Simpele ASP.NET Core hosting ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggror
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-08 15:27
Voor het bedrijf waar ik werk wordt er tot nu toe ASP.NET gebruikt op dedicated Windows servers. In de nabije toekomst zal ASP.NET Core worden gebruikt, wat betekend dat er crossplatform mogelijkheden zijn.
Nu wil ik wat gaan experimenteren maar wil niet een dure windows server omgeving bij een hosting bedrijf aanvragen.

Heeft iemand (goede) ervaring met het hosten van een ASP.net Core omgeving bij een hosting bedrijf? Ik heb geen voorkeur voor Windows of Linux als server omgeving. Het beheer van het OS mag zowel bij de hosting partij als bij mijzelf. Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Overig info: Ik gebruik zelf al meer dan 10 jaar Neostrada voor een simple php website. Geen toegang tot de Linux root en kan alleen gebruik maken van CPanel. Het is dan ook de goedkoopste optie die beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
Hoi Aggror,

Kun je niet gewoon bij DigitalOcean of Azure een servertje opzetten? Je hebt niet heel veel eisen, maar daar heb je gewoon volledig toegang tot alles. Je bent bij DigitalOcean klaar voor $5 per maand (ligt er aan hoe groot je app is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:04
Managed hosting dan kom je al snel bij Azure of AWS (Amazon ondesteund ook .net core) uit, Voor unmanaged kan je iedere VPS provider nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggror
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-08 15:27
Bedankt voor de reacties. Ik snap dat ik een servertje ergens kan huren maar was vooral benieuwd of anderen hier al ervaringen mee hadden. De naam Digital Ocean is me al eens voorbij gekomen, dus die zal ik eens beter bekijken. Ik heb zelf een trial bij Azure gestart wat op zich heel goed werkt met alle tools. De prijzen daar echter ook naar.