Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan mijn CPU driver niet updaten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Vorig jaar mijn eigen pc gebouwd, ik heb altijd de intel driver utility tool gebruikt voor mijn CPU drivers. Nog nooit heeft het een update gevonden. Nu ben ik erg zeker dat de driver niet meer goed is maar zodra ik handmatig de nieuwe versie wil installeren geeft het een melding dat mijn systeem niet aan de minimale vereisten voldoet

CPU driver die ik nu heb: 10.0.14393.0
Laatste versie op de intel site: 15.45.16.4627

Mijn PC:
Gigabyte GA-B150M-D3H
Crucial Ballistix Sport - DDR4 2400Mhz CL16 Kit -8GB
Intel Core i5-6400 - Boxed
Sapphire Radeon R9 380X - Nitro - 4GB GDDR5

Naast het handmatig installeren van de update zelf heb ik dat ook nog in safe mode geprobeerd, helaas durfde ik dat halverwege niet meer aan omdat ik daar niet genoeg verstand van heb. Ik ben dus ook zeker geen expert op dit gebied.

Hoor graag van jullie!

Edit: Windows 10 64bit

Alle reacties

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Dat komt omdat je ook geen CPU driver probeert te installeren maar de driver van de geïntegreerde grafische chip. De reden dat je deze niet kunt installeren is omdat BIOS automatisch je iGPU uitschakelt zodra je er een dGPU (je R9 380X) in stopt.

Zodra jij zelf in je BIOS aangeeft dat je iGPU multi monitor wilt gebruiken kun je deze driver wel installeren, maar voor jou breng het in dit geval niets.

Verder heb ik op mijn 7700k ook versie 10.0.14393.0 als "CPU driver".

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:33

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

op zich wel een interessante vraag waarover ik iig tenminste nog nooit nagedacht heb. :o

Maar schijnbaar voldoet de standaard Microsoft driver nog steeds.
Op mijn laptop met i5-4210M met W10 zit ook de ACPI x64pc 10.0.14393.0 driver uit 2006.
wel apart als je bedenkt hoe alle processoren een verschillende combinatie aan functies hebben.

interessant:
http://www.overclock.net/t/1394209/is-there-such-a-thing-as-cpu-drivers

[ Voor 27% gewijzigd door Alfa Novanta op 30-03-2017 15:40 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
grappig de huidige windows versie is 10.0.14393.0

toevallig net dezelfde naam als de cpu driver :+

of maken de heren hier een denkfoutje....."cpu driver" wat is dat ook alweer

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:57

Dark

who tweaked the light?

ECP0WERS schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:25:
Dat komt omdat je ook geen CPU driver probeert te installeren maar de driver van de geïntegreerde grafische chip. De reden dat je deze niet kunt installeren is omdat BIOS automatisch je iGPU uitschakelt zodra je er een dGPU (je R9 380X) in stopt.

Zodra jij zelf in je BIOS aangeeft dat je iGPU multi monitor wilt gebruiken kun je deze driver wel installeren, maar voor jou breng het in dit geval niets.

Verder heb ik op mijn 7700k ook versie 10.0.14393.0 als "CPU driver".
Precies! Die driver heb je enkel nodig als je de iGPU wilt gebruiken en/of als je geen dGPU geinstalleerd hebt... Zelfs dan vermoed ik dat windows wel met een standaard driver aan zal komen ook, die waarschijnlijk evengoed wel werkt maar misschien hooguit wat tweak-opties mist.