Toon posts:

isdn in studentenhuis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Omdat binnenkort de het tikkensignaal uit de KPN lijnen gaat, gaan we met ons studentenhuis een isdn lijn aansluiten. Nu was een huisgenoot naar de primafoon gegaan en die zei dat het zou neerkomen op zo'n 800 piek (2 huiscentrales), dat vond ik een beetje veel... :(

Nu willen we 5 telefoons aansluiten met allemaal een ander telefoonnummer. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? We hoeven alleen te bellen (er hoeven dus geen computers op aangesloten te worden, we hebben kabel).

Thanx

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Volgens mij heeft de Primafoon gelijk. 'Vroeger' had je alleen maar huiscentrales waar maximaal vier verschillende nummers op aan konden worden gesloten. Ik vermoed dat het tegenwoordig nog steeds zo is.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Ach, er is meer dan alleen de Quattrovox van KPN, er zal vast wel een centrale zijn met meer dan 5 analoge aansluitingen, ff bij een andere telefoonwinkel kijken misschien :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp gaat er 1 digitale (ISDN) lijn in en komen er meerdere (5) lijnen analoog uit. Ik ga eens zoeken naar zo'n huiscentrale met 5 uitgangen.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik zal vanavond eens kijken bij mijn vriendin in d'r studentenhuis, die hebben ook met z'n 5en ISDN, maar volgens mij gaat dat niet op diezelfde manier als jij zegt. Daar komt gewoon ISDN binnen (dus 2 buitenlijnen) en dan zo'n quatrofox, en dan nog een kastje voor de 5e persoon. Maar weet niet uit m'n hoofd wat voor ding dat is.
Bij hun is dat door de huisbaas aangelegd, misschien kan je dat ook vragen, of misschien wil ie wel 50/50 doen ?? Vragen kan toch altijd ?? Nee heb je, ja kun je krijgen :)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Het kan met twee qvoxxen a 379,- per stuk of met een Homevox 1-6 ( 1xisdn 6 x analoog plus so bussen ) a 989. Een tiptel 1 4 kost zo,n 195,- piek per stuk, zou je er ook twee van kunnen nemen.

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 16:51 schreef CheS het volgende:
De KPN oplossing is niet de enige hoor (maw, zat andere ISDN centrale-merken, ik zal zo ff zoeken :)
Op woensdag 04 juli 2001 16:11 schreef Anchorman het volgende:
Dus als ik het goed begrijp gaat er 1 digitale (ISDN) lijn in en komen er meerdere (5) lijnen analoog uit. Ik ga eens zoeken naar zo'n huiscentrale met 5 uitgangen.
Euh nee, niet helemaal, je krijgt een ISDN aansluitpunt (NT1-kastje), daaruit komen 2 ISDN lijnen, waarvan er dus een naar de quattrovox zou gaan.
Die quattrovox heeft 4 analoge poorten.
Daarmee kun je natuurlijk wel maar 2 gesprekken tegelijk (naar buiten toe althans) voeren - aangezien je twee lijnen hebt.
Op die tweede lijn uit de NT1 kun je een ander ISDN apparaat aansluiten (bijv. een tweede quattrovox of een ISDN toestel)
Voor jullie zijn er oa. de volgende opties (2 quattroxen is gewoon stom en dat weet die verkoper ook).
1) je vindt een centrale met 5 analoge poorten
2) je gebruikt zo'n oud analoog omzet geval (heb ik er hier nog een van liggen, mag je van mij wel hebben als je hem komt halen) - das dus geen centralen, maar een kastje wat twee analoge poorten heeft. - die zou je dus naast de quattrovox gebruiken
3) je koopt een ISDN toestel voor de 5e persoon en dat is misschien wel de makkelijkste optie (die kan dus zonder centrale of wat dan ook direct op de tweede lijn uit de NT1)

Verwijderd

Waarom geen kabel, @home zit al in maastricht toch ?

En bij @home is het nog legaal ook om te sharen (10 piek per maand)

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 17:33 schreef Tweaker het volgende:
Waarom geen kabel, @home zit al in maastricht toch ?

En bij @home is het nog legaal ook om te sharen (10 piek per maand)
Waarom geen Volkswagon Golf GTI, dies ook legaal te sharen en waarschijnlijk ook wel in Maastricht te krijgen? }:O
Tging over telefoneren, niet internetten ;)

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 17:41 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Waarom geen Volkswagon Golf GTI, dies ook legaal te sharen en waarschijnlijk ook wel in Maastricht te krijgen? }:O
Tging over telefoneren, niet internetten ;)
Daarom dus |:(

Sorry was al om 5:30 op, ben niet helemaal helder meer. :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je uitleg johnny appleseed! Ik heb nog 1 vraagje (dit is mijn eerste kennismaking met ISDN), kan je ook voor de lijnen die uit de Quattrovox komen verschillende telefoonnummers hebben?

PS We hebben hier inderdaad @home.

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 20:13 schreef Anchorman het volgende:
Bedankt voor je uitleg johnny appleseed! Ik heb nog 1 vraagje (dit is mijn eerste kennismaking met ISDN), kan je ook voor de lijnen die uit de Quattrovox komen verschillende telefoonnummers hebben?

Graag gedaan :)
Dat kan, als je wilt weten wat dat ding allemaal kan moet je ff op www.kpn.com kijken, daar staat vast de handleiding wel.

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 17:24 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

De KPN oplossing is niet de enige hoor (maw, zat andere ISDN centrale-merken, ik zal zo ff zoeken :)
[..]
De TIPTEL dus als je wat beter opgelet had !! ;)

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 20:13 schreef Anchorman het volgende:

je kan op elke poort van de qvox een nummer programeren.( Je hebt zelfs 3 posities per poort dus je zou ook 3 nummers aan een poort kunnen hangen.)

Ik heb een Vox supreme NOVO ;) kan ik in theorie 128 toestelletjes aanhangen. *D

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 22:00 schreef CheS het volgende:

[..]

De TIPTEL dus als je wat beter opgelet had !! ;)
Excuses, dan heb ik niet goed gelezen :)

Verwijderd

kan de beste gebeuren ;)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

5 telefoons aansluiten met allemaal een ander telefoonnummer
Nee. Dat kan niet. Je krijgt slechts 4 telefoonnummers bij je ISDN aansluiting dacht ik. :D

You can't have everything. Where would you put it?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op woensdag 04 juli 2001 17:24 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

[..]

Euh nee, niet helemaal, je krijgt een ISDN aansluitpunt (NT1-kastje), daaruit komen 2 ISDN lijnen, waarvan er dus een naar de quattrovox zou gaan.
Die quattrovox heeft 4 analoge poorten.
Daarmee kun je natuurlijk wel maar 2 gesprekken tegelijk (naar buiten toe althans) voeren - aangezien je twee lijnen hebt.
Op die tweede lijn uit de NT1 kun je een ander ISDN apparaat aansluiten (bijv. een tweede quattrovox of een ISDN toestel)
Voor jullie zijn er oa. de volgende opties (2 quattroxen is gewoon stom en dat weet die verkoper ook).
1) je vindt een centrale met 5 analoge poorten
2) je gebruikt zo'n oud analoog omzet geval (heb ik er hier nog een van liggen, mag je van mij wel hebben als je hem komt halen) - das dus geen centralen, maar een kastje wat twee analoge poorten heeft. - die zou je dus naast de quattrovox gebruiken
3) je koopt een ISDN toestel voor de 5e persoon en dat is misschien wel de makkelijkste optie (die kan dus zonder centrale of wat dan ook direct op de tweede lijn uit de NT1)
Hele goede uitleg alleen 1 klein dingetje
zoals in de post hierboven gezegd wordt ze willen 5 telnummers.

dus dat betekent 2 isdn aansluitingen.
dus 2 x 75,- als het een doe het zelf pakket wordt.

kijk en als die man bij de kpn dan gedacht heb van nou 2x isdn kunnen ze beter 2 quattrovoxen nemen.

opzich vind ik niet slecht gedacht want dan wordt er door hem ook nog aan de toekomst gedacht dat er bijvoorbeeld nog meer telefoons en/of faxen komen.

dus dan is het

75
75
379
379

als ik het goed heb komt dat rond de 800 gulden terecht.

het KAN wel goedkoper maar dan moet je dus andere dingen aanschaffen en mocht er dan nog iets uitgebreid worden dan moet je weer iets anders kopen. dus zeker in een studentenhuis zo van klaar het kost +/-900
en dan hoeven we de komende 10 jaar niks te doen. en ik denk dat daar mensen wel prijs op stellen als dat zo gebracht wordt.

zucht puf puf veel tiepen :7

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 23:01 schreef tweakerbee het volgende:

[..]

Nee. Dat kan niet. Je krijgt slechts 4 telefoonnummers bij je ISDN aansluiting dacht ik. :D
Maar je kunt extra nummers aanvragen (kost geloof ik 2,50 per maand)

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 23:19 schreef Attilla het volgende:

[..]

Hele goede uitleg alleen 1 klein dingetje
zoals in de post hierboven gezegd wordt ze willen 5 telnummers.
Zoals gezegd, kun je bijbestellen (staat voorin de telefoongids, die heb ik nu ff niet in de buurt liggen)
rekensommetje
zucht puf puf veel tiepen :7
Ja, je kunt het daarna wel leuk uitbreiden, maar je zit wel leuk met 2x zoveel abonnementskosten én er komt niet spontaan ruimte voor een 6e persoon bij in dat studentenhuis hoor neem ik aan, dus het risico van een extra benodigde telefoon zal wel nihil zijn :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op woensdag 04 juli 2001 23:23 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Zoals gezegd, kun je bijbestellen (staat voorin de telefoongids, die heb ik nu ff niet in de buurt liggen)
[..]

Ja, je kunt het daarna wel leuk uitbreiden, maar je zit wel leuk met 2x zoveel abonnementskosten én er komt niet spontaan ruimte voor een 6e persoon bij in dat studentenhuis hoor neem ik aan, dus het risico van een extra benodigde telefoon zal wel nihil zijn :)
tuurlijk dat begrijp ik ook wel
maar het ging mij om het feit dat kpn een keer doordenkt voor iemand.

Verwijderd

1 hoofnummer + 7 MSN nummers kunnen er op een ISDN aansluiting. De eerste drie krijg je er standaard bij voor de andere moet maandelijk een klein bedrag betaald worden.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb even gekeken, er hangt het volgende:
Eerst natuurlijk NT1 kastje,
dan Quattrovox II (voor 4 analoge lijnen)
en dan een Moduvox 2a voor de 5e lijn.

Je 'krijgt' 4 nummers, en kan dacht ik voor 1 gulden per nummer uitbreiden naar 8 totaal.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal, Ik snap nu weer een beetje meer van ISDN. Je kan inderdaad voor een klein bedrag per maand een telefoonnummer erbij krijgen. Dus dat wordt maar 1 huiscentrale en 1 digitaal/analoog omzetter.

Basically dus de oplossing die bij de vriendin van ZeRoC00L hangt. :)

Ik vind het inderdaad jammer dat die man bij de Primafoon ons een oplossing voor FL 800 wilde aanbieden, maarja, dan is er nog altijd GoT ;) :)

Verwijderd

Je kunt idd 8 nummers op 1 lijn aanvragen.
Wij hebben er 5 thuis ;)
Koop vooral je spul niet bij primafoon maar
bijvoorbeeld bij http://www.ahlers.nl

hele mooie centrales daar (met software aan te sturen, wachtmuziekjes etc)!

Ke krijgt als je alles via hun doet ook korting op je kpnaansluit kosten
Pagina: 1