|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Probeer de brander even in een andere machine, puur om te checken of het niet je brander is die problemen geeft zou ik je willen adviseren.
Ik heb zelf ook shit met mijn Yamaha 8424E brander, maar in een andere machine werkt het wel goed, dus jah... Vaage problemen zullen we maar zeggen
Ik heb zelf ook shit met mijn Yamaha 8424E brander, maar in een andere machine werkt het wel goed, dus jah... Vaage problemen zullen we maar zeggen
Bericht hierboven
Kan zijn dat je ASPI-layer niet of nauwelijks werkt.
Adaptec heeft een check-proggie om dit te controleren.
Ik neem aan dat je dingen als termination e.d. wel goed hebt ingesteld op de writer?
Als je 9x of NT/2000/XP dan heb je standaard respectievelijk een brakke en geen ASPI-layer.
Dit is wel vereist om fatsoenlijk te kunnen branden.
Als je een Adaptec kaart hebt, dan kun je deze gewoon downloaden bij Adaptec.
Adaptec heeft een check-proggie om dit te controleren.
Ik neem aan dat je dingen als termination e.d. wel goed hebt ingesteld op de writer?
Als je 9x of NT/2000/XP dan heb je standaard respectievelijk een brakke en geen ASPI-layer.
Dit is wel vereist om fatsoenlijk te kunnen branden.
Als je een Adaptec kaart hebt, dan kun je deze gewoon downloaden bij Adaptec.
Dat probleem heb ik ook ooit gehad bij mijn Plextor 12/10/32A onder cdrwin.
Ik had toen allerlei programmatjes uitgeprobeerd, waaronder een utility van IBM om de SMART-status van je harde schijf in windows te lezen. Dus ik vermoed dat dat bij mij de oorzaak was, ik weet het niet helemaal zeker. Na een uninstall van dat programma was het toen ook nog niet weg.
Ik heb toen windows opnieuw geinstalleerd (moet op zijn tijd gebeuren als je regelmatig het een en ander uitprobeert) en daarna werkte het weer perfect.
Voor de rest nooit problemen met de brander
, alleen als je gaat rommelen met software (bijvoorbeeld Easy CD Creator en Nero op een systeem).
Succes
Ik had toen allerlei programmatjes uitgeprobeerd, waaronder een utility van IBM om de SMART-status van je harde schijf in windows te lezen. Dus ik vermoed dat dat bij mij de oorzaak was, ik weet het niet helemaal zeker. Na een uninstall van dat programma was het toen ook nog niet weg.
Ik heb toen windows opnieuw geinstalleerd (moet op zijn tijd gebeuren als je regelmatig het een en ander uitprobeert) en daarna werkte het weer perfect.
Voor de rest nooit problemen met de brander
Succes
Ligt 'em waarschijnlijk aan je controller.
Meld even wat je voor een controller hebt en, belangrijker, wát er op aangesloten zit en hóe! Een verkeerde termination kan nl. ook resets veroorzaken.
Ook zou ik, als ik jou was, even de controller in een andere PCI-gleuf stoppen. Check tenslotte nog even of je synchronous transfers aan hebt staan op je devices. Check dat zowel op de SCSI-controller (BIOS) als in windoze!
Meld even wat je voor een controller hebt en, belangrijker, wát er op aangesloten zit en hóe! Een verkeerde termination kan nl. ook resets veroorzaken.
Ook zou ik, als ik jou was, even de controller in een andere PCI-gleuf stoppen. Check tenslotte nog even of je synchronous transfers aan hebt staan op je devices. Check dat zowel op de SCSI-controller (BIOS) als in windoze!
As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...
Dank voor jullie (verschillende) reacties! 
Ik ga ermee aan de slag en laat het weten als het dan nog steeds niet (of juist wel) werkt.
Ik ga ermee aan de slag en laat het weten als het dan nog steeds niet (of juist wel) werkt.
Het werkt!!! 
Ik schaam me diep! Twee apparaten (waaronder dus de nieuwe brander) werden ge-terminate.Op woensdag 04 juli 2001 17:44 schreef GraveR het volgende:
Pagina: 1