Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aansluiten tv's op glasvezel modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Afgelopen week hebben we eindelijk glasvezel thuis gekregen,

Nu ben ik bezig geweest met het aansluiten van de diverse onderdelen, helaas kom ik het volgende probleem tegen.

Als eerste een korte situatie schets:

- glasvezel van Solcon.
- meegeleverde modem van solcon is de fritzbox 7360
- op de fritzbox moeten minimaal 4 tv's en 2 internetkabels(pc's) worden aangesloten.

De fritzbox heeft echter maar 3 poorten over ( waarvan 1 1gbit aansluiting en de andere 2 een 100mbit).

Mijn idee was om de 1gbit poort te gaan gebruiken voor de pc's. de andere 2 (of 1 ) voor de tv's.

nu had ik zelf het volgende bedacht om het te kort aan aansluitingen op te lossen:

- vanuit de fritzbox een kabel aansluiten op een switch ( TP-link TLSG1008D) om vervolgens hier alle tv's op aan te sluiten vanuit deze switch lopen dus aparte netwerkkabels naar de tv decoders (Amino 140).

het bovenstaande wou ik dan nogmaals herhalen voor de Pc's.

nu heb ik dit geprobeerd met de televisies echter blijkt dat wanneer ik meerdere tv's aansluit op de switch er maar 1 tv werkt. de andere geven aan dat er geen netwerk verbinding is. wanneer ik in het menu van de decoder kijk geeft hij aan dat er geen Ip-adres aan de decoder is gegeven.

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

ligt dit wellicht aan de type switch?

Alvast bedankt,

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-11 13:41

ShadowAS1

IT Security Nerd

Wat zegt je handleiding van Solcon?
Afhankelijk van gebied en netwerk hangt het een beetje van de providers af hoe het ingeregeld is.

Het kan namelijk zijn dat je op je modem maar 1 poort hebt voor de IPTV, kan ook zijn dat het er meerdere zijn.

Vroeger was het bij XS4All namelijk zo dat je poort 4 voor IPTV gebruikte, en daar kon je dan dmv een switch meerdere dingetjes op aansluiten. Check voor de zekerheid dus even bij SolCon

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd, even uitzoeken of het via (port-based) VLAN gaat - dan moet je switch op een specifieke poort aansluiten - of via multicast, dan moet je een switch met werkende IGMP snooping nemen.

Oslik blyat! Oslik!

• Julian97
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-11 10:44
In principe moeten alle aansluitingen werken met uitzondering van LAN1 deze wordt immers gebruikt als WAN poort. Wat je beschrijft zou moeten werken. Wat ik zou doen, sluit de switch aan op LAN2 en koppel 2 televisies en 2 computers op de switch. Zorg ook dat in de interface van de Fritzbox green mode uitstaat voor LAN1 EN 2 anders zit je daar ook met 100 mbit ipv gigabit. De overige 2 televisies kun je dan rechtstreeks op LAN 3 en LAN 4 aansluiten.

Zo los ik het bij de meeste klanten op als Solcon partner ;)

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11 12:01
Moet die switch dan IMGP-snooping hebben/gebruiken/ondersteunen?

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
AtRi schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 20:49:
Moet die switch dan IMGP-snooping hebben/gebruiken/ondersteunen?
Dat is alleen handig als de TV Streams als IGMP Stream over het LAN gebroadcast worden. En het ontbreken van IGMP Snooping heeft niet als resultaat dat de TV Ontvangers geen IP-adres krijgen

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-11 13:08
Heb je het werkend gekregen?
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 22:24:
Goedenavond,

Afgelopen week hebben we eindelijk glasvezel thuis gekregen,

Nu ben ik bezig geweest met het aansluiten van de diverse onderdelen, helaas kom ik het volgende probleem tegen.

Als eerste een korte situatie schets:

- glasvezel van Solcon.
- meegeleverde modem van solcon is de fritzbox 7360
- op de fritzbox moeten minimaal 4 tv's en 2 internetkabels(pc's) worden aangesloten.

De fritzbox heeft echter maar 3 poorten over ( waarvan 1 1gbit aansluiting en de andere 2 een 100mbit).

Mijn idee was om de 1gbit poort te gaan gebruiken voor de pc's. de andere 2 (of 1 ) voor de tv's.

nu had ik zelf het volgende bedacht om het te kort aan aansluitingen op te lossen:

- vanuit de fritzbox een kabel aansluiten op een switch ( TP-link TLSG1008D) om vervolgens hier alle tv's op aan te sluiten vanuit deze switch lopen dus aparte netwerkkabels naar de tv decoders (Amino 140).

het bovenstaande wou ik dan nogmaals herhalen voor de Pc's.

nu heb ik dit geprobeerd met de televisies echter blijkt dat wanneer ik meerdere tv's aansluit op de switch er maar 1 tv werkt. de andere geven aan dat er geen netwerk verbinding is. wanneer ik in het menu van de decoder kijk geeft hij aan dat er geen Ip-adres aan de decoder is gegeven.

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

ligt dit wellicht aan de type switch?

Alvast bedankt,

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Pagina: 1