ONKYO TX-NR555 zone 2

Pagina: 1
Acties:
  • 2.703 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd123321
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-05-2022
Hallo allen,

Ik ben in het bezit van een ONKYO TX-NR555. Ik heb nu alle speakers aangesloten incl. zone 2.

Ik krijg het maar niet voor elkaar om Zone 2 in te schakelen, ik krijg dus alleen geluid in de main zone.

Doe ik iets verkeer? En kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:12

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:07

FeaR

In GoT we trust

Welke bronnen heb je aangesloten en wil je afspelen in Zone 2? Let op dat Zone 2 namelijk bij lagere series receivers alleen analoge bronnen doorzetten. Hogere series doen ook digitale bronnen als optisch en coax (al dan nog steeds veelal maximaal 2.0). De overtreffende trap zijn receivers die voor Zone 2 (of 3, 4..) ook een HDMI Out hebben.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd123321
FeaR schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:45:
Welke bronnen heb je aangesloten en wil je afspelen in Zone 2? Let op dat Zone 2 namelijk bij lagere series receivers alleen analoge bronnen doorzetten. Hogere series doen ook digitale bronnen als optisch en coax (al dan nog steeds veelal maximaal 2.0). De overtreffende trap zijn receivers die voor Zone 2 (of 3, 4..) ook een HDMI Out hebben.
ik heb 2 speakers aangesloten op zone 2a:

http://cdn.ecoustics.com/...Xb40/TX-NR555-back-LR.jpg

Als ik deze speakers vervolgens aansluit op Front 1 en 2 dan doen de speakers het terwijl de receiver op zone 2 staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Vraag blijft: om welke bronnen gaat het? Wat wil je horen in zone 2? Audio van een cd, fm-radio, etc.

Uit de handleiding van je Onkyo:
U kunt van audio in een andere kamer genieten door bijvoorbeeld een Blu-ray Disc-speler in de hoofdkamer af te spelen (waar dit toestel staat) en in de andere kamer naar de internetradio te luisteren (ZONE 2). (DSD en Dolby TrueHD audiosignalen worden niet naar ZONE 2 gezonden als ze geselecteerd zijn met de "NET"-ingangskeuzeschakelaar).
Verbindingen met een AV-component
Wanneer de audio van een externe AV-component naar ZONE 2 gezonden wordt, moet de verbinding gemaakt worden met gebruik van een analoge audiokabel.
Het lijkt er op dat - zoals FeaR al aangaf - je alleen analoge bronnen kunt luisteren in zone 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd123321
S1NN3D schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:05:
Vraag blijft: om welke bronnen gaat het? Wat wil je horen in zone 2? Audio van een cd, fm-radio, etc.

Uit de handleiding van je Onkyo:

[...]

Het lijkt er op dat - zoals FeaR al aangaf - je alleen analoge bronnen kunt luisteren in zone 2.
Ik wil via Bluetooth, spotify, USB of fm radio muziek luisteren in zowel de main zone als zone 2. Maar ook wil ik de main zone uit kunnen zetten en het alleen in zone 2 horen....

Maar het blijft gek dat als ik zone 2 inschakel, niks hoor in zone 2. En als ik de speaker kabel uit zone 2 in front 1 en 2 doe, dan doen ze t wel???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

sjoerd123321 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:56:
[...]
Maar het blijft gek dat als ik zone 2 inschakel, niks hoor in zone 2. En als ik de speaker kabel uit zone 2 in front 1 en 2 doe, dan doen ze t wel???
Oftewel je stuurt niets naar Zone 2 en hebt nu alleen getest dat de speakers in ieder geval in orde zij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd123321
FeaR schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:10:
[...]

Oftewel je stuurt niets naar Zone 2 en hebt nu alleen getest dat de speakers in ieder geval in orde zij.
Ja dat blijkt waarschijnlijk.........

Maar ik zet de receiver op de zone 2 stand, dus ik begrijp niet dat zone 2 het niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Wederom: sluit eens een analoge kabel aan en probeer dan nog of Zone 2 niet werkt. Zone 2 heeft op lagere modellen beperkingen, mogelijk dat USB en Bluetooth onder die beperkingen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd123321
FeaR schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:33:
Wederom: sluit eens een analoge kabel aan en probeer dan nog of Zone 2 niet werkt. Zone 2 heeft op lagere modellen beperkingen, mogelijk dat USB en Bluetooth onder die beperkingen vallen.
Dit kan toch alleen maar met een analoge kabel???

Die andere is zone 2 line-out....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-10 13:38
Sluit eens iets aan op een analoge line in, die gaat wel in zone 2 spelen. Wil je bluetooth/Spotify etc, dan had je de 656 moeten kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd123321
Teun_2 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 17:44:
Sluit eens iets aan op een analoge line in, die gaat wel in zone 2 spelen. Wil je bluetooth/Spotify etc, dan had je de 656 moeten kopen
Analoge lijn heb ik er toch al in? Tenminste ik ga er vanuit dat jullie hiermee die speakerkabel bedoelen zoals hier:
https://www.onlinekabelsh...ofvrij-koper-ofc-15-meter

Bluetooth en spotify zal die als het goed is moeten spelen....

Ik ben al wel wat verder; volume harder gezet, 70 a 80. Er komt nu geluid uit maar gewoon heel erg zacht(bijna niet te horen) wat kan het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Neen, dat is niet wat we bedoelen. Wat we bedoelen is zo'n rood/witte ingang zoals platenspeler, analoog aangesloten cd-speler en geen bluetooth/Spotify. Wat jij wil kan je toestel niet. Dat je toch iets hoort vij hoge volumes is interferentie

Je kan dus enkel analoge bronnen op zone 2 afspelen. Digitale zoals hdmiarc, optisch aangesloten apparaten of bluetooth kan je enkel op zone 1 beluisteren.
sjoerd123321 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 18:15:
[...]
Bluetooth en spotify zal die als het goed is moeten spelen....
Neen, die spelen enkel door zone 1 (want digitale bron). Wil je die ook naar zone2 sturen, moet je een tx nr656 kopen.

[ Voor 51% gewijzigd door Teun_2 op 30-03-2017 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd123321
Teun_2 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 19:26:
Neen, dat is niet wat we bedoelen. Wat we bedoelen is zo'n rood/witte ingang zoals platenspeler, analoog aangesloten cd-speler en geen bluetooth/Spotify. Wat jij wil kan je toestel niet. Dat je toch iets hoort vij hoge volumes is interferentie

Je kan dus enkel analoge bronnen op zone 2 afspelen. Digitale zoals hdmiarc, optisch aangesloten apparaten of bluetooth kan je enkel op zone 1 beluisteren.

[...]

Neen, die spelen enkel door zone 1 (want digitale bron). Wil je die ook naar zone2 sturen, moet je een tx nr656 kopen.
Nou mooi niet dus. Ik heb t werken gekregen met behulp van de Onkyo helpdesk(Facebook). In het menu moet je de 2e zone eerst activeren, hierin moet je aangeven of je de line-out of en/de powered zone 2 wilt gebruiken, het minimale volume bij inschakelen en het maximale volume etc etc.

Ik kan nu fijnloos afzonderlijk de ruimtes bedienen, voor werkelijk alles: tv, dvd, cd, radio, USB, Bluetooth, spotify etc etc. Ook via de app werkt alles echt top!!!

In tegenstelling wat hier dus beweert wordt, kun je dus alles afzonderlijk in elke ruimte beluister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

sjoerd123321 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 20:12:
[...]
In tegenstelling wat hier dus beweert wordt, kun je dus alles afzonderlijk in elke ruimte beluister.
Wat hier wordt beweerd is wat in de handleiding staat, zie de letterlijke quotes uit de handleiding. Als die niet klopt en digitale bronnen door worden gestuurd - wat jij zegt - is niet aan ons maar aan Onkyo om dat te verbeteren. Daardoor zijn we allemaal op het verkeerde been gezet. Waarbij ik me afvraag of digitale ingangen/bronnen echt werken aangezien je eerder in dit topic ook niet snapte wat we met analoog bedoelden. Het is wel een feit dat wij de moeite hebben genomen de handleiding door te nemen en dat jij dat niet hebt gedaan. Aangezien dat van Zone 2 activeren op actief of passief daar namelijk ook in staat. Een stukje eigen inzet die we op GoT wel verwachten.

[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 30-03-2017 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd123321
FeaR schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 20:19:
[...]

Wat hier wordt beweerd is wat in de handleiding staat, zie de letterlijke quotes uit de handleiding. Als die niet klopt en digitale bronnen door worden gestuurd - wat jij zegt - is niet aan ons maar aan Onkyo om dat te verbeteren. Daardoor zijn we allemaal op het verkeerde been gezet. Waarbij ik me afvraag of digitale ingangen/bronnen echt werken aangezien je eerder in dit topic ook niet snapte wat we met analoog bedoelden. Het is wel een feit dat wij de moeite hebben genomen de handleiding door te nemen en dat jij dat niet hebt gedaan. Aangezien dat van Zone 2 activeren op actief of passief daar namelijk ook in staat. Een stukje eigen inzet die we op GoT wel verwachten.
Ik citeer (na citaat uit handleiding):
Wanneer de audio van een externe AV-component naar ZONE 2 gezonden wordt, moet de verbinding gemaakt worden met gebruik van een analoge audiokabel.

Dit gaat dus zoals ik al aangaf om de zone line-out. Vandaar dat ik dacht dat jullie de ''normale'' speaker kabel bedoelde. Er staat letterlijk EXTERNE AV-COMPONENT.

Ik citeer:
Wat jij wil kan je toestel niet. Dat je toch iets hoort vij hoge volumes is interferentie

Dit klopt dus gewoon niet, en is uit de duim gezogen.

Ik citeer:

Na mijn vorige citaat slaat dit dus helemaal nergens op.

Dus conclusie; de handleiding van ONKYO klopt gewoon als een bus, alweer in tegenstelling tot wat jij zegt. Uiteraard heb ik de handleiding doorgenomen, deze zat namelijk gewoon bij de geleverde doos. De handleiding omtrent de activatie van zone 2 laat wel wat te wensen over. Er staat niet in dat je aan moet geven of je ine-out en/of en de powered zone 2 wilt gebruiken, het minimale volume bij inschakelen en het maximale volume etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:05
sjoerd123321 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:10:
[...]
Dus conclusie; de handleiding van ONKYO klopt gewoon als een bus, alweer in tegenstelling tot wat jij zegt. Uiteraard heb ik de handleiding doorgenomen, deze zat namelijk gewoon bij de geleverde doos.
Had dat dan wat eerder gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd123321
breew schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:17:
[...]

Had dat dan wat eerder gedaan...
Weer zo een...LEZEN!!!

Ik zeg toch dat ik dat heb gedaan maar dat er niet duidelijk staat, en ik er dus niet uit kwam. Ik citeer maar weer:

De handleiding omtrent de activatie van zone 2 laat wel wat te wensen over. Er staat niet in dat je aan moet geven of je ine-out en/of en de powered zone 2 wilt gebruiken, het minimale volume bij inschakelen en het maximale volume etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Ik vond het heel erg fijn om met je mee te denken over een probleem waar jij met zat. Ik zal volgende keer als je een vraag hebt zeker evenveel moeite doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik denk dat we dit topic beter kunnen sluiten. De topic starter heeft bereikt wat hij voor ogen had dus die is tevreden. Dat de weg daarnaar toe omgeven is door onduidelijkheden moeten we maar als gegeven nemen. Als termen als analoog of digitaal aansluiten, speakerkabel en wat een av-component is onduidelijk blijken te zijn, wordt het een oeverloze discussie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.