• ItsTheSebbe
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-10 19:55
Ik ben na mijn oude S4 op zoek naar een nieuwe smartphone. Mijn budget ligt rond de 300-350 euro en ik heb ervoor gekozen om een tweedehands model van iemand over te kopen. Nu ben ik op twee modellen uitgekomen waar ik niet tussen kan kiezen.
De S7 edge (gevonden voor 325 euro) en de Oneplus 3T (gevonden voor 350 euro).

De pluspunten voor de 3T voor mij zijn:
- Het design is erg slank en mooi afgewerkt.
- Het snelle opladen dmv. Dash charge.
- Snellere snapdragon chip en meer ram.
- De 'stock' android experience (op mijn S4 was het geheugen vaak vol (en raakte sloom) door bloatware, ik heb begrepen dat de 3T daar geen last van heeft.)
- Is blijkbaar sneller in het gebruik dan de S7.
- Snellere en accurate vingerafdrukscanner.
- Snellere updates qua software.

Mijn pluspunten voor de S7 edge zijn:
- design geronde scherm erg mooi, en ligt fijn in de hand (heb de S6 edge geprobeerd)
- Fotocamera is een stuk beter, zeker in omstandigheden met weinig licht.
- Het 1440p display.

Op vele fora zie ik dat ze vaak de 3T boven de S7 geven, maar als reden geven ze dat de 3T meer 'bang for your buck' is, aangezien deze meestal een stuk goedkoper is. In mijn geval is de S7 wat goedkoper, omdat deze wat bekender is in de Nederlandse (tweedehandse) markt.

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met beide toestellen en welke zij fijner vonden.

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 17:42
ItsTheSebbe schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:37:
Op vele fora zie ik dat ze vaak de 3T boven de S7 geven, maar als reden geven ze dat de 3T meer 'bang for your buck' is, aangezien deze meestal een stuk goedkoper is. In mijn geval is de S7 wat goedkoper, omdat deze wat bekender is in de Nederlandse (tweedehandse) markt.

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met beide toestellen en welke zij fijner vonden.
je bent een tweedehands S7 aan het vergelijken met een nieuwe 3T?
Dan kan de S7 misschien even duur zijn of misschien wel goedkoper. Maar het blijft een gebruikt toestel.

verschil met 1080p van de 3T en de 1440p van de S7.. tja..
nutteloos en leuk voor de cijfertjes en marketingtermen.. maar in de praktijk.. weinig verschil.

De fotocamera van de 3T is ook goed. misschien niet zo goed als de S7, maar nog steeds zeker bruikbaar.

In mijn ogen is de keuze heel makkelijk, ik geef niet heel veel om de camera, en het 'betere' scherm is in mijn ogen nutteloos... en dat waren de enige pluspunten voor de s7 :P

• ItsTheSebbe
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-10 19:55
Had het misschien wat beter moeten verwoorden; ik vergelijk de tweedehands S7 edge met de tweedehands 3T. :)
Bedankt voor je reactie!

Edit: Oh, voordat dit een thread wordt over wel of niet tweedehands kopen. Ik zou graag het verschil in dagelijks gebruik willen weten ongeacht de prijs (laten we voor de grap zeggen dat ze even duur zijn), en welke daaruit bovenop komt. :)

[ Voor 47% gewijzigd door ItsTheSebbe op 30-03-2017 10:27 ]

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:19
ItsTheSebbe schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:06:
Had het misschien wat beter moeten verwoorden; ik vergelijk de tweedehands S7 edge met de tweedehands 3T. :)
Bedankt voor je reactie!

Edit: Oh, voordat dit een thread wordt over wel of niet tweedehands kopen. Ik zou graag het verschil in dagelijks gebruik willen weten ongeacht de prijs (laten we voor de grap zeggen dat ze even duur zijn), en welke daaruit bovenop komt. :)
De S7 heeft nog steeds een hoop bloat. Framedrops zijn regelmatig te zien op zijn telefoon en ook dit is niet opgelost met de S8.. Wat vind jij belangrijker? Een hogere resolutie scherm, en een ietsjes betere camera? Of een super snelle telefoon met goede software support?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Gezien je Samsung gewend bent, camera iets beter is, en deze vervanger 25 Euro goedkoper is, zou ik de S7 Edge aanbevelen. Ik heb geen andere argumenten gezien in hoe jij dit gebruikt om een andere voorkeur aan te kunnen geven.

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:38
Minimale ervaring met Samsung, met een reden.
Software is ontiegelijk ruk. Updates duren lang.

Verschil tussen resolutie zie je ook niet. Alleen in je batterijverbruik.

Mijn voorkeur zou zeker naar een OP3T gaan. Mede doordat bovengenoemd een stuk beter is.

https://www.androidpit.co...vs-samsung-galaxy-s7-edge

[ Voor 28% gewijzigd door Clavis op 30-03-2017 14:58 ]

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-11 18:22
Denk ook een beetje aan de doelgroep die je hier aanspreekt, de Tweakers die de stock experience van de OnePlus meer op prijs stellen en altijd wat zeiken op Samsung... ;)

Ik zou eerder uitgaan van de prijsstelling, de S7 Edge was tot een paar dagen geleden het flagship-model van Samsung waardoor je het beste scherm, de beste camera, beste processor etc erin hebt zitten van die tijd. De OnePlus heeft ook goede specs maar door de lagere prijs zijn er ook concessies gedaan op andere dingen.

Bambu Lab P1S Combo

• demonic
MacorgaZ schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:02:
Ik zou eerder uitgaan van de prijsstelling, de S7 Edge was tot een paar dagen geleden het flagship-model van Samsung waardoor je het beste scherm, de beste camera, beste processor etc erin hebt zitten van die tijd. De OnePlus heeft ook goede specs maar door de lagere prijs zijn er ook concessies gedaan op andere dingen.
Excuus? concessies gedaan op hoeveel je betaald voor het merk ja...

en over de hardware van het toestel..
een beter scherm is correct. (Al trek ik merkbaar verschil in twijfel.
Een betere processor.. ik denk dat de snapdragon 821 zichzelf wel heeft bewezen.
Meer werkgehuegen op de de oneplus.(ondanks dat de samsung het door de software meer nodig zou hebben).
dual sim voor oneplus
standaard meer opslag geheugen dan de samsung. (helaas geen sd slot)
kwaliteit van de camera... zeker weten dat de samsung een betere camera heeft?

MicroUSB vs USB-C.. right.. flagship ;)

Je kan een heleboel tegen argumenten brengen waarom samsung beter is, of waarom oneplus beter is.
Maar zeggen dat de samsung een flagship is, en de oneplus niet.. 8)7 |:(

• StefanKelevra
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:29
Ik ben overgestapt van de oneplus3 naar de s7 edge. Ik heb op beide telefoons gebruik gemaakt van de nova launcher en merk geen verschil in hoe soepel de telefoon werkt. Merkbaar verschil is de batterijduur, mijn s7 edge houdt het makkelijk de hele dag vol waar dat met de oneplus3 met intensief gebruik wel eens anders was. Ik ben al jaren dan de spigen slim armor case en deze bestaat niet voor de oneplus3.. weet dat er kwa accessoire voor de s7 veel meet keuze is.

Oneplus3 kreeg wel veel en veel eerder updates dan de s7..

Verwijderd

demonic schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:47:
[...]

verschil met 1080p van de 3T en de 1440p van de S7.. tja..
nutteloos en leuk voor de cijfertjes en marketingtermen.. maar in de praktijk.. weinig verschil.
Grappig, dat dacht ik vroeger ook. Al een tijdje in het bezit van een s7 edge maar het QHD scherm was niet bepaald een aankoopargument. Tot de laatste update waardoor je het scherm voortaan ook op 1080p kunt instellen. Dat ziet er shit uit na 1440p gewend te zijn kan ik je vertellen.
demonic schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:02:
[...]

een beter scherm is correct. (Al trek ik merkbaar verschil in twijfel.
Een betere processor.. ik denk dat de snapdragon 821 zichzelf wel heeft bewezen.
Meer werkgehuegen op de de oneplus.(ondanks dat de samsung het door de software meer nodig zou hebben).
dual sim voor oneplus
standaard meer opslag geheugen dan de samsung. (helaas geen sd slot)
kwaliteit van de camera... zeker weten dat de samsung een betere camera heeft?

MicroUSB vs USB-C.. right.. flagship ;)
Scherm is niet een klein beetje beter maar een heel stuk. Mits je daar waarde aan hecht.
SD821 is niets bijzonders meer anno 2017 maar de optimalisatie bij One 3 is prima. De gebruikerservaring zal niet elkaar niet veel ontlopen. Behalve bij batterijduur, die is hilarisch laag bij de Oneplus 3T. Maar ook de S7 Edge is daar geen wonderkind in (als je de mate van Huawei gewend bent ;) )
Werkgeheugen is irrelevant want beidde telefoons hebben prima ram management.
Dual sim is dikke plus voor one3 indien je het nodig hebt
Kwaliteit van de camera, tja je mag het in twijfel trekken hoor. Ik heb er geen moeite mee dat je graag ongelijk hebt :o
USB-C is top, groot gemis van Samsung

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2017 10:02 ]

• demonic
Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:51:
[...]

Grappig, dat dacht ik vroeger ook. Al een tijdje in het bezit van een s7 edge maar het QHD scherm was niet bepaald een aankoopargument. Tot de laatste update waardoor je het scherm voortaan ook op 1080p kunt instellen. Dat ziet er shit uit na 1440p gewend te zijn kan ik je vertellen.
oke, dus softwarematige ga je het op 1080p zetten? natuurlijk ziet het er dan shit uit.
(ik kan het verkeerd hebben. maar iedere 3de pixel zal hetzelfde weer geven als de pixel ernaast.)

En zelfs als bovenstaande niet waar is.

Als je in de mediamarkt alle tv's langs elkaar zet, dan zie je ook heel duidelijk het verschil tussen de verschillende schermen.
Mijn opmerking is, dat in de praktijk het verschil niet dusdanig groot is dat het een verkooppunt word. om te kiezen voor 1440p.
Nu kan ik wel begrijpen dat als je eenmaal gewend bent aan 1440p dat je daar bij wilt blijven. maar anders.. nope :P

Verwijderd

demonic schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:06:
[...]

Als je in de mediamarkt alle tv's langs elkaar zet, dan zie je ook heel duidelijk het verschil tussen de verschillende schermen.
Mijn opmerking is, dat in de praktijk het verschil niet dusdanig groot is dat het een verkooppunt word. om te kiezen voor 1440p.
Nu kan ik wel begrijpen dat als je eenmaal gewend bent aan 1440p dat je daar bij wilt blijven. maar anders.. nope :P
Dat laatste was meer waar ik op doelde. Een kwestie van gewenning. Bij mijn vorige telefoons heb ik 1080P nooit als een probleem ervaren (Z3, Mate 8, Oneplus3) Maar eenmaal gewend aan 1440P is het toch wel merkbaar (ook als ik naar de mate 9 van mijn vriendin kijk of de ZX van een collega).

• demonic
[...]
Scherm is niet een klein beetje beter maar een heel stuk. Mits je daar waarde aan hecht.
SD821 is niets bijzonders meer anno 2017 maar de optimalisatie bij One 3 is prima. De gebruikerservaring zal niet elkaar niet veel ontlopen. Behalve bij batterijduur, die is hilarisch laag bij de Oneplus 3T. Maar ook de S7 Edge is daar geen wonderkind in (als je de mate van Huawei gewend bent ;) )
Werkgeheugen is irrelevant want beidde telefoons hebben prima ram management.
Dual sim is dikke plus voor one3 indien je het nodig hebt
Kwaliteit van de camera, tja je mag het in twijfel trekken hoor. Ik heb er geen moeite mee dat je graag ongelijk hebt :o
USB-C is top, groot gemis van Samsung
De batterijduur is bij de 3T meer dan prima, ik haal makkelijk 2 dagen. en als ik even wat extra nodig heb, leg hem 10 minuten in de oplader en hij is weer van 20% naar 50%.

Hmm.. jij hebt duidelijk andere ervaringen met samsung en vol ram dan een vriendin van mij.
Maar mijn reactie was op Macorgaz. waarbij het de 3T als een slechte kwaliteit telefoon zet. en dat is volledig onzin.

Verwijderd

demonic schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:11:
[...]

De batterijduur is bij de 3T meer dan prima, ik haal makkelijk 2 dagen. en als ik even wat extra nodig heb, leg hem 10 minuten in de oplader en hij is weer van 20% naar 50%.

Hmm.. jij hebt duidelijk andere ervaringen met samsung en vol ram dan een vriendin van mij.
Maar mijn reactie was op Macorgaz. waarbij het de 3T als een slechte kwaliteit telefoon zet. en dat is volledig onzin.
Dat is inderdaad reinste onzin. Oneplus 3T is een topper (en al helemaal voor het geld). De batterij had bij mij een zeer beperkt leven (vooral navigeren met Sygic was een drama voor de accu slurp). Maar dat kan ook zeker aan mijn gebruik liggen. De s7 edge is ook tegen de 20% wanneer hij s'avonds aan de lader gaat.

Mijn ervaringen met de s7 edge zijn enkel met android 7. Wellicht dat dit met Android 6 anders was?

PS: Zijn beidde telefoon ever duur zou ik (persoonlijk) zonder blikken of blozen voor de s7 edge gaan. Kijken we naar de nieuw prijzen dan is de oneplus 3T veruit de betere optie.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2017 10:15 ]

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-11 13:58
OnePlus 3T voor:

- Bijna stock Android
- Dash charge

S7 Edge voor:

- Beter scherm (hogere resolutie)
- .Betere camera (zeker met weinig licht)
- Waterdicht
- MicroSD uitbreiding
- Betere geluidskwaliteit tijdens het afspelen van muziek en bellen (persoonlijke ervaring)

Ik heb zelf een OP3 omdat deze een jaar geleden prijs/kwaliteit technisch beter was. Maar zou nu voor een S7 edge gaan bij keuze tussen deze 2.

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 17:38
[...]Grappig, dat dacht ik vroeger ook. Al een tijdje in het bezit van een s7 edge maar het QHD scherm was niet bepaald een aankoopargument. Tot de laatste update waardoor je het scherm voortaan ook op 1080p kunt instellen. Dat ziet er shit uit na 1440p gewend te zijn kan ik je vertellen.
Dat heeft denk ik meer te maken met dat hij 1080P moet uitsmeren over de hogere resolutie dat geeft altijd een lelijk resultaat, is ook op monitors zo. Al doet de ene het wel beter dan de ander.
Je moet schermen altijd native aansturen, ga je schalen vooral bij ongelijke factor dwz niet verdubbelen of halveren dan weet je zeker dat het lelijk wordt.

Ik heb persoonlijk liever 1080P en dan 25% meer accutijd.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Pagina: 1