ik heb ook na mijn MBO er voor gekozen om te gaan werken omdat ik het absoluut niet zag zitten om nog 4 jaar naar school te gaan ( en thuis te blijven wonen, met minimaal inkomen ). Ik ben ook op een servicedesk gaan werken, en ondertussen ben ik daar weer weg. Nu een paar jaar verder ben ik in overleg met werkgever om toch te gaan proberen een HBO deel tijd er bij te doen.

Servicedesk werk is prima, je hebt ( bij de meeste grote detacheerders ) voor opgestelde certificaten die je snel kunt behalen, maar houd er rekening mee dat je net als op school volledig zelf de verantwoordelijkheid moet nemen. Motivatie is volledig je eigen en geloof me, het valt best tegen om dat naast je werk er even bij te knallen.

De lonen liggen inderdaad tussen de 1500 en 1800 afhankelijk van je locatie. Extra's hoef je vaak niet op te rekenen in het begin ( auto, telefoon, laptop etc. ). Vaak zijn de eerste certificaten ITIL en MCSA, dus verdiep je mogelijk alvast in de stof om te kijken hoe je dit ligt.

Als iets van het bovenstaande je al niet bevalt moet je er extra goed over nadenken niet een HBO te gaan doen. Het studenten leven is zo slecht nog niet en als het thuis uit te houden is, is het persoonlijk wel mijn aanrader.

Voor meer info mag je ook altijd even een berichtje sturen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-06 00:04
Dartillus schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:23:
[...]

Ik heb mijn MBO ICT Niveau 4 afgerond rond 2004 en kan dit bevestigen, geen idee hoe dat nu is.
Ik zelf ben voor een detacheerder gaan werken die mijn certificaten betaalde, zo kon ik in zeer korte tijd een hoop certificaten halen en zij zorgde voor een baan.

Ga er alleen wel vanuit dat je als helpdesk begint en je als systeembeheerder je zal moeten bewijzen dat je het wil en kan dus als je systeembeheerder wil worden dan raad ik je zeker aan die HBO te gaan doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verderf op 30-03-2017 16:19 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mertino11
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-11-2021
pdg-domination schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:19:
Beste mede-tweakers,

D.m.v. het behalen van certificaten wil ik mijzelf blijven ontwikkelen.

Nu zal een startersfunctie als servicedeskmedewerker een passende baan zijn na het behalen van mijn diploma.

Hoe hoog liggen de lonen hier ongeveer van en wat is jullie ervaring met het ontwikkelen d.m.v. certificaten?
Graag jullie ervaringen en tips.

groet,
Ikzelf ben in 2015 (nu 21 jaar, 2e jaars HvA ICT-student) afgestudeerd als MBO-niveau 4 ICT-Beheerder en als MBO-niveau 4 Netwerkbeheer. Ik kreeg ook een startersfunctie aangeboden bij mijn eindstagebedrijf (€1600 voor 17/18 jarige).

De vraag is of je levenslang als servicedeskmedewerker (wat in mijn ogen ook als systeembeheerder valt) wilt blijven werken?

Ikzelf had gekozen voor een HBO-opleiding, omdat:

- je gewaardeerd wordt door andere collega's (mensen met MBO worden gezien als nietsnutten);
- er veel vacatures staan waarvan je HBO-werk en denk niveau moet hebben (zoals Arcastin heeft verteld);
- het mooi staat op je CV tijdens een sollicitatie (dit is mijn eigen mening);
- je levenslang een marktconforme salaris (2200+ starterssalaris) hebt.

Het verschil met MBO en HBO is groot. HBO moet je alles zelf doen (zie het als een volwassenenonderwijs) en je krijgt meer huiswerk/projecten. Plannen is zeer cruciaal wil je het HBO gaan halen!

Overigens kan je bedrijfscertificaten in de zomervakantie halen. Ikzelf had CCENT in de zomervakantie gehaald in 2015 en CCNA R&S tijdens de zomervakantie in 2016.

Mochten er nog vragen (er bestaan voor mij geen domme vragen) zijn, dan hoor ik het graag van je! :)

[ Voor 4% gewijzigd door mertino11 op 05-04-2017 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Met MBO kom je er ook al, heb dezelfde opleiding gevolgd en begonnen als helpdeskmedewerker voor paar maanden om de tijd te overbruggen tot een lange vakantie.

Nooit certificaten behaald of cursussen gevolgd. Zijn ook erg overrated m.i., behalve in bepaalde sectoren (detachering).

Daarna alleen maar systeem- netwerkbeheerbanen gehad, met grofweg tweemaal zoveel loon als hier wordt aangehaald en met laptop, mobiel of auto erbij en dat soort dingen. Het gaat erom wat je laat zien en of je zaken vlot oppakt.

Tuurlijk is HBO een betere en logischere opstap naar systeembeheer, maar net als anderen, zou ik geen 4 jaar meer een opleiding willen volgen. Wees iig niet bang dat je er alleen met HBO en stapels certificaten komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-06 19:53
pdg-domination schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:08:
[...]

Ik heb een MBO4 opleiding gevolgd en heb een redelijk goede baan. Toch baal ik ervan dat ik destijds niet door ben gegaan met het HBO. Ik ben van plan om dit jaar, op mijn 36ste, naast mijn baan, alsnog een HBO opleiding te beginnen. Geloof me, het is veel beter om het nu te doen, je krijgt er anders spijt van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb ook geen HBO gedaan toen ik jong was en ben op mijn 29e met een voltijds HBO begonnen. Eigenlijk wel een heel leuke tijd gehad al was ik wel iets ouder dan de medestudenten.

Als ik jou was zou ik het lekker proberen, op kamers in een mooie studentenstad en je hebt de tijd van je leven. Ik heb er spijt van dat ik het niet gedaan heb toen ik jonger was.

PS. studeren op HBO is veel leuker dan op het MBO, op het HBO zijn de ongemotiveerde zeurders er niet meer en hebben de studenten vaak veel meer inzet.

[ Voor 18% gewijzigd door Ernemmer op 05-04-2017 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Aikon schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:12:
Met MBO kom je er ook al, heb dezelfde opleiding gevolgd en begonnen als helpdeskmedewerker voor paar maanden om de tijd te overbruggen tot een lange vakantie.

Nooit certificaten behaald of cursussen gevolgd. Zijn ook erg overrated m.i., behalve in bepaalde sectoren (detachering).

Daarna alleen maar systeem- netwerkbeheerbanen gehad, met grofweg tweemaal zoveel loon als hier wordt aangehaald en met laptop, mobiel of auto erbij en dat soort dingen. Het gaat erom wat je laat zien en of je zaken vlot oppakt.

Tuurlijk is HBO een betere en logischere opstap naar systeembeheer, maar net als anderen, zou ik geen 4 jaar meer een opleiding willen volgen. Wees iig niet bang dat je er alleen met HBO en stapels certificaten komt.
Eens, maar dit zijn de vaak wel de uitzonderingen, ik neem aan dat jij wel functioneert op HBO Werk/Denk niveau.. Er zijn genoeg MBO'ers die dat niet kunnen/willen en dus onderaan blijven bungelen..
Als je het kunt laten zien dan is MBO in principe voldoende.

Wil je zekerheid en aan kunnen tonen dat je HBO werk/denk niveau hebt gewoon lekker een HBO opleiding doen.

Ik zelf ben ook mijn 28e aan een deeltijd opleiding begonnen en daarna enkele flinke stappen kunnen maken die ik vermoedelijk zonder papiertje wat moeilijker had kunnen doen.
Het opent niet automatisch deuren, maar men doet wel sneller de deur open voor je.
Pagina: 1