HT Omga Claro ii - INVOERKOSTEN

Pagina: 1
Acties:
  • 414 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-08 17:12

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Hey.

Ik wou even iets mededelen als waarschuwing voor mensen die overwegen om via HT Omega een Geluidskaart te kopen.

Ik heb zelf de HT Omega Claro II besteld. En het plan was dat ik hem vandaag ook zou ontvangen.

Dat plan is ook gelukt. Alleen moest ik wel even 53,80,- Bijbetalen i.v.m. import kosten.

Maarrr. Als we dan even op de Website van de Belastingdienst kijken...

Dan zie je dat ik eigenlijk 0% invoerkosten zou moeten betalen...

Hierover gebeld. Omdat het product over een bepaald limietbedrag (In dollar) is. Moet ik wel invoerrechten betalen.

Dus. Voortaan eventjes rekening houden met het feit dat je nog even 21% Invoerkosten + 15,- Administratiekosten moet betalen. Zo wordt het wel een hele dure Geluidskaart voor mij.
I.p.v 186,- (Incl. Verzendkosten) wordt het spontaan 240,- ...

Kortom. Het totaalbedrag is 240,- ... Misselijkmakend :S

M.v.g.

AltTabGenaaidWordenDoorDeBelasting

What a terrible day to have eyes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Of je leest beter, want het staat duidelijk op de site van de Belastingdienst. Maargoed, lekker de vinger naar iemand anders is het makkelijkst. Hint: 21% = btw

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dure les, maar niemand wordt hier genaaid hoor. Dat is net als zeggen dat de fabrikant je genaaid heeft als je zometeen ontdekt dat het een PCI kaart ipv een PCIe kaart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Alles wat je koopt aan electronica, daar zit 21% BTW op.
Als je het bij een buitenlandse adverteerder ex-btw kan kopen, dan is het correct dat deze btw alsnog geheven wordt.

Het is ook een sport belasting te ontduiken, en jouw is dat niet gelukt dit keer.

Ook zou het oneerlijke concurrentie zijn voor elke winkel als jij je spullen in het buitenland belasting vrij koopt (want 21% goedkoper dan) en via de post invoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Bigs schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:54:
Dure les, maar niemand wordt hier genaaid hoor. Dat is net als zeggen dat de fabrikant je genaaid heeft als je zometeen ontdekt dat het een PCI kaart ipv een PCIe kaart is.
Nee heer :-) . Ik ben bewust gegaan voor PCI en geen PCI-e. En hij is fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Fietsbel schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:50:
Of je leest beter, want het staat duidelijk op de site van de Belastingdienst. Maargoed, lekker de vinger naar iemand anders is het makkelijkst. Hint: 21% = btw
Ik verwacht van een overheidsinstantie dat er in 1 tabel goed wordt weergeven wordt hoe iets in elkaar zit.
Niet raar toch?

Maar hé. Ik ben er niet boos over. Was alleen even een kleine teleurstelling en een tip voor 'n ander die iets wil kopen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Reepje schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:11:
Alles wat je koopt aan electronica, daar zit 21% BTW op.
Als je het bij een buitenlandse adverteerder ex-btw kan kopen, dan is het correct dat deze btw alsnog geheven wordt.

Het is ook een sport belasting te ontduiken, en jouw is dat niet gelukt dit keer.

Ook zou het oneerlijke concurrentie zijn voor elke winkel als jij je spullen in het buitenland belasting vrij koopt (want 21% goedkoper dan) en via de post invoert.
Bijna alles :P. Alles onder de 22,- is sowieso Belastingvrij (Heb Resource gedaan :D :D :D )
En het is inderdaad net hebben dat mijn pakketje gepakt wordt :P.

Moet wel zeggen dat dit mijn eerste pakketje is wat ik uit het buitenland haal. Omdat HT Omega niet in NL Verkoopt... :( Terwijl het ontzettend goed is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

AltTabKeys schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 20:39:
[...]

Ik verwacht van een overheidsinstantie dat er in 1 tabel goed wordt weergeven wordt hoe iets in elkaar zit.
Niet raar toch?

Maar hé. Ik ben er niet boos over. Was alleen even een kleine teleurstelling en een tip voor 'n ander die iets wil kopen :-)
Het staat duidelijk in 1 tabel, 0% import heffing (voor jouw product), maar wel BTW. Meerdere duidelijke toelichtingen, een virtuele assistent en er staat zelfs een link naar meerdere rekenvoorbeelden. En dan nog steeds de Belastingdienst verwijten dat het niet duidelijk is en beweren dat ze je "naaien". Kortom de tip is: beter lezen en als je twijfelt kun je altijd nog de belastingtelefoon bellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Fietsbel op 30-03-2017 20:55 ]

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:49
AltTabKeys schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 20:41:
[...]

Bijna alles :P. Alles onder de 22,- is sowieso Belastingvrij (Heb Resource gedaan :D :D :D )
En het is inderdaad net hebben dat mijn pakketje gepakt wordt :P.

Moet wel zeggen dat dit mijn eerste pakketje is wat ik uit het buitenland haal. Omdat HT Omega niet in NL Verkoopt... :( Terwijl het ontzettend goed is!
Blijkbaar niet goed genoeg anders had je het topic niet hoeven starten toch?

Er staat namelijk duidelijk bij Hoe maak ik de berekening? Zie toelichting A
Toelichting A

U berekent de btw (omzetbelasting) bij invoer over de waarde van de goederen die u laat invoeren, inclusief commissies, vervoerskosten, eventuele verzekeringskosten tot de plaats van bestemming.

Het product moet voldoen aan de Nederlandse normen op het gebied van veiligheid, gezondheid, economie en milieu. Twijfelt u of u het product mag invoeren? Check het voor de zekerheid bij het onderwerp: Wat mag ik niet zomaar invoeren?
Lijkt mij niet heel erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:08

br00ky

Moderator Harde Waren
Rant topic = rant topic en die horen niet op het forum thuis. Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.