Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat is de beste router voor 160 euro?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.343 views

Vraag

• ketr
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-11 14:14
Mijn vraag

Wat is de beste router voor 160 euro?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik heb nu een router in huis waar de verbinding de hele tijd wegvalt. Dat is de reden dat ik echt een nieuwe router nodig heb.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-10 21:14
Wie is je provider en wat is je snelheid?
Wat wil je doen? WiFi, VPN server, USB opslag eventueel.. etc etc

En het wegvallen van je verbinding, kan ook aan je lijn liggen.

[ Voor 23% gewijzigd door WeHoDo op 29-03-2017 22:18 ]

PSN: plexforce (ps4)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Sowieso, "de beste" - wat vind jij belangrijk in een router?

Gaat het om bedrade throughput?
Of om WiFi-performance? En zo ja in welke band?
Of wil je features als VPN support, VLAN en QoS?
Of...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Vul dat eens in, want zoals het er nu staat kan niemand je een zinnig antwoord geven waar je ook wat aan hebt :o

Oslik blyat! Oslik!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Als ik in de Pricewatch van Tweakers een samenstelling doe van goede 5ghz snelheden, goede 2.4 ghz snelheden en vervolgens de sterren op minimaal 4 zet met het gekozen budget, dan kom ik op het volgende lijstje uit:

categorie: Modems en routers

Ik denk dat dat een prima startpunt is, vervolgens kan je de vragen van de mensen hierboven mij beantwoorden. Geef aan wat je wil doen. Ga je bijvoorbeeld intensief gamen? Zo ja, doe je dat over wifi of over een bekabelde verbinding?

Ook is het misschien wel handig om je woonomgeving te schetsen, rijtjeshuis, een flat vol met wifi van buren, 2 onder 1 kapper, vrijstaande woning. Voldoet bijvoorbeeld je huidige router niet? Zo nee, waarom niet?

Heb je een NAS aangesloten die hoge doorvoersnelheden moet bereiken? Hoeveel clients heb je actief?

Wat voor internetverbinding heb je overigens? Als het een 50mbit lijn is kan het best zo zijn dat je meer wil kiezen voor stabiel dan een snelle verbinding (liefst beide). Wil je een groot bereik hebben, misschien is het dan handig om een router + accespoint te kiezen (of gebruik te maken van Mesh technologie, maar dat is nog buiten budget gok ik zo).

Ben benieuwd naar je antwoorden :).
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 00:38:
Asus rt-ac66u iets voor jou? heb er 1 te koop mocht dat wat voor je zijn. staat ook op v&a
Ik kan hem aanraden. Heeft hier een hele tijd dienst gedaan (set van 2, 1 als router en 1 als AP). Werkte perfect. Software van Asus (of de Merlin equivalent) is fantastisch :).

[ Voor 11% gewijzigd door Kecin op 30-03-2017 00:42 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Verwijderd

En het aanprijzen van je eigen V&A advertenties is niet de bedoeling!!

[ Voor 75% gewijzigd door Equator op 30-03-2017 10:16 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waar komt het bedrag "€160,-" eigenlijk vandaan? Heb je dat bedrag toevallig nú in je spaarpot zitten óf heb je een router in gedachten welke juist dát bedrag kost en welke je wil toetsen aan andere routers?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
EdgeRouter lite

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-11 08:19

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Of als je later unifi wifi erbij wilt hebben, de USG.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Koop geen router als het alleen om het verbeteren van de WiFi gaat maar koop een accespoint.

Je bespaart dan niet alleen geld maar ook een hoop problemen/frustratie" We zien in het netwerk sub forum helaas nogal we topics langskomen waarbij men een router heeft gekocht en vervolgens in de problemen is gekomen waaruit dan blijkt dat men eigenlijk geen router nodig had, maar een accespoint.(enige klacht vooraf was slechte WiFi) Uiteraard helpen we dan om de router als accespoint in te stellen, maar er had dus een hoop gedoe en geld bespaard kunnen worden.

De reviews over het model van KPN bijvoorbeeld erg positief en die kost slechts 50 euro (ook voor niet KPN klanten). https://apparatuurvoorthu...wifi-versterker-dualband/

Wil je echt meer, dan is een router te overwegen, maar kijk eerst goed of je bij je eigen provider eenvoudig een eigen router kan gebruiken. Met name als er ook IPTV en of bellen wordt afgenomen is dit namelijk wat meer werk om goed voorelkaar te krijgen en is lang niet elke router geschikt. Voor goede routers staan al een paar goede tips genoemd, maar geef anders even aan wie je huidige provider is en wat je precies wilt dan kunnen we je beter helpen.

• OrangeTux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2023
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 00:38:
Asus rt-ac66u iets voor jou? heb er 1 te koop mocht dat wat voor je zijn. staat ook op v&a
Ook ik kan deze aanraden. Ik woon in een flat met veel appartementen, dus de kanalen zijn druk bezet. De Chromecasts door het hele huis hebben een prima verbinding, ik red eenvoudig 100 mbit/s op het 5 GHz netwerk. En als je wat handig bent met telnet en de console kan je eenvoudig het zendvermogen opkrikken.

Ik heb de router ook gekocht op aanraden van een ander. En die ander is er ook nog erg tevreden over.

• ketr
Ik wil een goed wifi netwerk in huis hebben, en af en toe een film streamen over het netwerk. Ik woon met 5 mensen in het huis over 2 verdiepingen dus de router moet ook een goed bereik hebben.

huidige setup:
Modem: ziggo connect box staat beneden wordt niet gebruikt voor wifi verbinding
router: TP link type weet ik niet zeker was 30 euro oud ding
provider: Ziggo
snelheid: 150Mbit

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:56
Dan wil je meerdere ap's plaatsen zodat de afstanden klein blijven en het signaal niet door het plafond heen moet.

• ketr
wimmel_1 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 00:58:
Waar komt het bedrag "€160,-" eigenlijk vandaan? Heb je dat bedrag toevallig nú in je spaarpot zitten óf heb je een router in gedachten welke juist dát bedrag kost en welke je wil toetsen aan andere routers?
ik kom aan het bedrag van 160 omdat ik met 5 anderen in het huis woon en we allemaal ongeveer 30 euro er voor over hebben. 160 euro moet ook wel genoeg zijn voor een goede router neem ik aan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ketr schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:35:
Ik wil een goed wifi netwerk in huis hebben, en af en toe een film streamen over het netwerk. Ik woon met 5 mensen in het huis over 2 verdiepingen dus de router moet ook een goed bereik hebben.

huidige setup:
Modem: ziggo connect box staat beneden wordt niet gebruikt voor wifi verbinding
router: TP link type weet ik niet zeker was 30 euro oud ding
provider: Ziggo
snelheid: 150Mbit
Begin eens met de Connectbox die je hebt te gebruiken als router en WiFi-AP. Dat ding is vergelijkbaar met de eerder genoemde Asus RT-AC66U qua prestaties. Je hebt wel iets minder knopjes, maar gezien je posts hier is dat alleen maar positief, minder dat je fout kunt doen. Het is in ieder geval ronduit superieur aan een "EUR 30 oud ding" neem aub de moeite even onderop dat oud ding te kijken wat je daar nou hebt staan...

Als je met de Connectbox nog niet overal dekking hebt, heb je dus een AP (en dus geen router!) nodig op de plek waar je dekking het slechtst is. Die moet je vervolgens aansluiten op je modemrouter. Als je Ethernet hebt liggen op die locatie is dat makkelijk, zo niet moet je kijken wat beste optie is.

Maar begin dus met die oude prul er tussenuit te slopen en te zien wat je moderne modemrouterAP ervan bakt.

Oslik blyat! Oslik!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:57

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik ga een slot zetten op dit topic. De reden is dat het op de manier​alleen maar gaat ontsporen tot een opsomtopic. Iedereen heeft wel een ander idee bij wat de beste is.

We verwachten een behoorlijke portie eigen inzet van de gebruikers. Jij hebt in je topic erg weinig reden gegeven om dit als een goed topic te classificeren. Sowieso horen aankoop advies topics in Componenten Aankoopadvies

Start daar een nieuw topic, en geef aan wat je precies zoekt. Welke verbinding valt vaak weg? Is dat de Internet verbinding of juist de WiFi verbinding?
Indien het tweede: dan moet je wat met WiFi access points doen. En niet kijken naar routers. Lees ook de post van dion_b hierboven.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.