mSATA SSD in WWAN slot in Latitude e7450

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:01
Beste Tweakers,

al sinds enige tijd heb ik een Dell Latitude E7450. Toen ik deze laatst open maakte voor wat extra RAM kwam ik erachter dat ik nog een extra slot heb; een WWAN slot. Na wat zoekwerk op internet kwam ik erachter dat sommige mensen met een e6540 een mSATA SSD in dat slot hebben gezet en dat dit zou werken. Kan iemand mij helpen, dan wel uitleggen hoe ik kan ontdekken of dit voor mijn laptop ook zou gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 22:35

Coehinator

Hocus Pocus!

Dit is niet mogelijk, heb er destijds ook naar zitten kijken, maar op de Amerikaanse forum's is te lezen dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06 12:26
En, heb je het geprobeerd?
Ik ben heel benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:29

nelizmastr

Goed wies kapot

sjonie100 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:11:
En, heb je het geprobeerd?
Ik ben heel benieuwd. :)
De 7450 heeft geen mSATA ondersteuning. In het WWAN slot kunnen alleen m.2 m-key SSD’s, deze zijn echter niet opstartbaar.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06 12:26
Ook niet vanuit uefi i.p.v. oude bios?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:01
sjonie100 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 12:43:
Ook niet vanuit uefi i.p.v. oude bios?
Hier nog even op terugkomend, inmiddels heb ik zelf de sprong gemaakt op aanraden van wat nieuwe info op Notebookreview owners thread van de e7450. Het is wél mogelijk een ssd te installeren in het slot. Dit moet echter een m.2 NVMe SSD zijn met een max lengte van 42mm. Ze zijn niet super makkelijk te vinden maar de installatie is vrij simpel (ik miste wel een schroef maar had nog een oude Dell liggen en kon daar een schroefje uit halen). Verder moet je em formatteren (zoals gebruikelijk) en daarna is wel zichtbaar in Windows 10 maar niet in de BIOS. De schijf kan dus ook niet als boot drive worden gebruikt.
Pagina: 1