Ik ben na mijn oude S4 op zoek naar een nieuwe smartphone. Mijn budget ligt rond de 300-350 euro en ik heb ervoor gekozen om een tweedehands model van iemand over te kopen. Nu ben ik op twee modellen uitgekomen waar ik niet tussen kan kiezen.
De S7 edge (gevonden voor 325 euro) en de Oneplus 3T (gevonden voor 350 euro).
De pluspunten voor de 3T voor mij zijn:
- Het design is erg slank en mooi afgewerkt.
- Het snelle opladen dmv. Dash charge.
- Snellere snapdragon chip en meer ram.
- De 'stock' android experience (op mijn S4 was het geheugen vaak vol (en raakte sloom) door bloatware, ik heb begrepen dat de 3T daar geen last van heeft.)
- Is blijkbaar sneller in het gebruik dan de S7.
- Snellere en accurate vingerafdrukscanner.
- Snellere updates qua software.
Mijn pluspunten voor de S7 edge zijn:
- design geronde scherm erg mooi, en ligt fijn in de hand (heb de S6 edge geprobeerd)
- Fotocamera is een stuk beter, zeker in omstandigheden met weinig licht.
- Het 1440p display.
Op vele fora zie ik dat ze vaak de 3T boven de S7 geven, maar als reden geven ze dat de 3T meer 'bang for your buck' is, aangezien deze meestal een stuk goedkoper is. In mijn geval is de S7 wat goedkoper, omdat deze wat bekender is in de Nederlandse (tweedehandse) markt.
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met beide toestellen en welke zij fijner vonden.
De S7 edge (gevonden voor 325 euro) en de Oneplus 3T (gevonden voor 350 euro).
De pluspunten voor de 3T voor mij zijn:
- Het design is erg slank en mooi afgewerkt.
- Het snelle opladen dmv. Dash charge.
- Snellere snapdragon chip en meer ram.
- De 'stock' android experience (op mijn S4 was het geheugen vaak vol (en raakte sloom) door bloatware, ik heb begrepen dat de 3T daar geen last van heeft.)
- Is blijkbaar sneller in het gebruik dan de S7.
- Snellere en accurate vingerafdrukscanner.
- Snellere updates qua software.
Mijn pluspunten voor de S7 edge zijn:
- design geronde scherm erg mooi, en ligt fijn in de hand (heb de S6 edge geprobeerd)
- Fotocamera is een stuk beter, zeker in omstandigheden met weinig licht.
- Het 1440p display.
Op vele fora zie ik dat ze vaak de 3T boven de S7 geven, maar als reden geven ze dat de 3T meer 'bang for your buck' is, aangezien deze meestal een stuk goedkoper is. In mijn geval is de S7 wat goedkoper, omdat deze wat bekender is in de Nederlandse (tweedehandse) markt.
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met beide toestellen en welke zij fijner vonden.