FeaR schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 20:19:
[...]
Wat hier wordt beweerd is wat in de handleiding staat, zie de letterlijke quotes uit de handleiding. Als die niet klopt en digitale bronnen door worden gestuurd - wat jij zegt - is niet aan ons maar aan Onkyo om dat te verbeteren. Daardoor zijn we allemaal op het verkeerde been gezet. Waarbij ik me afvraag of digitale ingangen/bronnen echt werken aangezien je eerder in dit topic ook niet snapte wat we met analoog bedoelden. Het is wel een feit dat wij de moeite hebben genomen de handleiding door te nemen en dat jij dat niet hebt gedaan. Aangezien dat van Zone 2 activeren op actief of passief daar namelijk ook in staat. Een stukje eigen inzet die we op GoT wel verwachten.
Ik citeer (na citaat uit handleiding):
Wanneer de audio van een externe AV-component naar ZONE 2 gezonden wordt, moet de verbinding gemaakt worden met gebruik van een analoge audiokabel.
Dit gaat dus zoals ik al aangaf om de zone line-out. Vandaar dat ik dacht dat jullie de ''normale'' speaker kabel bedoelde. Er staat letterlijk EXTERNE AV-COMPONENT.
Ik citeer:
Wat jij wil kan je toestel niet. Dat je toch iets hoort vij hoge volumes is interferentie
Je kan dus enkel analoge bronnen op zone 2 afspelen. Digitale zoals hdmiarc, optisch aangesloten apparaten of bluetooth kan je enkel op zone 1 beluisteren.
Dit klopt dus gewoon niet, en is uit de duim gezogen.
Ik citeer:
Neen, die spelen enkel door zone 1 (want digitale bron). Wil je die ook naar zone2 sturen, moet je een tx nr656 kopen.
Na mijn vorige citaat slaat dit dus helemaal nergens op.
Dus conclusie; de handleiding van ONKYO klopt gewoon als een bus, alweer in tegenstelling tot wat jij zegt. Uiteraard heb ik de handleiding doorgenomen, deze zat namelijk gewoon bij de geleverde doos. De handleiding omtrent de activatie van zone 2 laat wel wat te wensen over. Er staat niet in dat je aan moet geven of je ine-out en/of en de powered zone 2 wilt gebruiken, het minimale volume bij inschakelen en het maximale volume etc etc.