Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een oude Samsung S4 (zonder sim-kaart) voor navigatie & muziek op de motorfiets (bluetooth geluid & Wifi tether voor data).
Mijn huidige S7 zit dan in mijn binnenzak, met mobile hotspot aan.

Het bluetooth systeem werkt prima tijdens een oproep, maar de melding/geluid dat er een oproep binnenkomt is nauwelijks hoorbaar tijdens het rijden, met gemiste oproepen als gevolg.

Is het mogelijk om een binnenkomende oproep op de S7, te melden op de S4, zodat ik die visueel kan vaststellen?

De enige oplossing die ik kan bedenken is het kopen van een nieuwe simkaart, en de oproepen van S7 naar daar laten doorschakelen. Vind ik niet zo goed (up to date houden van belwaarde, etc)
Andere ideeën?

Beste antwoord (via Verwijderd op 13-08-2018 15:27)

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-10 00:16
Misschien een makkelijke, out of the box denkende optie;
Neem voor een paar euro een smartwatch, bijvoorbeeld een Xiaomi mi-band 1, of als je een display wilt hebben een mi-band 2. Een miband 2 zal echter niet af te lezen zijn in de volle zon.
Echter zul je door het trillen aan de pols, niet de oproep missen.

Alle reacties

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-11 07:24
zeg dan niks

[ Voor 76% gewijzigd door Prulleman op 30-03-2017 11:55 ]

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 17:11
Je zou eens kunnen kijken op https://www.pushbullet.com/. Ik weet niet of het werkt tussen twee mobiele apparaten, maar als ik gebeld wordt krijg ik daar in ieder geval wel een melding van op mijn PC. Ik gok dat het dus ook wel tussen twee mobiele apparaten kan.

Mijn Cardmarket-profiel

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:17
Wat is de reden dat je twee telefoons gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Waarom 2e telefoon:
De S4 heeft een grote accu van 7800 mAh, dus geen stroom nodig voor een paar uurtjes rijden.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:10
ChokingHazard schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:27:
Je zou eens kunnen kijken op https://www.pushbullet.com/. Ik weet niet of het werkt tussen twee mobiele apparaten, maar als ik gebeld wordt krijg ik daar in ieder geval wel een melding van op mijn PC. Ik gok dat het dus ook wel tussen twee mobiele apparaten kan.
Dit zou ik idd proberen, volgens mij moet het hiermee kunnen

Strava

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:33:
Waarom 2e telefoon:
De S4 heeft een grote accu van 7800 mAh, dus geen stroom nodig voor een paar uurtjes rijden.
Maar kan je dan niet beter een reislader kopen voor op de motor? Lijkt me dat dat praktischer en beter is?

offtopic:
Ik rij zelf geen motor, dus ik heb geen idee of dat überhaupt kan.

Verwijderd

Topicstarter
- Inderdaad, maar ik zou graag hebben dat de S7 een goede 3 jaar meegaat.
Aangezien ik de accu niet kan vervangen, wil ik ze niet slijten als GPS (scherm op grote helderheid, groot stroomverbruik, hogere temperatuur).

- Ik heb net Pushbullet geprobeerd. Werkt niet op die manier. Is ontworpen als PC <-> phone app, niet phone <-> phone.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:34
Zou het niet via IFTTT of Zapier kunnen? Daar kun je veel dingen doorzetten. Dit lijkt mij ook wel mogelijk.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is het niet makkelijker om de SIM over te zetten naar de S4? Of eventueel een dual SIM (twee SIM-kaarten op 1 mobiel telefoonnummer) nemen?

Dan kan je de S7 zelfs uitschakelen en kan je qua batterij veel langer mee op de S7. :) Als je dan met de S7 weer wilt bellen; eerst S4 uitschakelen, daarna S7 weer inschakelen.

Als de S7 aan moet blijven ivm de muziek die je daarop hebt staan (denk ik althans) kun je twee dingen doen; overzetten naar de S4 (volgens mij heeft die ook MicroSD support, dus waarom niet?) of de S7 in vliegtuigmodus zetten, volgens mij is bellen dan ook niet mogelijk, tot je de S4 opstart en die zich aanmeldt op een GSM-mast.

[ Voor 79% gewijzigd door CH4OS op 30-03-2017 12:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Duo Sim is inderdaad een mogelijkheid! Kost me dan wel 6€ per maand meer.

Acties:
  • Beste antwoord

• DJustin
  • Laatst online: 26-10 00:16
Misschien een makkelijke, out of the box denkende optie;
Neem voor een paar euro een smartwatch, bijvoorbeeld een Xiaomi mi-band 1, of als je een display wilt hebben een mi-band 2. Een miband 2 zal echter niet af te lezen zijn in de volle zon.
Echter zul je door het trillen aan de pols, niet de oproep missen.

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee! Ik was al aan het zoeken naar bluetooth horloges, maar wist niet dat er zo'n betaalbare bijzaten!

• Knielen
  • Laatst online: 08:55
Ik snap niet zo goed waarom je de oproep mist, je ringtone kan je toch gewoon via je Bluetooth headset laten gaan? Als je wel een gesprek kan voeren dan moet je dat toch ook horen?
Pagina: 1