Storage in design omgeving

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Ik ben gevraagd eens over het volgende na te denken, maar ik kom er met alleen googlen niet uit. Het volgende is het geval:

Onze afdeling grafische vormgeving maakt nu gebruik van 6 Macs (Retina 5K, 27-inch, eind 2015, 32GB, 512 GB SSD). Alle macs draaien MacOS Sierra en Adobe CC2017. Als storage praten de macs tegen een Windows server met Acronis Access Connect (wat uitstekend werkt).

Vanuit onze marketing afdeling komen steeds meer opdrachten voor wat ze zelf "Motion" noemen. Als ik navraag wat ze met Motion bedoelen komt het neer op alles van een simpele bewegende banner tot 60fps 4k. Nu heb ik ze aangegeven dat dat laatste met de huidige hardware wellicht wat te hoog gegrepen is, maar gezien het een groeiproces is zien we dat wel als het zo ver is.

Waar we nu al tegen aan lopen is dat onze huidige storage niet toereikend (zowel qua grootte als bandbreedte) is tijdens het bewerken van video. Wat men nu doet is het project lokaal bewerken, en uiteindelijk op de server opslaan omdat het project anders niet meegaat in de backup. Echter, in sommige gevallen zijn de projecten zo groot dat dit zwaar drukt op de vrije ruimte en de tijd die nodig is om het over de 1 Gbit naar de server te persen.

Mijn eigenlijke vraag is: Hoe wordt er in vergelijkbare situaties omgegaan met grote hoeveelheden data, tijdens het bewerken, tijdens het publiceren en tijdens het archiveren. Aan welke hardware moet ik denken om bovenstaande wensen mogelijk te maken? Geld hebben we het nog niet over, ik wil uiteindelijk een "ideale situatie" vs. "wat hebben we minimaal nodig situatie" kunnen presenteren. Uiteraard heb ik zelf gezocht, maar de antwoorden zijn veel te uit een lopend om er een zinnig verhaal van te maken, dus ik hoop op de ervaring van Tweakers om me wat wijzer te maken :)

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:23
Ik zie iMac en ik moet gelijk aan Thunderbolt denken. Qnap heeft momenteel nassen met Thunderbolt aansluitingen. Wellicht dat er partijen zijn die dit op nog grotere schaal aanbieden?

Daarnaast kun je eventueel van Thunderbolt naar 10gbit ethernet gaan en zo verder werken?

Wat betreft snelheid in storage kun je kijken naar SSD caching, wellicht dat dat een oplossing biedt.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
TheIbex schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:24:
Ik zie iMac en ik moet gelijk aan Thunderbolt denken. Qnap heeft momenteel nassen met Thunderbolt aansluitingen. Wellicht dat er partijen zijn die dit op nog grotere schaal aanbieden?

Daarnaast kun je eventueel van Thunderbolt naar 10gbit ethernet gaan en zo verder werken?

Wat betreft snelheid in storage kun je kijken naar SSD caching, wellicht dat dat een oplossing biedt.
Omdat er toch redelijk samengewerkt zal moeten worden lijkt me een Thunderbolt naar 10Gbit misschien nog niet zo'n gek idee, daar dan een NAS aan knopen... Maar hoe backup ik zulke bulk aan data?

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:45

3DDude

I void warranty's

YouTube: 100TB of High Speed Storage - The AMAZING Storinator Mass Storage Se...

is al oud (mei 2015), inmiddels zijn er vast betere oplossingen, maar dit geeft alvast een idee.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Dit komt zomaar in mij op, wat dacht je er van om USB 3 ethernet adapters te gaan gebruiken?
Over USB 3 heb je 5Gbit aan theoretische bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:31
Het probleem wat hier op komt is niet zozeer dat de computers of de storage het niet aankunnen, maar dat er gewoon niet goed genoeg is nagedacht op de stress die dit oplevert op de netwerk infra. Zelfs al zou je alles upgraden naar 10Gbit ga je nog tegen performance issues aanlopen aangezien latency hier gewoon roet in het eten gooit. een goede 10Gbit switch is erg duur en een NAS die 2-4X 10Gbit heeft kost een vermogen waar je u tegen zegt. Dan kan je beter lokaal een Thunderbolt drive neerzetten die 's nachts naar een storage unit wordt gebackupped (of bij changes). Scrubben via goedkope netwerk apparatuur is namelijk niet te doen.

@3DDude LTT heeft heel veel template, waar ze gewoon de footage in droppen en wat vervolgens automagisch ingemonteerd wordt. Daarnaast hebben ze ontzetten veel dure hardware staan wat je tonnen gaat kosten als je het zelf los koopt.
Pagina: 1