Als ik in de Pricewatch van Tweakers een samenstelling doe van goede 5ghz snelheden, goede 2.4 ghz snelheden en vervolgens de sterren op minimaal 4 zet met het gekozen budget, dan kom ik op het volgende lijstje uit:
categorie: Modems en routers
Ik denk dat dat een prima startpunt is, vervolgens kan je de vragen van de mensen hierboven mij beantwoorden. Geef aan wat je wil doen. Ga je bijvoorbeeld intensief gamen? Zo ja, doe je dat over wifi of over een bekabelde verbinding?
Ook is het misschien wel handig om je woonomgeving te schetsen, rijtjeshuis, een flat vol met wifi van buren, 2 onder 1 kapper, vrijstaande woning. Voldoet bijvoorbeeld je huidige router niet? Zo nee, waarom niet?
Heb je een NAS aangesloten die hoge doorvoersnelheden moet bereiken? Hoeveel clients heb je actief?
Wat voor internetverbinding heb je overigens? Als het een 50mbit lijn is kan het best zo zijn dat je meer wil kiezen voor stabiel dan een snelle verbinding (liefst beide). Wil je een groot bereik hebben, misschien is het dan handig om een router + accespoint te kiezen (of gebruik te maken van Mesh technologie, maar dat is nog buiten budget gok ik zo).
Ben benieuwd naar je antwoorden

.
Ik kan hem aanraden. Heeft hier een hele tijd dienst gedaan (set van 2, 1 als router en 1 als AP). Werkte perfect. Software van Asus (of de Merlin equivalent) is fantastisch

.
[
Voor 11% gewijzigd door
Kecin op 30-03-2017 00:42
]